wiskunde vragen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 8

wiskunde vragen

Ik weet niet of dit hier ook mag maar ik heb hier een wiskunde pw voor mijn neus liggen en snap er geen bal van.

Mischien heeft iemand zin om hem even voor me te maken?

http://www.techzine.nl/f/g/42189phpomTpvP.JPG

http://www.techzine.nl/f/g/42189phpYKdvse.JPG

http://www.techzine.nl/f/g/42189phpdP6eQM.JPG

Vraag 1a+b snap ik nog wel maar de rest lukt echt niet meer.

Ik heb al in mijn boek opgezocht maar daar staat geen uitleg in.

groetjes,

thijs

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: wiskunde vragen

Het is hier geen huiswerkmaakservice :roll:

Als je uitlegt wat je wel en niet snapt, of waar je vastloopt, krijg je voldoende hulp om er uit te komen.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 8

Re: wiskunde vragen

Ja oke maar daar snap ik gewoon geen zak van:P ik weet ook hoe ik moet beginnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: wiskunde vragen

Wat heb je bij 1a en 1b?

En voor 1c, weet je wel wat je precies moet uitrekenen, of welke vergelijking je moet opstellen, enz?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 8

Re: wiskunde vragen

1a= a=4000x1.10t

en 4b is dan natuurlijk 4000x1.10totdemacht10 = 10374

en van 4c weet ik echt helemaal niets, maar ik heb gewoon de antwoorden nodig van dit proefwerk met een uitleg erbij.

edit: mijn vorige post is natuurlijk: ik weet ook NIET hoe ik moet beginnen(woordje vergeten).

Berichten: 179

Re: wiskunde vragen

Als je dat op zo'n manier "vraagt" (?) ga je ze niet vlug krijgen, denk ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: wiskunde vragen

Je hebt zelf al bedacht dat A(t) = 4000 :roll: 1.10aantal jaar = aantal vissen.

Welke vergelijking zou je dan moeten oplossen om te weten bij welk aantal jaar er 20000 vissen zijn?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 8

Re: wiskunde vragen

Rogier schreef:Je hebt zelf al bedacht dat A(t) = 4000 :roll: 1.10aantal jaar = aantal vissen.  

Welke vergelijking zou je dan moeten oplossen om te weten bij welk aantal jaar er 20000 vissen zijn?


Ja dat snap ik echt niet hoor.

Maar morgen moeten we dit proefwerk maken en daarom heb ik er de antwoorden voor nodig maar ik ben het zelf ook al in het boek gaan uitzoeken maar daar word je echt niet veel wijzer van.

Berichten: 7.068

Re: wiskunde vragen

Maar morgen moeten we dit proefwerk maken
Je krijgt het proefwerk al voordat je het moet maken?!?!?

P.S. je kan je altijd beroepen op het feit dat je de vraag niet kon maken omdat er incorrect gesteld werd dat vinvissen vissen zijn. :roll:

Berichten: 8

Re: wiskunde vragen

Ja onze leraar had in de mediatheek vergeten zen computer af te sluiten en wij zagen onze kans schoon om het eventjes uit te printen.

Dit pw krijgen we morgen dus. :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: wiskunde vragen

Da's een buitenkansje ja, maar je hebt er natuurlijk meer aan als je het zelf ook begrijpt :roll:

Over 1c:
Rogier schreef:Je hebt zelf al bedacht dat A(t) = 4000 :P 1.10aantal jaar = aantal vissen.  

Welke vergelijking zou je dan moeten oplossen om te weten bij welk aantal jaar er 20000 vissen zijn?
Kijk, in vraag 1b wist je het aantal jaar (namelijk 10) en toen kon je het aantal vissen wel uitrekenen. Nu weet je het aantal vissen, en moet je het aantal jaar uitrekenen.

Heb je dan echt geen idee welke vergelijking je nu krijgt? (nog even afgezien van hoe je hem oplost)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 8

Re: wiskunde vragen

Nee sorry dat weet ik echt niet, ik ben gewoon enorm slecht in wiskunde andere vakken heb ik totaal geen moeite mee maar wiskunde is gewoon vreselijk:P

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: wiskunde vragen

Je weet inmiddels dat deze vergelijking geldt:

4000 1.10aantal jaar = aantal vissen

Hierbij kan je dus een aantal jaar invullen om een aantal vissen te krijgen.

Als je nu een aantal vissen hebt, maar niet het aantal jaar, want die wil je uitrekenen, dan kan je iets invullen in die vergelijking zodat je een vergelijking krijgt waar nog maar 1 ding onbekend is.

Als deze tip je nog niet helpt, mis je toch wat fundamentele 1e klas kennis ben ik bang.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: wiskunde vragen

Misschien mis je wat kennis over logaritmen, in dat geval helpt het wellicht als je weet dat wanneer ax=b, dan x = alog(b).

En alog(b) kun je op je rekenmachine uitrekenen met log(b)/log(a) of ln(b)/ln(a).

Als het nu nog niet lukt, verdien je het ook om een 1 te halen :roll:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: wiskunde vragen

Ook zonder kennis van logaritmen, zou je de vergelijking met 1 onbekende (aantal jaar) toch op moeten kunnen stellen.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Reageer