[Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Moderator: Jan van de Velde

Gesloten
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

[Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Bro schreef:Wat gaan we doen?

Wetenschapsforum heeft een team opgericht om een bijdrage te leveren aan het folding@home project.

Wat doet Folding@Home?

Folding@Home is een zogenaamd 'distributed computing'-project dat het vouwen van eiwitten, het misvouwen van eiwitten, de samenvoeging en aanverwante ziektes bestudeert. We gebruiken nieuwe computertechnieken en op grote schaal 'distributed computing'-methodes om tijdsperiodes die duizenden tot miljoenen keren groter zijn dan tot nu toe bereikt te simuleren. Dit heeft ons in staat gesteld voor het eerst het vouwen na te bootsen, en om ons nu te richten op het onderzoeken van aan het vouwen gerelateerde ziektes. uit: http://folding.stanford.edu/dutch/

Omdat wij een wetenschappelijke gebruikersgroep zijn is het bijna onze plicht om ook mee te doen met dit project. Op dit moment staat het aantal processoren die actief aan het rekenen zijn op 200.000 en doen er ongeveer 50.000 teams mee. Natuurlijk is het leuk als ons team hoog in de rankings komt. Daarom is het belangrijk dat er zo veel mogelijk forummers meedoen.

Hoe kun je met het team Wetenschapsforum.nl meedoen?

Zie :

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270
Ik heb natuurlijk totaal geen verstand van deze materie, maar ik neem aan dat mijn computer dat door het downloaden van die software wél krijgt... :roll:

Maar kun je me eens vertellen wat de praktische consequenties zijn voor de wijze waarop ik mijn computer kan gebruiken?Hoe en wanneer wordt er van mijn computer gebruik gemaakt? Wat is de invloed op de snelheid van andere zaken die ik aan het draaien ben? Kan ik mijn computer zomaar afsluiten.

Windows XP service pack 2, AMD sampron 2200+, 1,51 GHz , 500 MB werkgeheugen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Die vragen worden allemaal op de website beantwoord:

- Andere processen op je computer hebben voorrang. Het percentage wat dan niet gebruikt wordt, wordt opgevuld door het folding programma

- De applicatie slaat na elke frame de data op en ook na elke 15 minuten (omdat frames op langzame computer uren kunnen duren). Je kunt dus gewoon je computer afsluiten en bent nooit meer dan 15 minuten rekenwerk kwijt.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Bart heeft het goed, dit programma werkt op zogenaamde Idle time van je processor, elke keer als je pc niets doet, dan gaat hij die ongebruikte clock cycles inzetten voor het vouwen van eiwitten.

Het wordt extra gaaf als we een groot team gaan vormen. Dan komen er ook leuke statistiekjes bij, mmmmh Statistiekjes. :roll:

Je PC ondervind dus geen nadelige effecten. (als het goed is)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

F@H working: (30/3000)

dus ik neem maar aan dat ie 't doet......

Nou heb ik alleen die graphics versie gedownload, zodat je de screensaver met dat eiwit dat je aan het vouwen bent zou krijgen.

Iemand een idee waar ik die screensaver kan vinden?

Via "start" vind ik niks in die F@H map die pas geinstalleerd is.... :roll: Of komt dat automatisch tevoorschijn bij een heropstart of zo?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Je PC ondervind dus geen nadelige effecten. (als het goed is)
Ik zag dat in de console versie (ik gebruik Linux) je ook kon configureren dat je 'low' kon kiezen ipv 'idle', wat zou betekenen dat het programma altijd draait en ook enige processor prioriteit krijgt. De laatste optie is echter de default optie.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Goh, voor het goede doel doe ik alles :roll:

Ik ga het even testen, en als ik er geen last van ondervind mag het gerust op m'n pc meedraaien :roll:

Btw jan, bij gebruikers in ons team zie ik jou niet staan, mss even je teamid invullen? :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

StrangeQuark schreef:Je PC ondervind dus geen nadelige effecten. (als het goed is)
Ik zag dat in de console versie (ik gebruik Linux) je ook kon configureren dat je 'low' kon kiezen ipv 'idle', wat zou betekenen dat het programma altijd draait en ook enige processor prioriteit krijgt. De laatste optie is echter de default optie.
Daar zou ik heel nadrukkelijk mee oppassen. Dit kan zeker voor instabiliteit zorgen op je systeem. Ik zou echt afraden om distributed computing programma's op hoger dan Idle te zetten, systeembronnen worden misschien afgenomen van andere programma's en je pc kan daar trager en instabiel van worden. Het is zeker handig voor mensen die hun pc lang aan laten staan, aan het textverwerken zijn, ff weg gaan enz. Dan is je Idle time meer dan genoeg. Je processor kan toch niet heel veel harder werken dan hij kan en door het programma op hoger dan idle te zetten, zal je hooguit maar een heel klein beetje winst behalen.

Dit hoeft overigens niet zo te zijn per definitie, het is alleen een flink verhoogd risico.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Cycloon schreef:Goh, voor het goede doel doe ik alles   :roll:  

Ik ga het even testen, en als ik er geen last van ondervind mag het gerust op m'n pc meedraaien   :roll:  

Btw jan, bij gebruikers in ons team zie ik jou niet staan, mss even je teamid invullen?   :D
Als het goed is, zie je jezelf en mij ook nog niet staan (ik ga zowiezo bij folding gebukt onder de naam Googolplex, omdat ik daar al zo'n 6500 punten op m'n geweten heb, alleen bij een ander team) dat heeft ermee te maken dat je pas neergezet wordt als je je eerste punten hebt ingeleverd.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Idd, ik zag het pas later :roll:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Btw jan, bij gebruikers in ons team zie ik jou niet staan, mss even je teamid invullen?
Heb ik gedaan overigens. Laat me over een paar dagen eens weten of je kan zien of mijn computer iets nuttigs bijdraagt? :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Btw jan, bij gebruikers in ons team zie ik jou niet staan, mss even je teamid invullen?
Heb ik gedaan overigens. Laat me over een paar dagen eens weten of je kan zien of mijn computer iets nuttigs bijdraagt? :roll:
Will do.

(MC)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Hoe werkt dat punten klassement eigelijk ? Wanneer krijg je 1 punt ?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Mijn bakkie staat inmiddels ook te rammelen voor de wetenschap :roll:

(Martin)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 43

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ik heb 'm afgelopen nacht ook geïnstalleerd.

Ik zit inmiddels op 64 gecompleteerde frames van de 400 frames van m'n eerste work unit.

Ik gok dat ik op de team-pagina kom zodra de eerste work unit af is.. :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Hoe werkt dat punten klassement eigelijk ? Wanneer krijg je 1 punt ?
@Cycloon: Folding heeft een benchmark computer. Een Intel P4 2.8GHz. Met SSE uit. Als die computer een dag lang zou moet pruttelen op een WU, dan geeft de pc aan die WU 110 punten. Hoe lang jij erover doet, is dus afhankelijk van je pc en hoe lang deze aanstaat.

De WU's zijn allemaal van verschillende grootes, zo kan je een paar punten voor een WU krijgen tot 200 punten.

@Mrtn: Hulde.

@Mar©: Ja dat klopt, je moet natuurlijk wel het goede teamnummer ingevuld hebben anders komt je WU en je punten alsnog bij een ander team, maar in principe klopt het wat je zegt.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gesloten