Springen naar inhoud

De Nota Zorgplicht Basisonderwijs Maria van der Hoeven

• Log in om te kunnen reageren

annehof

annehof

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2006 - 20:13

Ik hoop dat de mensen uit het veld zich met hand en tand zullen verzetten tegen de nieuwe plannen van Maria van der Hoeven die er voor gaat zorgen dat er een zorgplicht komt. Als leraar van een basisschool is het leven nu al redelijk zwaar. Het kost nu al ongelooflijk veel moeite om leerlingen de aandacht te geven die ze verdienen. Deze verkapte bezuinigingsmaatregel zal er zeker voor zorgen dat ik uit dit vak ga stappen. Kinderen die onder de zorgplicht gaan vallen behoren speciale, professionele hulp en aandacht te krijgen (de gehele dag). Die kunnen we niet geven in een klas van 25 leerlingen die nu al alle aandacht vragen. Ik snap werkelijk niet uit welke koker dit plan nu weer komt. Hier moeten we wat aan gaan doen. Dit gaan de leerkrachten niet trekken. Onderschat ook niet de rol van ouders. Die zullen eisen dat ook de “gewone kinderen” de aandacht krijgen. Dit doen ouders nu al. Er is niks mis met het speciaal onderwijs. De kinderen die onder de zorgplicht vallen zullen daar veel gelukkiger zijn en zich onder betere condities kunnen ontplooien, dan in het regulier onderwijs.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures