Springen naar inhoud

Projectie

• Log in om te kunnen reageren

Hendrikus1

Hendrikus1

• >250 berichten
  • 480 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 november 2016 - 08:37

Als je de sociale media volgt en goed analyseert dan zie je dat er heel vaak sprake is van projectie, vooral minderheden zijn vaak de dupe van. Als je de politiek volgt herken je ook vaak projecties en ik moet zeggen de laatste jaren worden deze steeds agressiever, negatiever en is dit zeker zorgelijk te noemen vooral als er steeds meer gepolariseerd wordt.

Een bekend voorbeeld is een directeur die zelf liever lui dan moe is en dit projecteert op z'n werknemers. Deze vindt dan in z'n omgeving wel een voorbeeld om af te straffen en dan vervolgens deze als voorbeeld voor andere te stellen, dit is een negatieve projectie en aan de hand daarvan worden er dan regels gemaakt. De directeur schermt er dan mee dat hij/zij wel honderd uur per week werkt en anderen te lui zijn hiervoor.

Enger wordt als je bedenkt dat het toegenomen aantal verwarde mensen op straat zeker gedeeltelijk een projectie is omdat er altijd al verwarde mensen rondliepen, ik kan me geen tijd herinneren waarin dit niet zo was. Dingen die ons verwarren gaan we dan vermijden en dus onderdrukken en zo ontstaat dan de projectie. Laat vooral niet merken dat je ook wel eens verward bent over dingen.

Mijn vraag is hoe ga je nu eigenlijk het best om met projecties? 

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures