Programma om transcripts interviews automatisch uit te laten schrijven

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 41

Programma om transcripts interviews automatisch uit te laten schrijven

Hoi,
 
Ik ben aan het afstuderen en doe kwalitatief onderzoek. Hierbij maak ik onder andere gebruik van interviews. Deze neem ik op met de spraakrecorder op mijn telefoon; bestanden in VLC media files .amr. Omdat het handmatig uitschrijven van interviews enorm tijdrovend werk is, vroeg ik mij af of iemand een programma weet waar je zoals ik het me voorstel je bestand opent, waarna het programma het transcript (letterlijke uitschrijving van wat er is gezegd) automatisch genereert. Het zou ontzettend veel tijd schelen, dus tips zijn welkom (interviews beginnen volgende week)! Alvast bedankt.
 
Groetjes Mirjam

Berichten: 247

Re: Programma om transcripts interviews automatisch uit te laten schrijven

Ik heb ooit eens gehoord dat Youtube een ontzettend goed automatic caption systeem heeft. Of deze ook om kan gaan met de door jouw genoemde bestanden, dat weet ik alleen niet. Maar misschien is het het proberen waard? Je hoeft de videos natuurlijk niet te puliceren hiervoor. Wel is het natuurlijk de vraag of je deze gegevens "mag" uploaden op de servers van YouTube. Dit hangt waarschijnlijk een beetje samen met de gevoeligheid van je data. Offline software is er denk ik wel, maar ik zou dit niet zo snel weten.

Reageer