Ervaring als apotheker

Reageer
Berichten: 1

Ervaring als apotheker

Hallo,

Om meteen met de deur in huis te vallen stel ik meteen mijn vraag. Zijn er hier apothekers die hun ervaring willen delen over het uitoefenen van hun vak en hun ervaringen in de sector? Alle reacties zijn welkom, positief dan wel negatief.

Ik stel deze vraag omdat ik na enige tijd werkzaam te zijn in de reclame erachter kom dat ik daar mijn energie niet de rest van mijn leven in wil steken. Ik kijk uit naar een carriereswitch en wil weer een universitaire studie volgen. Mijn voorkeur gaat uit naar farmacie, omdat het technische met het maatschappelijke wordt gecombineerd.

Helaas hoor ik uit mijn omgeving en in de media veel slechte verhalen over de sector en wordt het door veel mensen ontraden. Ik hoor dat de apotheker steeds meer een speelbal wordt van de industrie en hij meer en meer de functie van doorgeefluik heeft en door papierwerk weinig toekomt aan de werkzaamheden waarvoor opgeleid. Laatst was er in de media te horen dat een derde van de apothekers niet meer met bezieling werkzaam is en zelfs een kwart binnen het jaar opzoek wil naar een andere baan.

Is dit een te eenzijdig beeld wat mij wordt voorgesteld of is het echt zo slecht als ik me nu inbeeld. Ik lees graag alle ervaringen!

Berichten: 3

Re: Ervaring als apotheker

Ik zou je wel wat kunnen vertellen over de opleiding Farmacie als je dat wilt?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Ervaring als apotheker

Opmerking moderator

Verplaatst naar studiekeuze.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer