10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 581

10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

En, waar gaan jullie op stemmen?

In het geval dat je nog niet mag stemmen, waar zou je op stemmen als je het wel zou mogen??

Laat maar horen!
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Sp, ik heb een afwijking naar links :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Ik wordt dan pas 18 over 17 dagen :shock:

Ik zou denk ik CDA stemmen, of PvdA ofzo, misschien wel VVD, of D66 :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 87

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Ik stem VVD, moet allemaal wel reëel blijven..

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Mijn signature verraadt het al: ik stem beslist op de Partij voor de Dieren.

Moet allemaal wel een beetje de prioriteiten in de gaten blijven houden...

We leven namelijk al in één van de meest welvarende, rijkste landen ter wereld, claimen 'beschaafd' te zijn en hebben het allemaal over normen & waarden. En desondanks worden er per jaar meer dan een half miljard (!) levende, voelende wezens op een walgelijke manier mishandeld, gemarteld en vermoord. Grote partijen als het CDA en de VVD hebben daar helaas schijt aan, houden hun oogkleppen op en lijken slechts interesse te hebben in hoe we de welvaart nóg verder op kunnen voeren (voor onszelf wel te verstaan).

Erg veel zal er niet veranderen, maar de PvdD maakt nu wel kans om een paar zetels te krijgen. En tegenover al het economische geweld dat toch al grotendeels het beleid zal gaan bepalen, is een béétje invloed uit diervriendelijke hoek meer dan welkom!
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

ik zal helemaal niet gaan stemmen, vind ik onzin...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Wij hebben denk ik 13 juni verkiezingen. Bij ons is het verplicht en kan je niet zeggen ik ga niet.

ik stem waarschijnlijk sp (is niet gelijk aan jullie extreem linkse partij) en voor europa groen: in de regering kunnen ze niet veel doen, maar europa misschien wel.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Rogier schreef:Mijn signature verraadt het al: ik stem beslist op de Partij voor de Dieren.

Moet allemaal wel een beetje de prioriteiten in de gaten blijven houden...
Ik denk dat dierenleed niet onze grootste prioriteit is, met de huidige problemen in ons land.

Berichten: 717

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Het valt niet mee boven water te krijgen wat een goede keus is. Ik weet er te weinig van en ik acht velen met mij niet in staat een goede keus te maken. Ik zal dus niet stemmen. Ook niet omdat ik op dat moment aan de andere kant van de wereld zit, maar da's toeval.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Europa transparant

Dat hele parlement heeft geen reet te vertellen kun je maar beter zorgen dat de corruptie zo min mogelijk is
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Berichten: 717

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Dat hele parlement heeft geen reet te vertellen kun je maar beter zorgen dat de corruptie zo min mogelijk is
Hoe doe je dat? Bom er op? Niet stemmen zodat we geen afgevaardigde hebben?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Mijn signature verraadt het al: ik stem beslist op de Partij voor de Dieren.
Helemaal mee eens!

Ik woon zelf in het buitenland en heb dus inmiddels al gestemd (via internet). En inderdaad: Ik kies Partij voor de Dieren! :shock:
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Hoe doe je dat? Bom er op? Niet stemmen zodat we geen afgevaardigde hebben?


nee, stem: europa transparant
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Syd schreef:
Rogier schreef:Mijn signature verraadt het al: ik stem beslist op de Partij voor de Dieren.

Moet allemaal wel een beetje de prioriteiten in de gaten blijven houden...
Ik denk dat dierenleed niet onze grootste prioriteit is, met de huidige problemen in ons land.
Mischien niet onze prioriteit.. Ik denk dat als je onze levenswijze vergelijkt met dat van de gemiddelde koe in Nederland het duidelijk is waar het probleem ligt..

Ik ben zelf ook geneigd te stemmen voor de Partij voor de dieren.. Maar, toch stem ik D66.. De standpunten van D66 komen grotendeels overeen met mijn mening..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: 10 juni, jij komt toch ook? ja toch?

Ik stem naar wat ik denk da ik zou doen met europa, dus niet om het leed van de dieren ook te laten horen, of om europa niet rechts te laten liggen. Ik ben een totaalstemmer, en kies de groep die het dichtst bij mijn denken ligt. Ik stem ook niet op mensen, maar op hun plannen voor de toekomst.

Op dit moment ligt dat tussen de CDA en de VVD. Al moet ik zeggen dat ik nog niet genoeg info binnen heb om een duidelijke beslissing te maken.

Reageer