Graviton BEC volgens E=mc2

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 37

Graviton BEC volgens E=mc2

Word alle massa op het kritieke punt van een Bose Einstein Condensate omgezet in Gravitonen?
 
Dan heeft een BEC geen massa maar bestaat het uit pure energie....
 
Nu ben ik geen wetenschapper maar ik zou graag jullie mening horen...
 
Zou de laagste temperatuur (0K) vergelijkbaar zijn met de hoogste temperatuur (1.41 10​32K​) ? In beide situaties word alle massa omgezet in energie (gravitonen-fotonen)
 
 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

Waar heb je het over? Kun je wat meer onderbouwing geven voor zulke suggesties? Vragen verzinnen met willekeurige natuurkundige termen behoort niet tot de wetenschap.

Berichten: 37

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

Ik dacht dat mijn veronderstelling redelijk is...

Berichten: 656

Re: Graviton BEC volgens E=mc2


Berichten: 37

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

Ik word verondersteld vragen te verzinnen maar temperaturen onder 0 Kelvin zijn pas hersenspinsels, dat is net zoiets als veronderstellen dat je sneller kan gaan dan het licht.
 
Het blijft bizar dat bij het naderen van het kritische punt deeltjes golven worden, waarom blijven deeltjes geen deeltjes? Het lijkt er dus op dat dat er in deze fase overgang een omzetting is van massa naar gravitons... dat is toch een redelijke veronderstelling? Een soort van koudvuur :-)

Berichten: 656

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

Ik word verondersteld vragen te verzinnen maar temperaturen onder 0 Kelvin zijn pas hersenspinsels, dat is net zoiets als veronderstellen dat je sneller kan gaan dan het licht.
 
Het blijft bizar dat bij het naderen van het kritische punt deeltjes golven worden, waarom blijven deeltjes geen deeltjes? Het lijkt er dus op dat dat er in deze fase overgang een omzetting is van massa naar gravitons
 
Tja je weet maar nooit, zo kan informatie niet sneller dan het licht gaan maar de kwantummechanica heeft al bewezen dat dit wel kan door verstrengeling alleen weet men niet hoe dat komt.

Berichten: 37

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

Tja je weet maar nooit, zo kan informatie niet sneller dan het licht gaan maar de kwantummechanica heeft al bewezen dat dit wel kan door verstrengeling alleen weet men niet hoe dat komt.
Kan je nog abstracter zijn? Iedereen zegt, een BEC is massa, ik durf te veronderstellen dat een BEC bestaat uit 100% gravitons, en gravitons hebben geen massa zoals men op 14 september 2015 heeft bewezen :-)
 
Zijn er ook BEC experts waar ik dat rechtstreeks aan kan vragen? Help?

Berichten: 656

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

Abstracter niet maar misschien wel een concreet voorbeeld erbij zoeken. 
 
https://www.deingenieur.nl/artikel/verstrengeling-van-deeltjes-bestaat-echt

Berichten: 37

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

Abstracter niet maar misschien wel een concreet voorbeeld erbij zoeken. 
 
https://www.deingenieur.nl/artikel/verstrengeling-van-deeltjes-bestaat-echt
Fotonen staan inderdaad stil en kennen geen ruimtetijd maar om te veronderstellen dat ze sneller dan stil staan dat zou hetzelfde zijn als veronderstellen dat je vooruit achteruit kan lopen :-)
 
ik citeer"; "omdat de informatieuitwisseling tussen de deeltjes onmiddelijk is, en dus sneller dan het licht"
 
Rare veronderstelling dat onmiddelijk sneller is dan stilstand!

Berichten: 656

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

fotonen staan stil zeg je en kennen geen ruimtetijd. Of bedoel je dat de lokale tijd van het foton stilstaat?
 
Verklaar je nader

Berichten: 37

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

fotonen staan stil zeg je en kennen geen ruimtetijd.
 
Verklaar je nader
Moet ik als leek dat aan jou als wetenschapper uitleggen? Vanzelfsprekend staat licht stil, dat is niets anders dan de speciale relativiteit theorie! Licht is het absolute ijkpunt van iedere beweging omdat het zelf stilstaat ;-)
 
Maar kan iemand mij vertellen waar ik BEC experts kan vinden?
 
Help! Er worden op dit forum 'snelheden' groter dan stilstand verondersteld en temperaturen lager dan stilstand! Kan iets langzamer gaan dan stilstand? :-)
 
Waarom worden deeltjes in een BEC golven? Sterker nog op het kritieke punt 1 enkele golf?

Berichten: 656

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

noem mezelf eerder een onderzoeker dan wetenschapper maar dat terzijde, je bedoelt natuurlijk dat als licht ten opzichte van massa beweegt met een snelheid van 300.000 km/s dat het tegenovergestelde ook waar is en dat massa met een snelheid van 300.000 km/s beweegt tegenover het licht  in de relativiteitstheorie bestaat echter geen inertiaalstelsel vanuit licht. . 
 
 
Als je het tegenovergestelde als absolute waarheid ziet krijg je natuurlijk problemen als de temperatuur onder de 0K komt en als blijkt dat iets sneller dan het licht gaat zoals bij verstrengeling want dat kan dan niet waar zijn. 

Berichten: 37

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

Hendrikus1 schreef: noem mezelf eerder een onderzoeker dan wetenschapper maar dat terzijde, je bedoelt natuurlijk dat als licht ten opzichte van massa beweegt met een snelheid van 300.000 km/s dat het tegenovergestelde ook waar is en dat massa met een snelheid van 300.000 km/s beweegt tegenover het licht  in de relativiteitstheorie bestaat echter geen inertiaalstelsel vanuit licht. . 
 
 
Als je het tegenovergestelde als absolute waarheid ziet krijg je natuurlijk problemen als de temperatuur onder de 0K komt en als blijkt dat iets sneller dan het licht gaat zoals bij verstrengeling want dat kan dan niet waar zijn. 
Er is een enorm grote denkfout gemaakt in delft en wat nog erger is dat men deze enorme denkfout heeft gepubliceerd!
 
Deze onderzoekers begrijpen niets van de speciale relativiteit theorie, zelfs Albert Einstein begreep zijn eigen theorie niet;
 
ik citeer"; "omdat de informatieuitwisseling tussen de deeltjes onmiddelijk is, en dus sneller dan het licht"
 
Uit bovenstaand citaat blijkt juist dat licht (fotonen) stilstaan! Waarom; juist omdat de informatieuitwisseling tussen deeltjes tegelijkertijd is, lees; tegelijkertijd (!) T.o.v. 300.000 km/sec is tegelijkertijd sneller ja, maar hierin zit de gigantische denkfout! T.o.v. stilstand is tegelijkertijd onmiddellijk!
 
Wat een blamage voor onderzoekers op dat niveau!
 
Voor alle duidelijkheid, niets, volstrekt niets kan "sneller" dan het licht, omdat licht stilstaat! Daarom kan ook volstrekt niets langzamer dan een BEC omdat niets minder kan bewegen dan absolute rust.
 
Mijn stelling is; fotonen en gravitonen (BEC!) zijn in absolute rust! 

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

Een stelling zonder bewijsvoering kun je negeren, want het is niets meer dan een mening.

Berichten: 37

Re: Graviton BEC volgens E=mc2

Fuzzwood schreef: Een stelling zonder bewijsvoering kun je negeren, want het is niets meer dan een mening.
 
Je kunt er 100% zeker van zijn dat er nooit een onderzoek zal bewijzen dat 'iets' ' sneller' kan gaan dan het licht, weet je waarom, simpel omdat niets stiller kan staan dan stilstand :-)
 
Eigenlijk bewijst bovenstaand onderzoek in Delft dat licht stilstaat omdat informatie uitwisseling tegelijkertijd is! Maar omdat ze denken dan licht 'beweegd' 'lijkt' het erop dat informatieuitwisseling 'sneller' gaat'
 
Bovenstaand onderzoek bewijst dat fotonen in absolute rust zijn, m.a.w. stilstaan. Interessant onderzoek juist!
 
nogmaals; niets kan meer in rust zijn dan absolute rust, de bewering dat 'iets' senller kan gaan dan licht is eigenlijk hetzelfde dan beweren dat iets stiller dan stil kan staan! Daarom zal er never nooit, never nooit (!) 'iets' ' sneller'  gaan dan licht of ' langzamer' dan het absolute nulpunt :-) Fotonen en Gravitonen zijn ijkvelden in absolute rust!
 
Sorry, voor mijn stelligheid, maar wetenschappelijk is het ongelovelijk onnozel om te beweren dat iets stiller kan staan dan stilstand

Gesloten