[wiskunde] Gelijkheden

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 147

Gelijkheden

Ik zit hier vast. Enige tips?
Bijlagen
IMG_3902.JPG
IMG_3902.JPG (70.22 KiB) 322 keer bekeken

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Gelijkheden

Er moet gelden dat x(2x+3) = p(x+1)2+q(x+2). Werk het rechterlid eens uit, dan lukt het je waarschijnlijk wel om p en q en p+q te vinden.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Gebruikersavatar
Berichten: 147

Re: Gelijkheden

Hartelijk bedankt!!!!!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Gelijkheden

De vragensteller (m/v) heeft nu een aantal vraagstukken geplaatst. Het viel me op dat er onderaan bovenstaande miniatuur een footer staat met de tekst "toelatingsexamen arts/tandarts". Het kan natuurlijk zijn dat de vraagstukken voor de fun worden opgelost, net zoals enkele reageerders dat doen.
Maar wat ik me afvraag, is wat de reden is dat men dit soort algebravaardigheden vraagt van een aankomend arts of aankomend tandarts?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Gelijkheden

mathfreak schreef: Er moet gelden dat x(2x+3) = p(x+1)2+q(x+2). Werk het rechterlid eens uit, dan lukt het je waarschijnlijk wel om p en q en p+q te vinden.
 
Je hoeft niet uit te werken, vul in x=-1 en x=-2

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Gelijkheden

Back2Basics schreef: wat ik me afvraag, is wat de reden is dat men dit soort algebravaardigheden vraagt van een aankomend arts of aankomend tandarts?
Het gaat hier om een toelatingsexamen voor een geneeskundige opleiding in België, en daarbij wordt naast natuur- en scheikunde ook standaard een toelatingsexamen in wiskunde afgelegd.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Gebruikersavatar
Berichten: 147

Re: Gelijkheden

De vragensteller (m/v) heeft nu een aantal vraagstukken geplaatst. Het viel me op dat er onderaan bovenstaande miniatuur een footer staat met de tekst "toelatingsexamen arts/tandarts". Het kan natuurlijk zijn dat de vraagstukken voor de fun worden opgelost, net zoals enkele reageerders dat doen.

Maar wat ik me afvraag, is wat de reden is dat men dit soort algebravaardigheden vraagt van een aankomend arts of aankomend tandarts?
Zoals mathfreak zei, is er in België een toelatingsexamen voor geneeskunde. Aangezien ik volgend jaar dit examen ga afleggen, bereid ik me er al op voor ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Gelijkheden

Back2Basics schreef:  
Maar wat ik me afvraag, is wat de reden is dat men dit soort algebravaardigheden vraagt van een aankomend arts of aankomend tandarts?
Wat we vragen van artsen is "puzzelvermogen". Vraag is, hoe test je dat? Het lijkt me via wiskunde-en natuurkundeprobleempjes die vooral op inzicht in  verbanden aankomen best valide te doen. 
Ook de fysica-vragen zijn geen hogere fysica, maar vragen wel om een vlotte analyse van het probleem. 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer