Stopwatch

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 31

Stopwatch

Hallo,
 
Voor een kleinschalige hardloopwedstrijd moeten we van iedereen de tijd noteren.
We willen dit digitaal doen.
Nu wil ik een excel (of matlab) bestand maken waarin dit mogelijk is.
 
Iedere deelnemer heeft een startnummer. 
Ik wil het zo maken dat wanneer ik dat startnummer invoer (ergens, in een cel bijvoorbeeld) wanneer iemand over de finish komt. Wanneer ik het nummer heb ingevoerd, moet het programma automatisch de tijd bepalen (iedereen begint op dezelfde tijd)
 
Hoe kan ik dit het makkelijkste doen?
 
Groeten Jur.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Stopwatch

Sla gewoon de time.now() op van wanneer iemand vertrekt en aankomt en zoek dan op google eens hoe je een timedifference berekent in je favoriete taal.
 
In MATLAB kan je het met tic en toc doe (http://nl.mathworks.com/help/matlab/ref/toc.html)

Gebruikersavatar
Berichten: 52

Re: Stopwatch

Gaat het om lange afstand en heb je tijd genoeg bij de finish.. kun je zoiets gewoon met een batch-file doen en 2x Enter. Open evenveel command-prompt boxjes als je lopers hebt..
 
En gebruik bijvoorbeeld de code bij dit antwoord op S.O. wat geen compiler vereist.
 
De beste manier om zoiets te maken lijkt me overigens toch electronica.. je wilt sowieso van meer dan één loper een tijd bijhouden. Wanneer de starter goed zijn werk doet, staat het begintijdstip voor iedereen vast. Dat is dus het probleem niet. Maar wat doe je met het eind-tijdstip, wanneer drie lopers bijna tegelijk aankomen ? dan heb je geen tijd, om een computer te bedienen.
 
 
 
 
 

Reageer