Springen naar inhoud

Logaritmen

• Log in om te kunnen reageren

Iwerke

Iwerke

• >250 berichten
  • 407 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2006 - 13:09

1/2 log 5 = log (( 6 + 2 . 5^(1/2)) ^(1/2) + ( 6 - 2 . 5^(1/2))^(1/2) ) - log ( ( 6 + 2 . 5^(1/2)) ^(1/2) - (( 6 - 2 . 5^(1/2)) ^(1/2))

ik raak hier dus niet uit he mijn lerares zei iets van toegevoegde tweetermen ofzoiets... je moet dit dus oplossen met eigenschappen van logaritmen

( zijn allemaal briggse logaritmen)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
_-'-.Albert Einstein.-'-_

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 18 januari 2006 - 13:49

1/2 log 5 = log (( 6 + 2 . 5^(1/2)) ^(1/2) + ( 6 - 2 . 5^(1/2))^(1/2) ) - log ( ( 6 + 2 . 5^(1/2)) ^(1/2) - (( 6 - 2 . 5^(1/2)) ^(1/2))

ik raak hier dus niet uit he mijn lerares zei iets van toegevoegde tweetermen ofzoiets... je moet dit dus oplossen met eigenschappen van logaritmen

( zijn allemaal briggse logaritmen)

De bedoeling is hier, te laten zien dat 'rechts' vereenvoudigd kan worden tot 'links'.
'Links' staat: log(5^.5)=log(√5) (derde rekenregel)
'Rechts' staat: log(a) - log(b)= ... (tweede rr)
Maar dan moet je ook met die breuk kunnen werken en dat is via de opmerking van je lerares ..., kan je daar iets van bv in je boek vinden of in opgaven in je schrift?

Zorg dat je je rr voor de logarithmen kent!!!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures