Fraude bedrijfsleider

Moderator: Rhiannon

Berichten: 5

Fraude bedrijfsleider

Ik werk bij een winkel waar mijn bedrijfsleider fraude pleegt met zijn uren,

Hij schrijft meer uren op dan hij werkelijk werkt....ik heb dit aangegeven bij de hogere mensen maar ze kunnen hem niks maken want ze hebben geen bewijs. Of onvoldoende bewijs....

Hij liegt ook erg veel over van alles en nog wat, zegt hij dat ie naar de dokter moet terwijl dat niet klopt etc.

Hoe kan ik toch bewijs leveren???

Met vriendelijke groet

Berichten: 5

Re: Fraude bedrijfsleider

Ook veel administratie fouten schuift hij naar mij toe en hij maakt zijn eigen assistent zwart bij het personeel...

Berichten: 5

Re: Fraude bedrijfsleider

Er is iedegeval nu een onderzoek naar mn bedrijfsleider maar ze kunnen hem vrij weinig maken want ze hebben geen bewijs.... en ik zit hierdoor met mn rug tegen de muur.

mn bedrijfsleider liegt zo erg dat ik er flink klaar mee ben....

wat of wie kan ik inschakelen voor hulp??

Gebruikersavatar
Berichten: 223

Re: Fraude bedrijfsleider

Hoe kan ik toch bewijs leveren???
Dat kan lastig zijn. Ik kan je een tip geven: wees voorzichtig met het bewijzen dat je bedrijfsleider fout zit. Probeer in de eerste plaats je bedrijfsleider niet voor het hoofd te stoten met bijvoorbeeld vage toespelingen of het verspreiden van geruchten. Daar wordt jij hoogstwaarschijnlijk zelf de dupe van. Denk aan je eigen belang.

Kom er pas mee voor de dag als je duidelijk bewijs hebt en zorg dat je een aantal bondgenoten hebt, die jouw beweringen en bewijs ondersteunen. Als je bedrijfsleider zo doorgaat, komt het bewijs altijd wel een keer naar boven.

Berichten: 5

Re: Fraude bedrijfsleider

Het leuke is dat ik een paar collega's achter me heb staan.... maar ja mn bedrijfsleider wil me weg hebben dit doordat hij erachter gekomen is dat ik alles aan mijn rayon manager doorspeelde...

Gebruikersavatar
Berichten: 223

Re: Fraude bedrijfsleider

Het leuke is dat ik een paar collega's achter me heb staan.... maar ja mn bedrijfsleider wil me weg hebben dit doordat hij erachter gekomen is dat ik alles aan mijn rayon manager doorspeelde...
In dat geval, mocht het onderzoek verder niets kunnen uitwijzen, zou ik de eer aan mezelf houden. Hoe sneu het ook klinkt, zonder bewijs kun je niets maken.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Fraude bedrijfsleider

Vooral als je zelf het slachtoffer dreigt te worden, begin eens met een logboek bijhouden met alles wat je opmerkt.

Liegen is niet moeilijk, blijven liegen is onmogelijk.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 385

Re: Fraude bedrijfsleider

Ik leef met je mee Briank,

Klokkenluiders kunnen rekenen op ontslag dus PAS OP. In de Romeinse tijd werd de brenger van slecht nieuws onthoofd anno 2006 is het weliswaar minder bloederig maar de regel leeft nog steeds.

Mijn vraag aan jou is heb je een vast contract ?

Als dat het geval is dan zou ik in je geval het spelltetje meespelen. In de trand van; ik ben ziek omdat ik er niet tegen kan dat u zo vaak ziek bent.

Of

U bent bent alles voor mij, als u 2 dagen ziek bent ben ik zo kapot van dat ik er 5 dagen ziek van wordt.

Berichten: 5

Re: Fraude bedrijfsleider

nee ik heb 1 jaars contract die loopt tot september 2006,

En mn bedrijfsleider wil me weg hebben dat is duidelijk anders maakt hij mij het leven zuur dat heeft hij gezegd!

Gebruikersavatar
Berichten: 223

Re: Fraude bedrijfsleider

Ik zou voorlopig eerst het onderzoek even afwachten en ervoor waken dat je door je bedrijfsleider geen reden aangesmeerd wordt om je te ontslaan. Speel geen spelletjes, dat is in je eigen belang.

Berichten: 385

Re: Fraude bedrijfsleider

briank schreef:goed idee....

Bij mij weten 3 medewerkers van het onderzoek af want zij zijn er zo direct bij betrokken dat ze het echt moesten weten maar deze zijn te vertrouwen maar de rest weet het niet....
Het zou best kunnen dat je bedrijfsleider zelf aan het wegsolliciteren is. In dat geval moet je erg oppassen ----omdat dit soort mensen voordat ze weggaan de zgn rotte appels uit de mand willen/moeten hebben ----. Hoe absurd het ook klinkt, collega's met vrouw/man en kinderen zijn het minst te vertrouwen als het om collega's uitkomt. Bij deze mensen moet er brood op de plank komen, of de bedrijfsleider nu wel of niet naar de arts is gegaan zijn voor hen irrelevante zaken.

Gebruikersavatar
Berichten: 223

Re: Fraude bedrijfsleider

Frankenstein- schreef:
briank schreef:goed idee....

Bij mij weten 3 medewerkers van het onderzoek af want zij zijn er zo direct bij betrokken dat ze het echt moesten weten maar deze zijn te vertrouwen maar de rest weet het niet....
Waar haal je die quote vandaan?

Berichten: 385

Re: Fraude bedrijfsleider

Jakobo Joesov schreef:
Frankenstein- schreef:
briank schreef:goed idee....

Bij mij weten 3 medewerkers van het onderzoek af want zij zijn er zo direct bij betrokken dat ze het echt moesten weten maar deze zijn te vertrouwen maar de rest weet het niet....
Waar haal je die quote vandaan?
Beste Jakobo,

Soms plaats ik wel eens opmerkingen op Wetenstenschapsforum die ik later wis, tot op op heden heb ik dit gedrag niet bij u kunnen bespeuren.

Laten we weer naar het onderwerp teruggaan.

Als klokkenluider zijnde heb ik eens eerder het veld geruimd, laat briank dit niet gebeuren.

Gebruikersavatar
Berichten: 223

Re: Fraude bedrijfsleider

Soms plaats ik wel eens opmerkingen op Wetenstenschapsforum die ik later wis, tot op op heden heb ik dit gedrag niet bij u kunnen bespeuren.
Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen. Wat ik wil zeggen is dat het wel zo doorzichtig is als iedereen kan inzien op welke manier je tot een opmerking komt, dus met verwijzing naar een bestaande quote. Klokkenluiders hebben daarin geen uitzonderingspositie. Streven zij juist niet naar transparantie en openheid?

Berichten: 385

Re: Fraude bedrijfsleider

Frankenstein- schreef:Soms plaats ik wel eens opmerkingen op Wetenstenschapsforum die ik later wis, tot op op heden heb ik dit gedrag niet bij u kunnen bespeuren.
Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen. Wat ik wil zeggen is dat het wel zo doorzichtig is als iedereen kan inzien op welke manier je tot een opmerking komt, dus met verwijzing naar een bestaande quote. Klokkenluiders hebben daarin geen uitzonderingspositie. Streven zij juist niet naar transparantie en openheid?
Inderdaad een bestaande quote die gewist is maar toch nog gequoted werd toen dezelfde quote gewist was.

In het geval van briank denk ik dat we te maken hebben met een oprechte arbeidsethos.

Briank heeft geen vast contract, echter de bedrijfsleider schrijft een verslag naar zijn/haar meerdere over het functioneren van deze persoon. Zelf denk ik dat briank na 4 maanden werken onder de huidige werkgever flink moet inbinden om in aanmerking te komen voor een contractsverlenging.

Reageer