De theorie van tijdomkering (ylem)

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer

De theorie van tijdomkering (ylem)

Ik vind de theorie van tijdomkering wel een heel erg vage theorie. De ylem, zou op een bepaald moment de zwaartekracht hebben gestopt en zegmaar alles weer ik omgekeerde volgorde af laten spelen, maar dan zouden we toch alleen maar steeds dommer worden of ligt dat aan mij...kan iemand mij dit uitleggen als ik helemaal fout zit...???

michel

Re: De theorie van tijdomkering (ylem)

of is het zo, bedenk ik me ineens, dat alles gewoon opnieuw

'af wordt gespeeld' als het ware, want als het allemaal terugloopt, zou het tog niet kunnen, want dan zouden we in principe terug moeten naar steeds minder ontwikkeldere tijden enz...

bedankt voor de eventuele uitleg....drago

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: De theorie van tijdomkering (ylem)

... steeds dommer worden of ligt dat aan mij...
Zoals ze in het Engels zeggen: You hit the nail right on it's head.

Als rond jou de tijd in de andere volgorde verloopt, eerst heb je scherven op de grond, dan staat er een vaas op de tafel. Dan gebeurt dat ook in je hersens. Ofwel, je wordt steeds dommer.

Hawking legt het uit door te stellen dat de richting van het denken gelijk is aan de richting van grotere enthalpie, of wat wij zeggen, tijd gaat vooruit.

De hersens zijn zo opgebouwt dat het informatie verzamelt en indeelt naar wat het door krijgt van de zintuigen, gelijk aan hoe entropie groter wordt. Je kunt dus maar een kant in denken. De andere kant in denken maakt je dommer.

Reageer