Springen naar inhoud

waarom krijgen artiesten niet de hik,en niezen ze niet ?

• Log in om te kunnen reageren

pangeaman

pangeaman

• >100 berichten
  • 224 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 januari 2006 - 15:27

hoi hier misschien een vreemde vraag, waarom zie je nooit op tv een artiest/zanger die moet niezen, of spontaan de ''hik'' krijgt?
heeft dat te maken met de ademhaling, of gebruiken ze ''wondermiddeltjes''om dit probleem op voorhand te vermijden?
groeten Pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 januari 2006 - 15:34

Televisiemensen zijn afkomstig van de planeet Snaagit waar niesbuien en hikken niet voorkomt. Dat is ook het enige fysieke verschil met aardlingen. Of.......

Take 102......and action!

Ze mogen het wat vaker opnieuw doen he! Als het live is uiteraard niet, maar zoveel wordt er niet live uitgezonden. Maar nieuwslezers met de slappe lach of een kikker in de keel komen toch met enige regelmaat voorbij in diverse bloopershows. Dat zal voor hikken en niezen niet anders zijn.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 januari 2006 - 21:42

Ik weet niet of je dit kent. maar er was eens een nieuwslezen in terzake die met een enorm schorre stem sprak plots. hij hoeste en dronk wat, en hij bleef schor. dat was lachen zeg. en dat allemaal live.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 april 2007 - 23:05

Dit topic stond oorspronkelijk in geneeskunde door een misverstand bij TS.
Aangezien dit onderwerp in de verste verte niet met geneeskunde of eender welke andere wetenschap te maken heeft heb ik dit maar eventjes verplaatst naar café.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 april 2007 - 12:56

Ik weet niet hoe vaak jij de hik krijgt, maar ik niet vaker dan 1 keer per jaar. Verder nies ik alleen af en toe als ik verkouden ben, maar dat is meestal wel tegen te houden. Bovendien zul je dit soort problemen alleen tijdens live-uitzendingen tegenkomen, en de kans op een niesbui is niet zo groot lijkt me.
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

ferry

ferry

• >250 berichten
  • 954 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 april 2007 - 16:35

Ik weet niet hoe vaak jij de hik krijgt, maar ik niet vaker dan 1 keer per jaar. Verder nies ik alleen af en toe als ik verkouden ben, maar dat is meestal wel tegen te houden. Bovendien zul je dit soort problemen alleen tijdens live-uitzendingen tegenkomen, en de kans op een niesbui is niet zo groot lijkt me.

Precies. En als een artiest ECHT verkouden is, zegt hij of zij wel af (dus dat is een van die "wondermiddeltjes")...

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 april 2007 - 17:29

Wat bij mij overigens zeer goed werkt tegen de hik: meer dan 60 seconden mijn adem inhouden. Wel moet je dan de eerste uren voorzichtig zijn dat je zo weinig mogelijk hoest en lacht, anders krijg je weer terug de hik.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Iceman

Iceman

• >25 berichten
  • 94 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 april 2007 - 18:55

Wat bij mij overigens zeer goed werkt tegen de hik: meer dan 60 seconden mijn adem inhouden. Wel moet je dan de eerste uren voorzichtig zijn dat je zo weinig mogelijk hoest en lacht, anders krijg je weer terug de hik.

15 minuten je adem inhouden helpt ook tegen de hik :(
Het leven is een korte periode tussen twee eeuwigheden

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 april 2007 - 22:49

Mijn record staat op 2 minuten en 20 seconden. :(
Tot de 90 seconden vind ik het vrij makkelijk. Als ik onder water zwem dan houd ik het maar zo'n 40 seconden vol.
Als je een echte uitdaging wilt dan moet je eens 2 lijnen schuin over het zwembad leggen zodanig dat je steeds een groter wordend stuk onder water moet zwemmen. Het eerste stuk is dan bijvoorbeeld 5 meter onder water, het laatste stuk 23 meter. Bij de 1ste lijn ga je onder water en bij de 2de lijn kom je weer boven. Een baantje onder water mag dan een makkie zijn, dit is loodzwaar omwille van de onvolledige recuperatie.

Anyway, iemand die een normale conditie heeft en geen ademhalingsstoornis of iets dergerlijks heeft moet toch makkelijk minstens 60 seconden zijn adem in kunnen houden. Iemand die dat niet kan zonder medische reden raad ik dringend aan om eens wat meer te gaan sporten. :(

curix

curix

• >100 berichten
  • 214 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 mei 2007 - 13:24

Ik heb een betere remedie tegen de hik: slikken wanneer je een hik naar boven voelt komen
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 mei 2007 - 15:14

Ik heb een betere remedie tegen de hik: slikken wanneer je een hik naar boven voelt komen

Beter betwijfel ik aangezien mijn methode 100% van de keren succesvol is geweesd bij mij. :(
Ik zal het desalniettemin uit nieuwsgierigheid eens gaan proberen de volgende keer dat ik de hik heb.

ferry

ferry

• >250 berichten
  • 954 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 mei 2007 - 00:21

Ik hoorde vanavond een verhaal op de radio over niezende artiesten. Een van de dames van K3 moest een keer niezen tijdens het zingen van een lied en had toen een hand vol snot, die ze afveegde aan een van de meezingende kindjes!

Ook een goede oplossing, dunkt mij.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 mei 2007 - 00:39

een hand vol snot, die ze afveegde aan een van de meezingende kindjes!

Haha, die 'scene' heb ik een keer op tv gezien, ik vermoed bij de wereld draait door. :grin:
Goede oplossing inderdaad :(

Veranderd door Phys, 02 mei 2007 - 00:39

Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures