extern programma afsluiten en opslaan

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

extern programma afsluiten en opslaan

Hey,
 
Ik zou graag openstaande MathCad-bestanden opslaan en sluiten. MathCad heeft echter geen API, dus ik kan dit niet via een Interop bewerkstelligen. Voorlopig probeer ik dit op te lossen met SendKeys.Wait, maar dat is niet robuust aangezien de duur om het bestand op te slaan variabel is en je dus niet goed weet wanneer je de keystrokes kan sturen.

Heeft iemand een idee hoe je dit probleem kan oplossen? Eventueel via een Windows API functie?
 
Alvast bedankt,
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 12.262

Re: extern programma afsluiten en opslaan

Kun je niet gewoon een remote administration tool gebruiken?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: extern programma afsluiten en opslaan

Hmm, geen idee hoe dat inpast. In een breder kader maakt deze handeling deel uit van het volgende proces (met name stap 3):
1) Genereer xml-file
2) Open Mathcad xml-file (dit lanceert een herberekening en genereert resultaten)
3) Sluit Mathcad  xml-file (zodat de resultaten ook effectief worden opgeslagen in de xml-file
4) Lees de resultaten uit
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.264

Re: extern programma afsluiten en opslaan

Misschien wat omslachtig, maar je kan met de Robot klasse van java a.d.h.v. pixel kleuren detecteren wanneer het tijd is voor de volgende keystroke. Gaat enkel makkelijk werken als er, bij elke stap waarvan je de tijd niet weet, op vaste plekken op het scherm visueel iets te zien is.

EDIT:

Of misschien met Mathcad's Automation interface? Wel geen idee hoe dat precies werkt.
Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: extern programma afsluiten en opslaan

Die had ik al gezien, maar dat is een beetje een vreemd verhaal. Je kan daarmee eigenlijk via een openstaand rekenblad parameters aanpassen en de resultaten lezen, maar niet de bestanden effectief opslaan.
 
Zal eens zien naar dat Robot-equivalent in VB.NET.
 
Bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer