Aanval op Iran nodig?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 78

Aanval op Iran nodig?

Iran heeft z'n kern onderzoek weer gestart. Volgens hun voor energie gebruik, maar we weten allemaal teminste zeer waarschijnlijk dat hun kennis en materiaal wordt gebruik voor de bouw en kennis van een kern bom. Is de aanval nodig op Iran nu het nog niet te laat is?? graag jullie stem en mening...
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: Aanval op Iran nodig?

De diplomatieke weg moet de voorkeur blijven, toch is gewoon afwachten 'naïef en onverantwoord'. Te lang afwachten is risico's op de koop toe nemen, en gezien de aanwijzingen zullen de intenties afwijkend zijn. Kort om, actie.

Berichten: 187

Re: Aanval op Iran nodig?

nee, ik vindt dat Iran net zo goed de VS mag binnenvallen als dat VS Iran mag binnenvallen. De VS heeft het recht gewoon niet!!

Iran mag toch ook wel zijn technologie vooruitwerken? Hoeveel kernbommen heeft de VS wel niet?!

*Ja maar Iran kan het tegen ons gebruiken* So what... beter afwachten dan niks voor niks ergens geld inpompen etc.. Iran heeft mij persoonlijk nog niks verkeerd gedaan :roll:

My 2 cents :P
VWO6 N&T met Bio3 + In = na de vakantie pas weer boeiend ^^

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Aanval op Iran nodig?

..Hoeveel kernbommen heeft de VS wel niet?!..


..en volgens mij het enige land dat ze ook daadwerkelijk gebruikt heeft.

Je hebt wel een punt te pakken: waarom zouden de VS wel het recht hebben om overal ongevraagd binnen te vallen?

De enige manier om op geweldadige manier je recht te halen bij de VS (zoals zij dat zelf ook doen) is bv per vliegtuig het WTC binnen te vliegen. En dat praat ook niemand recht.

Berichten: 78

Re: Aanval op Iran nodig?

Nou over die complot theorieen dat de Regering van de VS zelf achter de aanslagen zitten op het WTC slaat totaal nergens op...allemaal mensen die aandacht nodig hebben en de waarheid niet geloven willen.
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Aanval op Iran nodig?

Nou over die complot theorieen dat de Regering van de VS zelf achter de aanslagen zitten op het WTC slaat totaal nergens op...allemaal mensen die aandacht nodig hebben en de waarheid niet geloven willen.
? waar haal je dat ineens vandaan?

Berichten: 78

Re: Aanval op Iran nodig?

De enige manier om op geweldadige manier je recht te halen bij de VS (zoals zij dat zelf ook doen) is bv per vliegtuig het WTC binnen te vliegen
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1

Berichten: 187

Re: Aanval op Iran nodig?

daarbij doelt hij niet op de VS zelf :roll:
VWO6 N&T met Bio3 + In = na de vakantie pas weer boeiend ^^

Berichten: 78

Re: Aanval op Iran nodig?

mij oprechte excusses maar het is maar hoe je het opvat
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1

Berichten: 23

Re: Aanval op Iran nodig?

Ik denk dat het regime in Iran het kernwapen graag wil hebben omdat ze zich bedreigd voelen door de VS en haar bondgenoten. Met een kernwapen en nu het verbaal vijandige gedrag hopen ze hen af te schrikken. Dat past ook goed in de rol van kernwapens, die mijns inziens vooral "weapons of the last resort" zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Aanval op Iran nodig?

De laatste paar posts over het WTC negeer ik maar even, soms vraag ik me echt af wat het niveau is van sommigen hier...

Ik heb gestemd op "nee". Kijk, als je iedere mogelijke dreiging meteen gaat vernietigen, dan ben je m.i. niet goed bezig. Iran speelt volgens mij ook gewoon een politiek spelletje, simpel gezegd "kijk ons eens stoer zijn". Ze kunnen hun kernwapens niet inzetten tegen het westen, hooguit tegen buurlanden. En als ze dat doen, weten ze ook heel goed dat heel Iran binnen een paar maanden een parkeerplaats is. Dus om nu meteen de aanval in te zetten vind ik veel te vroeg.

Je moet ze zeker goed in de gaten houden, dat wel. Maar zolang er geen concrete aanwijzingen zijn dat ze wapens aan het maken zijn, moeten we ze het voordeel van de twijfel geven. Anders zouden we Frankrijk ook al lang hebben moeten aanvallen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 23

Re: Aanval op Iran nodig?

En hoor ik nog iemand over Noord-Korea lately!!?? Of is de mix van olie en Islam blijkbaar toch iets prikkelender dezer dagen....

Berichten: 78

Re: Aanval op Iran nodig?

ja trouwens we richten ons helemaal op iran...maar noord korea bouwt rustig verder aan de kern bommen...en waarschijnlijk zijn zij al veel verder.
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1

Berichten: 187

Re: Aanval op Iran nodig?

noord-korea vindt ik zo'n klein landje (vergeleken met andere) welke zich moet bewijzen in de wereld.. zuid korea doet dat met de economie, noord korea met militaire kracht.. zo zie je maar weer :roll:
VWO6 N&T met Bio3 + In = na de vakantie pas weer boeiend ^^

Berichten: 78

Re: Aanval op Iran nodig?

nou dat zou ik niet zeggen hoor, Nederland is dan ook wel klein maar sterker qua economie en in het algemeen bijv. als nigeria noem maar wat. ik denk ook dat noord korea zich helemaal niet hoeft te bewijzen, ze zijn finacieel sterker en moderner als iran
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1

Reageer