welke alcohol om olie te destileren

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 6

welke alcohol om olie te destileren

Beste mensen,
 
Ik gebruik wietolie voor mijn zenuwpijnen. Ik maak de olie nu zelf. Er is op internet veel gaande hierover welke alcohol het beste is!
 
Volgens een stichting waar ik nu mijn alcohol koop zeggen ze, dat ze isopropanol verkopen waar de keton is uitgehaald. Er zit namelijk geen etiket op.
 
Andere mensen zeggen dat je veel beter de consupmtie alcohol (ethyl alcohol) kan gebruiken omdat dat gezonder zou zijn.
 
De alcohol wordt gebruikt om de cannabinoïden op te lossen, daarna wordt dit gedestilleerd zodat  je de wietolie over houdt. Mijn vraag is nu, als je isopropanol gebruikt, krijg je dan stoffen in je wietolie die je niet wilt hebben (niet gezond zijn).
 
Hoor graag van jullie want mijn scheikunde reikt niet zo ver.
 
Bedankt alvast
 
Rene

Gebruikersavatar
Berichten: 10.556

Re: welke alcohol om olie te destileren

Beste mensen,
 
Ik gebruik wietolie voor mijn zenuwpijnen. Ik maak de olie nu zelf. Er is op internet veel gaande hierover welke alcohol het beste is!
 
Volgens een stichting waar ik nu mijn alcohol koop zeggen ze, dat ze isopropanol verkopen waar de keton is uitgehaald. Er zit namelijk geen etiket op.
 
Andere mensen zeggen dat je veel beter de consupmtie alcohol (ethyl alcohol) kan gebruiken omdat dat gezonder zou zijn.
 
De alcohol wordt gebruikt om de cannabinoïden op te lossen, daarna wordt dit gedestilleerd zodat  je de wietolie over houdt. Mijn vraag is nu, als je isopropanol gebruikt, krijg je dan stoffen in je wietolie die je niet wilt hebben (niet gezond zijn).
 
Ja, onder andere THC en andere cannabinoïden.
 
Gezond wordt het zeker niet, maar dat ligt niet zozeer aan het alcohol.
 
Wat isopropanol "waar de keton uit is gehaald" is weet ik niet.
 
Verder, zie hier voor een uitleg waarom de exercitie sowieso weinig zinvol is.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 6

Re: welke alcohol om olie te destileren

Willen de mensen het bij mijn vraag houden aub!!!
Ik wil hier geen discussie of wietolie wel of niet zinvol is.
 
Ik zoek een antwoord op welke alcohol het beste geschikt is, want die heb ik nu nog niet namelijk.
 
 
mvg

Gebruikersavatar
Berichten: 10.556

Re: welke alcohol om olie te destileren

Je vraag was welk alcohol gezonder zou zijn. Het antwoord, dat inclusief wetenschappelijke onderbouwing is gegeven, luidt: geen van beide.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 6

Re: welke alcohol om olie te destileren

Nee Marco, je snapt het niet.
 
Ik wil weten welke alcohol het beste is om een olie te destilleren, en niet een wetenschappelijke onderbouwing of wietolie wel goed voor je is. Hou je aan mijn vraag aub
 
mvg

Gebruikersavatar
Berichten: 10.556

Re: welke alcohol om olie te destileren

Je vroeg toch echt naar "gezonder". En gezond is het niet, en wordt het ook niet, of je nu ethanol of isopropanol gebruikt. Punt uit. Dat is het antwoord dat ik gaf, en dat ik onderbouwde.
 
Anders zal het niet worden. Je stelt je vraag op een wetenschapsforum, en krijgt het wetenschappelijk onderbouwde antwoord. Dat je daar niet in geïnteresseerd bent is geen reden om van mij een ander antwoord te vragen.
 
Je zult dit vast niet willen horen, maar je vraag is vergelijkbaar met iemand die vraagt of hij beter een koksmes of een slagersmes kan gebruiken om zijn wratten weg te snijden, dit in verband met infecties. Het onderscheid tussen beide messen is niet relevant, gebruik van beide zal meer kwaad doen dan goed, en de behandeling kan beter worden uitgevoerd door iemand anders, die daarvoor doorgeleerd heeft.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 6

Re: welke alcohol om olie te destileren

Beste Marco,
 
je onderbouwing heeft geenszins te maken met welke alcohol het beste is is om olie te destilleren. Je onderbouwing gaat over of wietolie wel of niet goed is voor je. Nogmaals deze discussie wil ik hier niet voeren.
 
mvg

Gebruikersavatar
Berichten: 10.556

Re: welke alcohol om olie te destileren

Nogmaals: Dit is een wetenschapsforum, en "de wetenschap" is geen plaats waar je op bestelling een antwoord naar wens krijgt.
 
Je wil iets doen wat ongezond is, en vraagt vervolgens wat de gezondste manier is om dat voor elkaar te krijgen. Het wetenschappelijke antwoord op die vraag is, die is er niet. Of: dat wat je wil doen, laten.
 
Dat antwoord staat je niet aan, en dat is verder je goed recht. Maar ik denk dat je op de verkeerde plaats bent als je een ander antwoord wil horen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 6

Re: welke alcohol om olie te destileren

Beste Marco, nogmaals ik wil deze discussie niet met jouw voeren. Ik kan meer links doorsturen waarbij wietolie wetenschappelijk wordt aangetoond door professors en andere hoog opgeleide wetenschappelijke mensen dan jij andersom, maar daar  heb ik geen zin in.
 
Dus ik hoop op iemand anders nu die mij wel kan vertellen welke alcohol het beste is om een olie te destilleren.
 
 
mvg

Gebruikersavatar
Berichten: 10.556

Re: welke alcohol om olie te destileren

Misschien helpt het als je eerst eens definieert wat in dit licht nu precies beter is.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: welke alcohol om olie te destileren

Opmerking moderator

Ik zou beide heren graag willen attenderen op de volgende link, kopje drugs: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/8790-s-bijsluiter-en-faq-lees-dit-voordat-je-iets-post/

Gebruikersavatar
Berichten: 10.556

Re: welke alcohol om olie te destileren

Ik zou je ook even willen attenderen op het volgende (zie hier):
 
Niet toegestaan zijn....
De volgende zaken worden niet toegestaan op dit forum. Indien je dit wel doet, zullen maatregelen worden getroffen (d.m.v. het attenderingsniveau - lees verderhier).
  • Verzoeken om hulp bij persoonlijke medische of psychologische problemen - de huisarts of een andere passende instantie helpen je beter (zie bijsluiters voor het geneeskundeforum en het psychologieforum). Het vragen om een diagnose of advies omtrent bijvoorbeeld medicijngebruik mag dus niet. Wel kun je een probleem algemeen ter discussie stellen, waarbij zowel de topicvraag als de antwoorden op hun wetenschappelijke inhoud zullen worden beoordeeld door de moderators. Persoonlijke verhalen/meningen, die niet worden ondersteund/begeleid door wetenschappelijke bronnen/argumenten, zullen worden verwijderd. Topics die niet voldoen aan een algemene wetenschappelijke bespreking van een medisch probleem worden gesloten.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 6

Re: welke alcohol om olie te destileren

Wanneer je dit ziet als drugs, wil ik deze vraag best weghalen. Maar voor mij is het een medicijn!!!!
Het is belangrijk voor mij!!!
 
Dus ik hoop nog steeds op een antwoord!?
 
mvg

Gebruikersavatar
Berichten: 10.556

Re: welke alcohol om olie te destileren

Zoals ik al zei, geef eens aan hoe in dit verband "beter" moet worden gezien.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 460

Re: welke alcohol om olie te destileren

Ach.. niet zo heilig doen.
 
Je wilt dus weten welke spullen je het beste kan gebruiken voor je destillatie. Het gaat dus vooral om de alcohol en impurtities in je alcohol. Restje ethanol en isopropanol zullen altijd deels achterblijven, dan is ethanol denk ik "gezonder" dan isopropanol. Dan moet je nog kijken naar vervuiling in je alcohol. Dat zal toch afhangen van je "grade". Foodgrade alcohol gebruiken lijkt me het eenvoudigste. :)
 
Overigens valt het de schadelijkheid denk ik in het niets met de componenten die je binnenkrijgt via je olie.

Gesloten