[biologie] Glucose regeling

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Glucose regeling

hallo
 
ik heb een proef gedaan . de resultaten zijn in de bijlage. mijn vraag is wat is de oorzaak van de verschil van de verloop van de grafieken van de nuchter en niet nuchter persoon? waarom stijgt de grafiek van niet nuchter persoon sneller?
 
- Tijd stip 0-- inname detox tablet ( 6minuten verwerk tijd) 
Bijlagen
pws_pic2_converted.jpg
pws_pic2_converted.jpg (29.37 KiB) 275 keer bekeken
pws_pic1_converted.jpg
pws_pic1_converted.jpg (29.61 KiB) 276 keer bekeken

Berichten: 656

Re: Glucose regeling

Misschien omdat de niet nuchter persoon suiker binnenkrijgt waardoor de insulinespiegel stijgt en als deze niet kan stijgen de suikerbloedspiegel stijgt.....

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Glucose regeling

Een aantal vragen:

- Wat is een detox tablet, bedoel je dextrose?

- Waarom meet je nuchter vs. niet-nuchter in 2 verschillende personen wier glucosemetabolisme zal verschillen. Je krijgt een betrouwbaardere weergave als je 1 proefpersoon gebruikt voor nuchter én niet nuchter. En dan meerdere proefpersonen. Dus: persoon 1 nuchter vs. niet nuchter over 3 metingen, persoon 2 nuchter vs. niet nuchter over 3 metingen etc.

- Qua metingen gaat er iets niet goed in proefpersoon 1 (nuchter). De grafieken verschillen zo erg qua verloop dat je daar eigenlijk geen gemiddelde van mag nemen. Of er zitten foutmetingen tussen (wat vrij gebruikelijk is bij de goedkopere glucosemeters), of de persoon is niet dezelfde tijd nuchter geweest.

- Wat me brengt op de laatste vraag: hoe heb je nuchter en niet nuchter gedefiniëerd? Met andere woorden: hoeveel tijd zat er tussen de laatste maal en de metingen en heb je ook drankjes meegenomen? (in principe alleen water drinken).

Ik verneem graag van je.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer