[Nederlands] Uitsmijter

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

[Nederlands] Uitsmijter

Hoi!
 
Ik heb een beschouwing geschreven voor school over de digitalisering op het onderwijs en de visies van de verschillende partijen hierop.
Nu heb ik alleen echt geen idee wat ik kan gebruiken als uitsmijter. Dus alle ideeën zijn welkom!
 
In mijn beschouwing komen punten voor als:
-beter voor de individuele leerling
-met de tijd meegaan
-nieuwe ontwikkelingen
-kosten van de devices en de voorzieningen om dit te laten werken
-nieuwe uitdagingen
 
 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.234

Re: [Nederlands] Uitsmijter

Nu kunnen de schoolboeken de kachel in en zitten we met de laptop op schoot warmpjes ons huiswerk te maken.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 624

Re: [Nederlands] Uitsmijter

Wat wordt de functie van een leraar?

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: [Nederlands] Uitsmijter

1 leraar die duizenden leerlingen lesgeeft via een webcam :lol: 
one day you will know

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: [Nederlands] Uitsmijter

megabon schreef: 1 leraar die duizenden leerlingen lesgeeft via een webcam :lol:
 
.. en het jaar daarop kan hetzelfde youtube filmpje worden uitgezonden. Dat kan een enorme bezuiniging geven.
 
Kennisoverdracht kan via vele manieren worden overgebracht. De beperking zit vaak in de ontvangende partij, als die er nog niet klaar voor is. Verder zijn lesgever en lesnemer in even grote mate verantwoordelijk voor het succes van een les.

Berichten: 12.262

Re: [Nederlands] Uitsmijter

Een leraar is wel handig om vragen aan te stellen lijkt me ;)
 
Zonder enige interactie een hoorcollege geven is feitelijk niet zo heel zinnig, dat kun je 1x opnemen en door alle studenten laten bekijken, en het volgende jaar opnieuw als er geen nieuwe informatie is. 
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [Nederlands] Uitsmijter

De mentaliteit van de student dient in zo'n geval drastisch te veranderen. Met de huidige manier van lesgeven kan een docent aanvoelen of de stof overkomt. In het voorgestelde geval dient jong en oud zelf het initiatief te nemen als iets niet begrepen wordt. Iets dat ik basisschoolleerlingen bijvoorbeeld niet gauw zie doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: [Nederlands] Uitsmijter

Wat je nu ook hebt is FAQ toepassing die je kunt gebruiken.
one day you will know

Berichten: 12.262

Re: [Nederlands] Uitsmijter

En fora, wiki's, fb groepen en allerhande meer, al is de betrouwbaarheid daarvan niet altijd even goed. 
 
Neemt niet weg dat je online best ver kunt komen met iets leren. Bijvoorbeeld voor zaken als electronica of scheikunde heb je ook hele ladingen videos met experimenten en how-to's etc. 
Victory through technology

Reageer