Springen naar inhoud

[Astrologie] piramides en sterrenkunde

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 12 juni 2003 - 18:52

Ik ben eigenlijk op zoek naar meer informatie over de samenhang tussen de stand van bepaalde sterren en de bouw van piramides. Ik heb daar op discovery channel een aflevering over gezien en wil het nu gaan gebruiken als onderwerp voor mijn profiel werkstuk. Maar ik kan (bijna) nergens meer info over deze onderwerpen vinden, althans wel los van elkaar dus standen van sterren. Maar nioet waar ze bij elkaar in verband worden gebracht.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 12 juni 2003 - 20:15

Hmmm, ik weet zelf niet zoveel van dat soort dingen (behalve dan wat ik op discovery zie, maar ja... Dat heb je zelf ook al gezien)

Toevallig weet ik wel nog een ander forum wat daar wat meer op toespitst, dus ik zou zeggen: probeer het daar ook eens!

Het adres: http://www.mysterie-...schapsforum.nl/

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

jpp

jpp

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2003 - 13:34

Probeer het boek "Piramide energieŽn in de praktijk" van Paul Liekens eens te pakken te krijgen. Daar staat veel info in.

of deze link:

http://www.google.nl...ogie&lr=lang_nl

suc6

• Gast

Geplaatst op 15 juli 2003 - 15:13

Graham Hancock opzoeken bij Bol of Amazon. Onder andere 'Het Ontstaan en het Einde van Alles' behandeld o.a. de bouw van piramiden en beredeneerd dat deze (en ook de sphinx) al veel eerder (ca. 13.000 jaar geleden) gebouwd zijn dan gedacht (maximaal ca. 5.000 jaar geleden). Uitgeverij van deze boeken heet Tirion.

Ook: 'Spiegel van de Hemel' en 'Onderwereld'

Is leuke pseudo-esoterische wetenschap trouwens...

AllumaN

AllumaN

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 augustus 2003 - 22:17

Een van de meer bekende schrijvers naast Hancock op dit gebied is Robert Bauval:

titel: The Orion Mystery?: Are the Pyramids a Map of Heaven?
auteur: Robert Bauval/Adrian Gilbert

Een must als je je in dit onderwerp wilt verdiepen.

• Gast

Geplaatst op 08 december 2003 - 18:57

kunt u me helpen voor meer informatie en plaatjes voor de bouw van piramides? [/code]

• Gast

Geplaatst op 09 december 2003 - 13:33

Aangezien volgende schrijvers onder de noemer charletans vallen

The Orion Mystery?: Are the Pyramids a Map of Heaven?

Graham Hancock

Moet je deze boeken met de nodige voorzichtigheid lezen en er steeds van bewust zijn dat zij geen wetenschappelijke waarde bezittten.

verder vrees ik dat er over dit onderwerp enkel ontkrachtingen te vinden van de theorie die u in uw werk wilt beschrijven.

PS: Het is niet omdat het op TV is geweest, dat het waar is ook niet bij discovery channel.

AllumaN

AllumaN

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 december 2003 - 14:49

Aangezien volgende schrijvers onder de noemer charletans vallen

The Orion Mystery?: Are the Pyramids a Map of Heaven?

Graham Hancock

Moet je deze boeken met de nodige voorzichtigheid lezen en er steeds van bewust zijn dat zij geen wetenschappelijke waarde bezittten.

verder vrees ik dat er over dit onderwerp enkel ontkrachtingen te vinden van de theorie die u in uw werk wilt beschrijven.

PS: Het is niet omdat het op TV is geweest, dat het waar is ook niet bij discovery channel.

Toegegeven: de teksten kennen geen wetenschappelijke opzet, maar dat wil niet zeggen dat ze geen waarde bezitten.
Lees ze gerust, maar kritisch.

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 december 2003 - 23:10

in het kader van de precessiebeweging heb ik een klein hoofdstuk aan deze theorieen gewijd.

Hte komt erop neer dat de egyptenaren (misschien) orion op aarde wilden nabouwen. de 3 grote piramides horen erbij en nog enkele. de nijl zou je dan kunnen zien als de melkweg.

in de piramides heb je ook heel wat schachten en als je de sterrenhemel terug zou rekenen rekening houdend met de precesiebeweging zouden die sterren in die schachten komen te staan.

er zitten ook heel wat gaten in deze theorieen. pas wel op met het internet, er staat een hoop rommel over dit onderwerp erop. doe het liever op een ouderwetse manier: de bib.

Voor plaatjes: via google kan je er echt een hoop vinden!

• Gast

Geplaatst op 05 mei 2004 - 13:55

ik kwam deze link laatst tegen, net nadat ik deze topic gelezen had:

http://web.onetelnet...e/schachten.htm

hopelijk hebben jullie er wat aan, ik vond hem wel nuttig aangezien het mij een beter beeld heeft gegeven waarom de grieken de schachten richten op deze sterren etc.

greetz

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2004 - 14:02

misschien toch nog eens lezen dan: het zijn geen grieken, maar egyptenaren :shock:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

• Gast

Geplaatst op 05 mei 2004 - 14:07

lolz idd, sorry voor het typfoutje :shock:

• Gast

Geplaatst op 21 juli 2004 - 15:16

Boek als antwoord op het "Orionmysterie"

"Piramides in de kosmos - ISBN 905487 280 2
Dany Vanbeveren en Hugo Sol (red)
VUB Press /2000 - :shock: (e-mail: vubpress@vub.ac.be)

• Gast

Geplaatst op 02 maart 2005 - 17:07

http://www.diagnosis2012.co.uk/

Bizar uitgebreide site waar je heel veel kan vinden ook over de orion mystery

• Gast

Geplaatst op 04 maart 2005 - 15:31

Piramides in de kosmos.

Waardeloos boek op zo'n manier kan je alles wel ontkrachtigen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures