Actualiteit

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

Actualiteit

Elke week lees ik met plezier een aantal economische artikelen. Over ongeveer een maand heb ik mijn mondeling economie. Mijn vraag of u misschien twee krantenartikelen kent die ik kan gebruiken voor mijn mondeling. Eén daarvan moet een actueel onderwerp zijn. De ander moet daaraan aansluiten, maar hoeft niet actueel te zijn. Kent u nuttige artikelen of onderwerpen die ik kan gebruiken?
 
Bij voorbaat dank,
Wishin

Berichten: 247

Re: Actualiteit

Ik ben niet echt economisch onderlegd, maar kun je hiervoor niet het beste een van de artikelen lezen/gebruiken die je intereseert? Bijvoorbeeld een aantal van de artikelen de je al leest. Er zijn momenteel (zoals altijd) veel economische discussies/kwesties gaande. Een aantal die mij als economisch leek hebben bereikt zijn: de overname van van La Place door Jumbo en het hieraan gerelateerd faillissement van VD, zorgkosten (met blik op de toekomst), potentiële fusie Ahold, spaarrentedaling, etc, etc... Kortom, natuurlijk heel veel om over te kletsen. Dit zijn wat dingen die mij opkwamen. 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Actualiteit

Daling van de olie prijs nu Iran op de markt komt, lijkt mij ook een interessant onderwerp
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 5

Re: Actualiteit

Bedankt voor jullie hulp.
 
Ik ben op hierop uitgekomen:
http://www.volkskrant.nl/economie/japan-zet-negatieve-rente-in-om-inflatie-aan-te-jagen~a4234634/
 
In het kort, het gaat over de negatieve rente van Japan.
 
Kennen jullie een artikel dat hierop aansluit?
Het hoeft dus niet over Japan te gaan, maar het moet wel economisch zijn.
 
Als een van u een artikel kent over het effect van negatieve rente van Japan op Europa dan is dat ook goed.

Reageer