De extractie van menselijke feromonen?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 164

De extractie van menselijke feromonen?

Geachte wetenschappers,

Is het mogelijk om een extractie te doen van menselijke feromonen die zich in zweet/ andere

stoffen die worden uitgescheden door secretie klieren waar zich feromonen in bevinden.

Hier heb ik niks over terug gevonden op google, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

Met vriendelijke groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: De extractie van menselijke feromonen?

Weet je welke stoffen je wilt hebben? Ik heb nooit een lijst gezien van wat er tot menselijke feromonen wordt gerekend..... Voor een extractie moet je weten welke stoffen je wilt scheiden van welke andere stoffen (water en zout eruit?).

Gebruikersavatar
Berichten: 164

Re: De extractie van menselijke feromonen?

androsterone, epiandrosterone, dehydroepiandrosterone alpha-androstenol, dehydroisoandrosterone. cyclomethicone, dimethicone

Bovenstaande stoffen zijn voorbeelden van mensenlijke feromonen in zweet, zelf weet ik er ook niet veel over. 

Hier is een lijstje van de hoofdbestandsdelen van zweet
Natrium
Chloride Kalium
Calcium
Magnesium
Zink
IJzer
Mangaan
Koper
Melkzuur
Ureum
Ammoniak
Fosfaten
Sulfaten
Pyrodruivenzuur
 
Vitamine C 

 

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: De extractie van menselijke feromonen?

Kun je uitleggen wat je wilt doen? Het lijkt erop dat je dit haalt uit pseudo-wetenschappelijke mumbo-jumbo sites die je van allerlei onzinprodukten willen aanbevelen voor een beter leven?

Die methiconen zijn siliconen, dat zijn geen lichaamsstoffen. En de rest van je lijstje zijn hormonen, daarvan is de verdamping bij kamertemperatuur (lijkt me) verwaarloosbaar en dus zijn ze niet echt zinvol als signaalstoffen.

Gebruikersavatar
Berichten: 164

Re: De extractie van menselijke feromonen?

Uit interesse heb ik besloten om wat op te zoeken over feromonen omdat het een zeer belangrijke rol speelt bij insecten, ik vond PDF's over de synthese van de feromonen van deze insecten dus ben ik verder gaan opzoeken over menselijke feromonen, hiervan vond ik zeer weinig, dus vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn deze stoffen te scheiden van zweet.
 
Zelf weet ik er weinig over dus stelde ik de vraag op dit forum.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: De extractie van menselijke feromonen?

De genoemde hormonen zijn inderdaad grote moleculen met een lage dampspanning, maar toch groot genoeg om gedetecteerd te kunnen worden.
 
Er is echter geen enkel duidelijk bewijs dat feromonen daadwerkelijk van invloed zijn op menselijk gedrag. Op zich niet zo vreemd, omdat mensen veel andere manieren hebben om te communiceren.
 
Hoe dan ook, als deze hormonen met zweet worden uitgescheiden, kunnen ze er ook uit geïsoleerd of van gescheiden worden.
 
Maar dan?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer