Waarden voor zelfinductie spoel (L) van huishoudelijke apparaten

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1

Waarden voor zelfinductie spoel (L) van huishoudelijke apparaten

Hallo allemaal,
 
Ik ben student Technische Wiskunde maar volg nu een vak Modelleren waarbij het onderwerp veel met Elektrotechniek te maken heeft, en mijn groepje en ik hebben hier niet zo heel veel verstand van..
We hebben waarden nodig van de spoel van bepaalde huishoudelijke apparaten (waarden L) maar we hebben geen flauw idee hoeveel (microHenry) deze zijn..
Enige hulp wordt zeer gewaardeerd!
 
We hebben waarden nodig van o.a.:
 
-wasmachine
-laptop
-koffieapparaat
-waterkoker
-elektrische tandenborstel
-smootiemaker
-chromecast
-smart tv
-xbox
-lampen
-boiler
-koelkast
-telefoonoplader
 
Ook een schatting zodat we waarden die enigszins in de buurt komen hebben, is welkom!

Berichten: 1.816

Re: Waarden voor zelfinductie spoel (L) van huishoudelijke apparaten

Dat is nogal een vraag. En eerlijk gezegd, niet eens te beantwoorden. Volgens mij heb je geen enkel idee wat je zelf bedoelt met je vraag.
 
Welke spoel? vaak zitten er meerdere in. Voor wel doel zou die spoel dan moeten zijn? En daarnaast enig idee hoeveel tijd je van iemand vraagt om dat effe? zo te beantwoorden? Daarnaast, heb je soms ook nog voorkeur voor bepaalde types en fabrikanten enz. enz. Kortom ik begin hier niet eens aan, sorry.
 
Tip Koop of leen een L-C meter en ga aan de slag. Succes.
LiA

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Waarden voor zelfinductie spoel (L) van huishoudelijke apparaten

Ik vermoed dat er een vervangschema moet worden opgesteld voor de belasting die zo'n apparaat op het lichtnet geeft. Daar komt dan vaak naast een condensator en een weerstand ook een spoel in voor. Als dat inderdaad de bedoeling is is het handig eerst dat vervangschema hier te posten. Dan weten we waar we het over hebben.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933