Springen naar inhoud

Welk Wetenschappelijk Tijdschrift is het interessants?

• Log in om te kunnen reageren

Odyssius

Odyssius

• >100 berichten
  • 128 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2006 - 22:58

De vraag is simpel hé: welk wetenschappelijk tijdschrift vind jij het beste? Dit kan beoordeeld worden door de inhoud van de artikelen, de documentatie door afbeeldingen etc.

Mijn keuse gaat naar het tijdschrift 'Natuurwetenschap en Techniek'. Elke maand een raadsel, en mooie artikels.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kpil

kpil

• >25 berichten
  • 84 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2006 - 23:08

Als populariserend wetenschappelijk tijdschrift: EOS.

Als echt wetenschappelijk: Forensic Science International

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2006 - 00:09

misschien heb je hier wat aan:
http://www.wetenscha...showtopic=13714
een voor gaande discussie

OneStepForward

OneStepForward

• >250 berichten
  • 656 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2006 - 01:41

Hangt er maar net af van wat je wilt en wat je boeit toch?

Voor geneeskunde neem je NTVG (Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde), voor geschiedenis neem je TVG (tijdschrift voor Geschiedenis), voor natuurkunde neem je NTVN etc etc etc.

Wil je meer je meer de populaire geschiedenis en/of wil je meer iets breder en niet één wetenschappelijke richting dan zijn er weer andere bladen. (die wetenschappelijke bladen die ik eerder noemde zijn nogal droog zeg maar. Qua aankleding zul je weinig tot geen plaatjes vinden en de grootste afwisseling die je tegen komt zijn de eindeloze footnotes)

Wat betreft die populair wetenschappelijke bladen in zijn breedste vorm vind ik national geographic wel een leuk blad.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

rodeo.be

rodeo.be

• >250 berichten
  • 647 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2006 - 09:24

De vraag is simpel hé: welk wetenschappelijk tijdschrift vind jij het beste? Dit kan beoordeeld worden door de inhoud van de artikelen, de documentatie door afbeeldingen etc.

Mijn keuse gaat naar het tijdschrift 'Natuurwetenschap en Techniek'. Elke maand een raadsel, en mooie artikels.

NW&T is wel goed, maar van een zéér wisselend niveau heb ik laatst gemerkt (de ene week de kloten van te verstaan, de andere week voor gasten vant middelbaar :s)
???

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures