[overig] Opzoek naar een Fysische wet of fenomeen van een probleem op het werk?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

Opzoek naar een Fysische wet of fenomeen van een probleem op het werk?

Hallo iedereen,
 
Voor mijn werkgever ben ik begonnen met een verbeteringsproject, hierbij moet ik opzoek gaan naar de fysische wet of fenomeen van een probleem.
Hierbij is het de bedoeling dat ik informatie kan verzamelen rond die betreffende fysische wet of fenomeen van het probleem en dit kan toevoegen in mijn presentatie.
Als leek in de wetenschap vraag ik hierbij jullie hulp aub.
 
Kan iemand mij helpen aan een fysische wet of fenomeen die betrekking heeft op onderstaand probleem aub?
 
Situatie op het werk:
 
Een bedrijf waar staal gemaakt wordt, en waar de productie stappen elkaar nauw opvolgen (goede coördinatie)
Hierbij wordt een staalpan (staalpan = transportmiddel voor vloeibaar staal) verzonden van een bepaalde installatie naar een volgende installatie (binnen het productieproces).
Hierbij is het probleem dat die volgende installatie nog niet klaar is voor de staalpan te ontvangen.
Daardoor moet men zoeken naar een bufferplaats voor die betreffende staalpan te plaatsen.
 
Ik hoop jullie bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.
 
Alvast bedankt.
Mvg,

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Opzoek naar een Fysische wet of fenomeen van een probleem op het werk?

Echt natuurkundige wetten kun je natuurlijk nooit aan zo'n probleem hangen. Wat je echter wel kan stellen is dat de transportsnelheid van de staalpannen dan te snel is en dat die dus beter afgestemd moet worden op de verwerkingssnelheid van het erop volgende proces.

Berichten: 5

Re: Opzoek naar een Fysische wet of fenomeen van een probleem op het werk?

Fuzzwood schreef: Echt natuurkundige wetten kun je natuurlijk nooit aan zo'n probleem hangen. Wat je echter wel kan stellen is dat de transportsnelheid van de staalpannen dan te snel is en dat die dus beter afgestemd moet worden op de verwerkingssnelheid van het erop volgende proces.
Beste,
 
Bedankt voor u reactie.
 
Mvg,

Berichten: 703

Re: Opzoek naar een Fysische wet of fenomeen van een probleem op het werk?

Volgens mij kun je zo'n probleem aanpakken m.b.v. wachtrijtheorie, maar hoe dat precies werkt moet ik je ook schuldig blijven. Een (technisch) bedrijfskundige kan je daar waarschijnlijk verder mee helpen.

Reageer