[scheikunde] Scheikunde Practicum Zoutpuzzel

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1

Scheikunde Practicum Zoutpuzzel

Goedendag, 
 
Zou iemand mij kunnen helpen met hoe je het makkelijkst een willekeurige zoutpuzzel oplost waarbij je meerdere onbekende zoutoplossingen hebt.
 
En verder zou ik graag willen weten hoe je precies moet weten hoe vaak je een titratie oplossing moet verdunnen. Het dat volgens mij met de mol verhoudingen te maken, alleen snap ik niet zo goed hoe je vanuit een molverhouding het aantal cm kunt berekenen.
Danku

Gebruikersavatar
Berichten: 1.253

Re: Scheikunde Practicum Zoutpuzzel

Voor de eerste: Wat kan je allemaal met een zout doen? Oké, hij kan oplossen of niet. Maar wat zijn er allemaal voor waarnemingen mogelijk en wat gebeurt er soms bij mengen??? Op basis hiervan verschillen bedenken/opzoeken. Kom maar eens met een paar antwoorden/voorbeelden. Dan helpen we verder.
 
Voor de tweede: Huh? cm?
Ik vermoed dat je een onbekende krijgt, die wel ongeveer bekend is (schatting). Je weet dat je ongeveer 15 mL van je bekende wilt gebruiken.
Vb om te oefenen:
Als je onbekende volgens voorschrift ongeveer 8 gram per liter azijnzuur bevat en je moet hiervan 10,00 mL pipettteren, waarna je hierop met 0,100 M natronloog, hoeveel mL natronloog denk je dan ongeveer nodig te hebben?
 
Als dit bijvoorbeeld 100 mL is, dan moet je de oorspronkelijke tien keer verdunnen. Want dan ben je met 10 mL wel klaar.
 
Reken jij het na?
Is liefde Chemie? ...In elk geval is Chemie wel bijna liefde.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Scheikunde Practicum Zoutpuzzel

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer