Oxboard

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Oxboard

Hallo,
Ik ben Mees en ik zit in de derde klas van de middelbare school op het gymnasium.
Voor het vak techniek moet ik een presentatie houden over een interessant technisch product.
Ik heb hierbij voor een oxboard gekozen, hierover valt helaas heel weinig op internet te vinden.
Zo moet ik wat vertellen over de werking van het product (kan ik nergens vinden).
En ook over de geschiedenis van het product (het oxboard bestaat pas erg kort dus hier valt ook niets over te vinden).
Zou iemand die hier meer verstand van heeft misschien kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Mees

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: Oxboard

Hmm,
misschien iets in de aard van...
 
Beste klasgenoten,
ik wou het hier hebben over een oxboard, maar daar is niet veel informatie over te vinden, en ook niet veel geschiedenis aangezien het product zo nieuw is.
Maar ik ben zeker dat er op zijn minst 1 transistor in een oxboard zit, dus ...
de transistor is uitgevonden rond het jaar 1943. Geschiedenis genoeg dus. In het begin zag de transistor er zo uit (plaatje dat je overal kan vinden), en later is die verkleind, verbeterd op die en die manier. Een transistor is een hoogtechnologisch product dat op de volgende manier werkt (uitleg die je ook overal kan vinden).
 
problem solved.
Hoop dat het helpt.
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

Berichten: 1

Re: Oxboard

Misschien dat je iets kan vertellen over de geschiedenis van vervoersmiddelen.
En over hoe jij denkt dat de toekomst hier van zal zijn.
 

Berichten: 1.816

Re: Oxboard

Zie die dingen wel eens, maar denk dat vooral het deel met de gyroscopen en de sturing daarvan, het relevantste zijn. En daar zal wel het nodige over te vinden zijn, eventueel bij robottechnologie. 
LiA

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Oxboard

Mees de Vrij schreef: ... over een interessant technisch product. ...
 
 
Tja, ik vind een beschuit met -van fabriekswege- een hap er uit, een technisch produkt dat interessant is.
Veel mensen vinden het erg vervelend en bewerkelijk om een ronde beschuit heel uit een verpakking te halen. Nu was er iemand die daar een oplossing voor had bedacht: maak een inkeping in de rand, waardoor je vinger erachter kan haken. Dan kun je de beschuit gemakkelijk uit zijn rol halen.
Een bekende koekenbakker kwam na jarenlang nadenken ook op dat idee, en vond dat die eerdere uitvinder maar afstand moest doen van dat idee.
Wanneer je bedenkt dat er jaarlijks 24.000.000 rollen onder eigen merk worden geproduceerd, met per rol 13 beschuiten, dan kom je op een aantal van 312 miljoen. Stel dat je als uitvinder 0,01 Eurocent (=€0,0001) per beschuit kunt ontvangen, dan is dat ruim 31.000 Euro per jaar. En dan nog de produktie onder andere namen, of door andere koekenbakkers.
Best wel interessant.

Berichten: 1.816

Re: Oxboard

@B2B, vind ik ook wel. Ken je deze kreet nog? 
 
Ïk wil Bolletje. Je hebt niets te willen (vr)eet maar Hille.
 
Maar ja de vraag ging over een Oxbord en dat daar weinig over te vinden zou zijn. 
Vond iig genoeg over de Li-ion accu's erin en de nodige geschiedenis+ actuele zaken. Dus met even zoeken, verzamel je best wel een hoop.  Vooral als je die andere 2 dingen die ik noemde erbij neemt.
LiA

Reageer