Wat kan er precies misgaan bij de REM-slaap

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 64

Wat kan er precies misgaan bij de REM-slaap

Hey, ik had een paar maanden geleden een documantaire gezien over mensen die worden ontvoerd door aliens.

Ik wist meteen toen ik het zag dat het iets te maken had met een slaap probleem, later kwamen ze in het programma bij de REM-slaap, dit is een fase waarin er een grote hersenactiviteit is en wanneer er gedroomt wordt, in deze fase krijgt je lichaam te maken met een verlamming.

Maar er zijn mensen die dit krijgen als ze wakker zijn, ze liggen dan bijvoorbeeld nog in bed maar kunnen zich niet bewegen.

Ze zien dan allerlei dingen, meestal zijn dit enge dingen waarvan men vreest, in de V.S. zijn dit voornamelijk aliens die de mensen ontvoeren, in Japan is er weer een oud vrouwtje die door de muur komt en in het oor van de persoon gaat fluisteren.

Dit is dus duidelijk een waanbeeld waarvan de mensen al hebben gehoord, in Japan is dat vrouwtje een soort horror-verhaal en de aliens in de V.S. spreken voor zich.

Nou vroeg ik me een aantal dingen af:

- Wat gaat er mis als deze mensen half bewust toch met de verlamming te maken krijgen?

- Weten jullie nog meer andere verschijnselen in de trend van aliens ofzo? (het zou fantastisch zijn als er een nederlands voorbeeld is)

- Gebeurde dit "Vroeger" ook al en zijn er ook verslagen van?

- Hebben de mensen die dit krijgen een afwijking in de hersenen? (is dit erfelijk?)

- Wat zouden deze mensen eraan kunnen doen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vragen,

Bij voorbaat dank, Mark

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Wat kan er precies misgaan bij de REM-slaap

misschien dat je meer antwoorden krijgt op dit forum ik heb ook soms slaapverlamming, maar ik kan mij gewoon niet bewegen voor een minuutje en hoor veel ruis. ik zie nooit rare dingen of zo.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Wat kan er precies misgaan bij de REM-slaap

Waren dat geen mensen die gevoelig waren aan hun hersenen voor EM-straling?

Berichten: 81

Re: Wat kan er precies misgaan bij de REM-slaap

Ik zou het ook wel eens willen weten eigenlijk.

Ik heb het toevallig dat als ik de hele nacht wakker lig, en tegen de morgen in slaap (lijk te) val(len), ik ineens mezelf opmerk daar liggend terwijl ik me niet kan bewegen, m'n hart klopt dan als een gek en ik geraak er niet uit. Goddank word ik dan wel niet ontvoerd door aliens. :roll:

Maar 't is vind ik 'n verschrikkelijk gevoel, en 't zijn helemaal geen lucide dromen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Wat kan er precies misgaan bij de REM-slaap

Ik heb net hetzelfde, maar ik slaap wel snachts. ik heb het meestal in het weekend, als ik uitslaap, dus dan word ik wakker en val weer in slaap word weer wakker en val weer in slaap, enzv...

En af en toe komt dan voor dat ik zo een slaapverlamming heb.

Ok, bij die site was ik misschien niet specifiek genoeg, maar hier is een topic dat ik er ooit eens heb geopend, misschien dat je hier iets mee bent.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 64

Re: Wat kan er precies misgaan bij de REM-slaap

Allen bedankt voor de hulp, ik *denk* dat ik redelijk goed begrijp wat er nu fout zit... de fora hebben me ook goed geholpen met ervaringen van mensen die ik persoonlijk altijd zeer belangrijk vindt.

Groeten,

Mark

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Wat kan er precies misgaan bij de REM-slaap

- Wat gaat er mis als deze mensen half bewust toch met de verlamming te maken krijgen?
Ik weet niet of er eigenlijk wel iets "mis" gaat. Ik ben hier ook wel eens mee bezig geweest en toen probeerde ik die situatie juist op te wekken, d.w.z. "bewust in slaap vallen". Het is me een aantal keer gelukt en toen heb ik meegemaakt dat ik bewust in die verlamde fase raakte. Vreemd gevoel, een beetje verontrustend, en het lijkt alsof het pijn zou kunnen gaan doen als het nog langer doorgaat, maar dat is niet zo.

Ik probeerde in een lucide (bewuste) droom te rollen, dat lukte niet iedere keer, maar ik heb in ieder geval geen enge dingen gezien.
- Weten jullie nog meer andere verschijnselen in de trend van aliens ofzo? (het zou fantastisch zijn als er een nederlands voorbeeld is)
Behalve met de genoemde lucide dromen (zie ook de link van made in flanders) wordt het ook vaak in verband gebracht met uittredingen. Ik heb er een boek over gelezen van Robert Monroe, en hij beschrijft hetzelfde proces van verlamming en dan "dingen meemaken".
- Gebeurde dit "Vroeger" ook al en zijn er ook verslagen van?
Er zijn geschriften van Tibetaanse Droomyogi's die deze techniek al lang geleden uitoefenden. Dus ik denk het wel.
- Hebben de mensen die dit krijgen een afwijking in de hersenen? (is dit erfelijk?)
Geen idee, maar sommigen zeggen dat iedereen het kan, dus in dat geval is het eigenlijk geen afwijking :roll:

Misschien dat je het een afwijking kunt noemen als het spontaan gebeurt.
- Wat zouden deze mensen eraan kunnen doen?
Als het gepaard gaat met enge visioenen en angsten kan ik me voorstellen dat je er liever vanaf wilt, maar je zou kunnen proberen over je angst heen te stappen en proberen je hallucinaties te sturen. Bijvoorbeeld met de aliens of demonen of wat dan ook, vriendelijk proberen te communiceren? Het is op de één of andere manier toch een product van je eigen hersenen, dus je zou zeggen dat er iets mee gedaan kan worden.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 39

Re: Wat kan er precies misgaan bij de REM-slaap

Zelf droom ik (bijna) nooit, teminste, ik onthoud ze nooit. Elke nacht word ik wakker met een ''zwart'' geheugen.

Eigenlijk best jammer, want ik zou graag eens lucide dromen willen oefenen! :roll:

Iemand tips om te gaan dromen?

Gebruikersavatar
Berichten: 45

Re: Wat kan er precies misgaan bij de REM-slaap

Is er werkelijk een verhoogde hersenactiviteit bij deze 'intense dromen'?

Ik weet wel dat de mens normaal gesproken ongeveer 10% van zijn hersencapaciteit gebruikt. Bij sommige intense situaties zoals erge pijn, levensgevaar of grote blijdschap, maar ook diepe meditatie, wordt gezegd dat het kan oplopen tot 20-30%. Is dit op waarheid berust of een verzinsel? En hoe is dit te verklaren?

Berichten: 39

Re: Wat kan er precies misgaan bij de REM-slaap

Toen ik regelmatig xtc gebruikte kreeg ik last van slaapverlamming(en hoor ook van meer mensen dat ze er door drugsgebruik last van krijgen)

serotonine en melatonine zijn belangrijk bij het regelen van je slaap.. en als je drugs gebruikt(of slecht slaapt, depressief of gestresst bent) raken die neurotransmitters erg in de war..

sommige mensen krijgen t ook zomaar.. er zijn ook mensen die ineens zo'n 'aanval' krijgen terwijl ze wakker zijn

Ik denk zeker dan veel verhalen over aliens en geesten ed door slaapverlamming komen

Reageer