Help constructie berekening

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Help constructie berekening

Hallo
 
Ik ben student werktuigbouw en ik moet voor een stage opdracht een berekening uitvoeren over een arm. Zouden jullie mij kunnen vertellen over het bijgevoegde bestandje wat de dwarskrachtenlijn en de momentenlijn is van deze constructie? Het betreft een ingeklemde balk geschoord door een koker aan een staander.
 
20170223_201710.jpg
20170223_201710.jpg (79.24 KiB) 567 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: Help constructie berekening

Opmerking moderator

verplaatst naar constructie- en sterkteleer
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 854

Re: Help constructie berekening

Indien de verbindingen vormvast zijn hebben de toegepaste profielen invloed op de momenten.
en wordt nauwkeurig uitrekenen met de hand een bewerkelijk klusje als je de profielen optimaal wilt hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Help constructie berekening

Ja oké zo'n idee had ik al. Ik heb wel eens eerder momentenlijnen gemaakt met ingeklemd balken alleen niet met een geschoolde balk. Ik heb dus niet echt een idee hoe ik dit aan moeten pakken en kan er verder ook niks over vinden op internet...

Berichten: 270

Re: Help constructie berekening

Als de horizontale ligger niet ingeklemd is bij de oplegging en de schoor scharnierend is aangesloten dan is de constructie statisch bepaald en eenvoudig uit te rekenen. Vervang de schoor door een roloplegging. Alleen de normaalkrachten lijn klopt dan niet.

Zijn alle aansluitingen momentvast dan moet je de EI en de EA van elke staaf weten.

Reageer