Lab Humor????

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 117

Lab Humor????

Bestaat er zoiets als Lab humor???

ik heb van een keer van een klasgenoot gehoord dat op zijn stage plaats een sacauze broodje werd verwarmd in de oven van een GC. :shock:

als dat geen lab humor is dan weet ik het ook niet meer...

Heeft iemand anders nog mooie voorbeelden van Lab humor??

Gebruikersavatar
Berichten: 123

Re: Lab Humor????

:shock: wat bedoel je met GC

Gebruikersavatar
Berichten: 117

Re: Lab Humor????

Een gas chromatograaf

Een veel gebruikt apperaat in de analytische chemie

je verdamp je monster en dat komt terecht in een kolom

hierin wordt gescheiden op polariteit.

de kolom is geplaatst in een oven om er voor te zorgen dat de stoffen in de gas fase blijven

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Lab Humor????

Het lepe aan een (scheikundig) lab is dat er zo vaak gevaarlijke spulletjes staan. Als je iets uithaalt kunnen er dus ongelukken gebeuren. Een saucijzenbroodje opwarmen in een GC is wel erg stompzinnig en humor. Mijn stagebegeleider dacht er (niet serieus) over om z'n eerst geborene LC (elsie) te noemen als het een meisje was. Ook wel grapsig.

Verder is bij ons op school degene die z'n glaswerk niet afsluit voor de pauze altijd de bok: vim in je bekerglas! (opnieuw schoonmaken)

En helium kranen zijn altijd populair geweest.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 9

Re: Lab Humor????

[hee stay anti weet je wat humor is??

een 2.8 halen voor je NFT en 5.7 halen voor thermo.

Antimoon siberium noemen, als je een synthese reactie hebt uithgevonden het diaree-actie noemen. En als je inteligent bent je boodschappen doen bij AlbertHeinstein.

Moehoe haha.

Berichten: 159

Re: Lab Humor????

Stukjes droogijs in een epje doen en die onder iemands stoel gooien (droogijs verdampt, zet dus uit, epje zegt POEF, collega zegt IEKS!!) :shock:

Maar over het algemeen beperkt de humor zich -om veiligheidsredenen- tot de werkbesprekingen en pauzes... :wink:

Reageer