Word gerelateerde problemen (developer tab...)

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 216

Word gerelateerde problemen (developer tab...)

Geen idee of ik hier in het juiste deel van WSF zit maar ik zit een beetje met een ICT gerelateerd probleem.
Om een lang verhaal kort te maken, ik werk op een verpleegafdeling en ik ben bezig met het opstellen van een overdrachtsdocument welk we gebruiken om patiënten en hun problematiek te bespreken en nadien te raadplegen. Ik heb gekozen om deze samen te stellen met word en gebruik te maken van scroll down lijsten vanwege het praktische aspect. Ik werk hiervoor dus met de tab ontwikkelaars.
 
Het document heb ik bijgevoegd want ik neem aan dat onderstaande wat vaag kan zijn.
 
Ik zit met volgende 2 hoofdproblemen die ik opgelost moet krijgen:
 
1) Om ervoor te zorgen dat men weet waar men iets moet invullen heb ik ervoor gezorgd dat er telkens een woord "bv; klik hier of andere" zichtbaar blijft bij het invullen ervan (liever had ik kadertjes of een pijltje maar dit lukt me niet), ik wil dat mijn PC dit (op het blad lichtgrijze woord bv "toegangspoort") niet afdrukt wanneer dit niet ingevuld wordt, ik weet dat dit mogelijk is maar ik vind nergens een duidelijke uitleg terug die me zegt hoe. 
 
2) Ik krijg de laatste lege pagina (pagina 3) niet "verwijderd", ik heb al pagina-eind geprobeerd, tabel ingekort onderaan omdat ik weet dat dit komt omdat de tabel te groot is, maar dit is geen optie. Als we dit document integreren op dienst mag het laatste blad niet afgedrukt worden, het telkens manueel ingeven van af te drukken pagina's is niet haalbaar.
 
Indien mogelijk graag enkele tips voor onderstaande zaken:
 
3) Omdat alles erg afgemeten is en ik zoveel mogelijk gebruik wil maken van de ruimte op het blad wil ik dat mijn tabellen zeg maar het blad volledig innemen zonder wit bovenaan, onderaan en links/rechts, ik kan echter mijn marges zo niet instellen, hij verspringt constant, al heb ik de afmetingen al manueel ingetypt... Enig idee hoe ik dit kan oplossen?  
 
4) Ik wil al mijn rijen en kolommen fixeren, niet enkel in de lengte, ik heb geprobeerd dit op te lossen door het te beveiligen maar dan kan je niets met het document aanvangen enkel als "eigenaar". Het in kunnen geven van informatie moet mogelijk blijven voor iedereen, maar dat het mogelijk zou kunnen verspringen of dergelijke wil ik kosten wat het kost voorkomen.  Volgens bronnen op het net is dit zelfs niet mogelijk in Word.
 
5) Tot slot, bestaan er andere programma's om dergelijk document op te stellen die deze mogelijkheden wel biedt en kan gebruikt worden door een leek? Vroeger gebruikten we Excel, dit vonden we niet zo praktisch.
 
Ik hoor het wel!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bijlagen
Briefingdocument update 4 juli.docx
(206.7 KiB) 226 keer gedownload

Reageer