Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 40

Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Heb even op dit Forum gezocht naar Zilver Nitrate Methode, Met geen resultaat,
 
Heb me beetje verdiept in een paar Methodes Om Fijn zilver te krijgen,
Nu heb ik gehoord Dat zilver Nitrate Omzetten naar zilver met koper Geen zuiver zilver zou opleveren,Wanner al het zilverNitrate is verbruikt,Heb je groot kans dat je ook neerslag van koper krijgt tussen je zilver poeder,
 
Is het mogelijk Om met Staal wol neerslag te krijgen,En later met neodymium magneet IJzer neerslag eruit te trekken?
 
Zo ja,Dan is dit een methode voor minimaal 3 negens?
 
Alvast bedankt 
 
Groetjes H
 
Verkeer Geschreven,Ik bedoel Zilvernitrate oplossing met koper neerslaan

Berichten: 65

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Electrolyse van zilvernitraatoplossing geeft zilver van 999,99‰ zuiverheid.

Berichten: 40

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Chemopractor schreef: Electrolyse van zilvernitraatoplossing geeft zilver van 999,99‰ zuiverheid.
 
Oke
 
op youtube Zie ik filmpjes,
waar ze eerst van 1e gehalte zilver zilver nitraat maken,
Daarna filteren ze het schoon,En gebruiken ze koper om zilver chement neerslag te krijgen,
dat is dan 98% beweren ze,
 
En daarna pas gaan ze Zilver Cement smelten en gebruiken ze het als anode,
Wat dus weer oplost,
En Als kristal bij de Kathode begint te vormen ,,,
 
 
Als ik nu in dit voorbeeld Koper methode weg laat,
Wat kan ik dan als anode  gebruiken,
Lost dat dan ook niet mee op?
En komt dat niet met Zilver nitraat in aanraking,
Waardoor ik ook rvs Anode bij me Kathode krijg tussen het zilver?  
 
Of Is de 2e stap van hun Onnodig? Als dat zo is,Kost me veel minder moeite,
 
Maar ik zal is 300 ML zilver nitraat proberen te kristaliseren, Als het goed is komt er 92.5 gram zilver uit,(((100 gram 1e gehalte))) 999+ Zal dan ook laten testen met Xrf, 
 
M.v.g 

Berichten: 40

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Heb dus 1 gram 925 zilver opgelost in salpeterzuur, En daarna met Rvs anode kathode weer eruit gehaald, 
 
Gedroogd en Omgesmolten tot klein blokje, Kom in ineens 1.8 gram uit, Heb getest met vloeistof tester geeft goed rood aan, 
 
Is wel heel raar dat ik nu ineens 1.8 gram zilver heb,
 
Ook zag ik aan het einde rood kristals op grijze kristals groeien,
vermoed koper, Alleen Hoe kan het dan zo zijn dat ik 1.8 gram over hou?
 
Ga nogmaals proberen, Ga eerst anode en kathode wegen, En na het einde probeer ik het weer,
Misschien krijg ik zo het snelste antwoord op mijn vraag,
 
Rvs wordt wel aangetrokken door een magneet,,,afkomstig van een pannen deksel die ik met plaatschaar in vorm geknipt heb, Er stond rvs op de verpakking,

Berichten: 1.816

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Er zijn vele soorten rvs en een deel daarvan wordt idd aangetrokken door een magneet. Maar waarom moet het persé 99,999% zijn??
LiA

Berichten: 40

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Ik heb minimaal 999 nodig,
Voor de rest hoeft het geen 5 negens te zijn,
Heb ik nodig voor mijn zilver baar collectie,
Vandaar heb ik ze liever schoon, Levert me uiteindelijk ook meer op bij handelaren,
 
M.v.g H.Y

Berichten: 65

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Al is het kopergehalte van je vloeistof 20 gram per liter, zolang het zilvergehalte hoger dan zo'n 10g/L is, kan ik je electrolyse met een opbrengst hoger dan 9995 garanderen. RVS kathode, vervuild zilver anode, 1% salpeterzuurbad. Zilverkristalletjes nadien met water schoonspoelen.

Berichten: 40

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Oke 

Bedankt
Zal Morgen Wel even 35 gram zilver kristal uit zilver nitraat bad halen, 
Ik zal wel posten wanneer ik analyse uitslag krijg,

Berichten: 65

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Je kunt je blokje van 925‰ ook eerst oplossen in 30% salpeterzuur. Vervolgens sla je het zilver neer met keukenzout of zoutzuur. Het neerslag spoel je schoon en leng je aan met water. Hierbij doe je (onder continu roeren) natronloog. Er ontstaat dan zilveroxide. Tot slot suiker erbij (let op warmte-ontwikkeling) en het zilveroxide wordt gereduceerd tot zilver. Een soort reactie als de Tollens-test op aldehyden. Als je bij de smelt een beetje reducerende flux inmengt, zal het laatste beetje zilverchloride ook nog in zilver worden omgezet.

Berichten: 40

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Kan ik daarmee  3 Negens halen?
 
Lijkt wel makkelijker methode,

Berichten: 1.816

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Ook het smelten van zilver kan lastig zijn. Neemt snel zuurstof op en zal misschien onder een beschermde atmosfeer moeten. Nooit zelf geprobeerd, maar hoorde ik van "mijn?" zilversmid.
Dus een opmerking "voor wat het waard is". 
LiA

Berichten: 40

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Ik heb zojuist Chloride methode toegepast,
 
10 gram 925 uitkomst 9,1 gram, 
 
Hoe kan ik een schonere smelt krijgen?
Smelten van deze poeder lukt makkelijk, Krijg wel een aanslag op de bovenzijde,
Ook Bij her smelt krijg ik het zelfde resultaat,,
 
Zoals op foto te zien is,
 
(Heb klontsuiker gebruikt) en Natrium hydroxide van de kruidvat)
Kan dit er iets mee te maken hebben?
Bijlagen
20160604_091204.jpg
20160604_091204.jpg (82.5 KiB) 1435 keer bekeken

Berichten: 65

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

 Het verdient aanbeveling om het zilver na de reductie goed te drogen en te mengen met een beetje borax/soda/grafiet 40/50/10% en ook af te dekken met soda. Grafiet (bijvoorbeeld Norit kan ook) is de reductor die in de smelt de restanten zilverchloride omzet naar metallisch zilver. Zilverchloride smelt, maar zonder reductor blijft het door de lagere soortelijke massa op het zilver liggen en vermengt zich met de onzuiverheden. Bij het schoonmaken van je grein zou je dat dus verliezen.
 
Je kunt je slaklaag testen op zilverchloride door deze te verpoederen en op te lossen in ammoniak. Als de oplossing na toevoeging van zoutzuur een neerslag geeft, zit er zilverchloride in de slak en heb je te weinig reductor toegevoegd. 
 
Niet te hoog gaan in smelttemperatuur, zeker niet boven 1100''C. Afdekken met flux om enigszins afdamping van zilver te voorkomen. Wanneer de slak na een tijdje verkleurt van grijs naar donkerpaars/zwart is dit ook een aanwijzing voor zilveraanwezigheid (fotochemische verkleuring).
 
Hoe wist je trouwens dat de zuiverheid van het startzilver 925g Ag/kg was? 

Berichten: 40

Re: Zilver Chloride methode AgCN 999.5%!?

Chemopractor schreef:  Het verdient aanbeveling om het zilver na de reductie goed te drogen en te mengen met een beetje borax/soda/grafiet 40/50/10% en ook af te dekken met soda. Grafiet (bijvoorbeeld Norit kan ook) is de reductor die in de smelt de restanten zilverchloride omzet naar metallisch zilver. Zilverchloride smelt, maar zonder reductor blijft het door de lagere soortelijke massa op het zilver liggen en vermengt zich met de onzuiverheden. Bij het schoonmaken van je grein zou je dat dus verliezen.
 
Je kunt je slaklaag testen op zilverchloride door deze te verpoederen en op te lossen in ammoniak. Als de oplossing na toevoeging van zoutzuur een neerslag geeft, zit er zilverchloride in de slak en heb je te weinig reductor toegevoegd. 
 
Niet te hoog gaan in smelttemperatuur, zeker niet boven 1100''C. Afdekken met flux om enigszins afdamping van zilver te voorkomen. Wanneer de slak na een tijdje verkleurt van grijs naar donkerpaars/zwart is dit ook een aanwijzing voor zilveraanwezigheid (fotochemische verkleuring).
 
Hoe wist je trouwens dat de zuiverheid van het startzilver 925g Ag/kg was? 
 
 
 
 
 
Gekocht bij een juwelier, Daar smelten ze in baren van 1 kg, En is altijd 925 sieraden kettingen,Die afgekeurd zijn,
 
Vandaar 92.5% zilverhoudend, 
 
Ik denk ook dat ik niet goed heb gespoeld, En idd is het een roze kleur, ik vermoed ook dat niet alles is omgevormd tot zilver
 
Bedankt i.i.g voor de uitleg en moeite!
 
:)

Reageer