Het onderzoek beoogt een bijdrage te leveren aan het verkrijgen van meer inzicht in de seksuele ontwikkeling van mensen met een verstandelijke beperking. Met behulp van het onderzoek wordt een vragenlijst ontwikkeld waarmee de seksuele ontwikkeling van mensen met een verstandelijke beperking in kaart kan worden gebracht, zodat op termijn de begeleiding en de ontwikkeling meer vormgegeven kan worden. Het is wenselijk dat er meer aandacht gaat komen voor het feit dat seksualiteit ook onderdeel uitmaakt van het leven van mensen met een verstandelijke beperking.
Om te toetsen of mensen met een verstandelijke beperking daadwerkelijk anders scoren dan mensen zonder een verstandelijke beperking, is uw medewerking en dat van uw partner van groot belang. U en uw partner dienen dus beiden de vragenlijst in te vullen (één keer vult u de vragenlijst in voor uzelf en één keer vult uw partner de vragenlijst in voor u). Het invullen van de vragenlijst zal ongeveer 15 minuten in beslag nemen. Deelname aan het onderzoek gebeurt anoniem en de gegevens worden ten alle tijden anoniem verwerkt. De deelname is vrijwillig en u kunt u tijdens het onderzoek op ieder moment terugtrekken zonder opgave van reden.
Instructies bij het invullen:
- Vul één keer de vragenlijst in voor uzelf via onderstaande link;
- Daarna vult uw partner één keer de vragenlijst in voor u via onderstaande link (Let op dit is een andere link dan vorige);
- Het is belangrijk dat u en uw partner de lijst onafhankelijk van elkaar invullen. U en uw partner dienen zelf een eigen code te verzinnen van 6 cijfers. Hierbij dienen de eerste 5 cijfers gelijk aan elkaar te zijn en het laatste cijfers anders. De cijfers dienen willekeurig gekozen te worden. Voorbeeld cijfercode voor uzelf: 546701, voorbeeld cijfercode voor uw partner: 546702. Deze codes dienen vermeld te worden bij één van de vragen; zo kan de onderzoekster herleiden dat u en uw partner bij elkaar horen.
Alvast hartelijk voor uw deelname.
Met vriendelijke groet,
Jolien Rheiter
Masterstudente klinische psychologie