hoe lang is een dag

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9

hoe lang is een dag

hey weten jullie hoeveel uur een dag heeft want ik heb namelijk laast in een boek gelzen dat een dag 23:56 min heeft kunnen jullie mij helpen alvast bedanktXX

:wink: :shock: :oops:

live is sience :wink: [/b]
live is science

Re: hoe lang is een dag

het klopt sterren kundig gesien wel maar in de normale wereld kun je dat maar beter niet zeggen want het heeft met de routines en de snelheid van de draaiing van de aardbol dus het klopt wel ja :shock:

xxx

Gebruikersavatar
Berichten: 141

Re: hoe lang is een dag

Ik dacht eigenlijk dat het meer was dan 24 uur aangezien we eens in de vier jaar er een dagje bij tussen proppen (schrikkeljaar)...

Berichten: 79

Re: hoe lang is een dag

Een jaar heeft 365dagen en 6uur maar om het juist te houden hebben ze een schrikkeljaar bij gezet om de 4 jaar ( 4 keer 6 uur = 24h = 1 extra dag ) anders zou het na bv 200 jaar, de zomer in januari vallen enzo :shock:
Nils Bohr - "Who isn't shocked by the kwantum meganics, hasn't understood it..."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: hoe lang is een dag

het is iets ingewikkelder dan dat, daarmee dat er in de loop van de geschiedenis enkele aanpassingen zijn gebeurd aan de kalender.

de juiste lengte kan je zelf makkelijk zoeken op google.

die 6 uur extra is niet volledig correct en dat zie je in de loop van de geschiedenis ook aan de schrikkeljaren: bij een eeuwovergang heb je enkel een schrikkeljaar als het deelbaar is door (nu twijfel ik 40 of 200) in het jaar 2000 was dat het geval, maar in 1900 en 2100 zal dit niet heb geval zijn en hebben we GEEN schrikkeljaar. zouden we dat wel doen, zouden we weer teveel hebben.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: hoe lang is een dag

In de Gregoriaanse kalender heb je een schrikkeljaar op ieder vierde jaar, behalve ieder 100ste jaar, maar weer wel ieder 400ste jaar. Dat komt neer op 365.2425 dagen per gemiddeld jaar en het resultaat is dat we er over 8000 jaar ongeveer een dag naast zullen zitten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Leap_year
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Reageer