Argumenteren

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Argumenteren

Ik weet eigenlijk niet waar dit thuishoort,

Onlangs kreeg ik deze stelling: "Huisvaders/moeders moeten een premie van 700€ krijgen"

Ik moest ze afkragen, en ik dacht dat dat niet te moeilijk zou zijn, maar dan kwam iemand met het idee om te zeggen, als mensen die nu aan de dop staan dat zouden doen zou de dop verlagen en moet de regering dus minder betalen, als werkende mensen dat zouden doen dan komen er baanen vrij en zijn er nog minder mensen op de dop en daardoor is dat dus in ons voordeel. Nu zegt men logisch verstand dat dat helemaal niet kan kloppen en goed kan zijn. Maar ik kan geen sluitend tegenargument vinden. Als jullie nog andere goede tegenargumensen hebben mag dat ook:) allesins bedankt op voorhand
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Argumenteren

Anthrax schreef:Ik weet eigenlijk niet waar dit thuishoort,

Onlangs kreeg ik deze stelling: "Huisvaders/moeders moeten een premie van 700€ krijgen"

Ik moest ze afkragen, en ik dacht dat dat niet te moeilijk zou zijn, maar dan kwam iemand met het idee om te zeggen, als mensen die nu aan de dop staan dat zouden doen zou de dop verlagen en moet de regering dus minder betalen, als werkende mensen dat zouden doen dan komen er baanen vrij en zijn er nog minder mensen op de dop en daardoor is dat dus in ons voordeel. Nu zegt men logisch verstand dat dat helemaal niet kan kloppen en goed kan zijn. Maar ik kan geen sluitend tegenargument vinden. Als jullie nog andere goede tegenargumensen hebben mag dat ook:) allesins bedankt op voorhand
Hoe gaat ge dan controleren dat ze een "huismoeder" of een "huisvader" zijn?

Werklozen gaan dan toch gewoon dat statuut aanvragen?

Bovendien kan je afkomen met de dooddoener afkomen dat de meesten die aan de dop zitten niet willen werken. (Het is geen kwestie van kunnen)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Argumenteren

maar met de dop verdien je dacht ik meer dan met die 700 dus als ze dan huis.. zouden worden moet de staat minder betalen dus dat zou op die mannier dan goed zijn. maar dat kan toch volgens mij niet kloppen
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Berichten: 7.068

Re: Argumenteren

aan de dop staan


ik ken deze uitdrukking niet. Wat wordt hier mee bedoeld?

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Argumenteren

je werkloosheidsuitkering gaan halen
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Argumenteren

maar met de dop verdien je dacht ik meer dan met die 700 dus als ze dan huis.. zouden worden moet de staat minder betalen dus dat zou op die mannier dan goed zijn. maar dat kan toch volgens mij niet kloppen
Dat is een generalisatiefout.

De uitkering hangt af van een aantal barema's zoals werkervaring.

Als ze dit aanhaalt kan je daarop inpikken.

"U generaliseert mevrouw."

En waarom zou de staat minder moeten betalen?

Is het aantal huisvrouwen al eens in kaart gebracht?

Ge zou verschieten hoeveel huisvrouwen niet doppen en ineens wel een toelage krijgen.+werklozen die statuut dan maar aanvragen.

Pakt dat er 400.000 huisvrouwen zijn.

Pakt dat er 200.000 huisvrouwen niet doppen.

Pakt dat er 200.000 huisvrouwen doppen.

Pakt dat er 200.000 werklozen zijn.

400.000=400.000
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Argumenteren

weet iemand anders waar ik hier cijfers van zou kunnen vinden? hoeveel mensen er doppen, hoeveel ze krijgen, hoeveel huisvrouwen er zijn,..

NB ik kan moeilijk zeggen: iemand op internet heeft gezegt tegen me dat er 400000 huisvrouwen zijn hé :roll:
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Argumenteren

http://www.rva.be/MenuNL.htm

http://www.plan.be/nl/db/emp/index.stm?IDDB=3

http://www.werkzaken.nl/arbeidsmarktmonito...psbevolking.htm

Zoek cijfers over beroepsbevolking van vrouwen.

Als ik me niet vergis werkt na 45j maar 33% van de vrouwen nog. (1999)

Ge kunt wat met die cijferkes sjoemelen en zeggen dat 66% na 45j huisvrouwen zijn. Dus de stelling zorgt ervoor dat ge die vrouwen niet laat werken maar motiveert om huisvrouw te zijn etc..

(Ge snapt men punt wel)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Argumenteren

Ok ik maak ze af :roll: gemiddeld ligt de dop 140euro lager dan die 700

De totale beroepsbevolking (werkend+werkloos) is 4514400 is terwijl er 6715100 binnen de beroepsbevolking leeftijd vallen. Dat wil dus zeggen dat 2200700 mensen geld kunnen vragen als huisvader, huismoeder. 2200700*700*12= 18.48588 miljard extra per jaar.

hier kunnen ze niet veel tegen beginnen denk ik :P
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Argumenteren

Studeer ook ff een cursus argumentatiefouten in: haal daarmee ook uit.

En overtuigend niet verbale gedragingen stellen:

zuchten, gesticuleren met beide handen, luider gaan praten, intakken op pauzes, het ebleem van "je bent fout" schudden met het hoofd en je vingertje bovenhalen, van een heel relaxte overdreven houding wakker schieten.

En last but not least:

Beweging-spraak synchronisatie: verhoogd de assimilatie van je standpunt;

De student die me gisteren opbelde (synchroon met opbelde een handbeweging van zekerheid; bv. handpalm naar beneden)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Argumenteren

Bedankt voor het vorige al, maar ik heb een nieuwe stelling gekregen

1 auto per gezin maximum.(per gezin dus leasings en auto's van zelfstandigen tellen niet)

Ik ben contra, maar het enige goede dat ik vind is dat het heel slecht zou zijn voor de autoindustrie

Zij hebben kyoto en ze beweren dat het ook allemaal gaat met 1 auto.

Ps het is 2vs1(ik) dus ik zou jullie hulp echt nog eens kunnen gebruiken
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Argumenteren

Om u op weg te helpen:

Vooral economisch situeren en de tekorten aanduiden van het openbaar vervoer. Ook stelling platteland-stad is hier indirect aan de orde.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Argumenteren

ja maar dan kunnen ze toch gwn zeggen we leggen meer bussen in? en als ik zeg dat de auto en olieindustrie zware klappen krijgen antwoorden ze me dat dat goed is want de vraag daalt en daardoor zal ook de prijs dalen
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Argumenteren

ja maar dan kunnen ze toch gwn zeggen we leggen meer bussen in? en als ik zeg dat de auto en olieindustrie zware klappen krijgen antwoorden ze me dat dat goed is want de vraag daalt en daardoor zal ook de prijs dalen
Dat is een drogreden: Dàn leggen we meer bussen in.

Als ze dat zeggen moet je antwoorden:

"Voor een maatregel genomen wordt moet er al een structurele inbedding zijn. Kan De Lijn dat wel aan? Wat met mensen in Zweikhove waar één bus per dag komt? Gaat ge daar ook 150 bussen per dag naar sturen?"

Hebt u daar gegevens van?"

Het zou handig zijn als ge dan zelf de gegevens hebt van de draagkracht van het openbaar vervoer.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Argumenteren

heeft iemand idee waar ik kan vinden hoeveel busritten er zijn geweest in een jaar en hoeveel autoritjes? [wortel]
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Reageer