Springen naar inhoud

Ideologie

• Log in om te kunnen reageren

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2006 - 22:56

Sinds ik een kleine jongen was (bovenbouw, basisschool) denk ik al veel na over de maatschappij en vele andere elementen van het leven.

Een oneindig streven naar perfectie, waar ook een afzetting van menselijkheid bij te pas kwam, maar wat uiteindelijk natuurlijk niet mogelijk bleek, afijn dat neemt nog niet weg dat je je best moet blijven doen om beter te worden.

Maar in dat hele proces van perfectioneren kom je er al snel genoeg achter dat je meer nodig hebt dan enkel een goed beeld van jezelf..
mensen hebben bevestiging & liefde van anderen nodig om sterk te blijven.

uiteindelijk is uit dat leven vol met vragen en onzekerheden een ideaal ontstaan: het vormen van een filosofische stroming die de perfectie nastreeft, progressief is, zich probeert te distantieren van vele onnozele normen & waarden van de maatschappij om zo een betere omgangsvorm tussen mensen te scheppen.

bij deze stroming is ook vooral belangrijk dat alle actieve leden een even grote inbreng hebben, de bedoeling is dat al de leden hun id van perfectie naast elkaar leggen & zo tot het best ogende eindresultaat komen.

Een stroming die dus gevormd wordt door de leden, er mag geen sprake zijn van een leider, hoogstens een leiderfiguur, die zich bezig houdt met de vertegenwoordiging van de stroming, maar ook dit kan tesamen gedaan worden (daar moeten de leden samen over beslissen)

afijn belangrijk is wel om te weten dat er ook (nog) geen hoogte is waar de stroming naar toe wil (politiek etc?) deze hoogte moet ingesteld worden door de leden & hun ambities.

Deze stroming die zich zoveel mogelijk probeert te richten op perfectie, begrip & respect & uitgaat van een constant streven naar verbetering van de bestaande omgangsvormen heeft door mij al een naam gekregen,

Het Deformisme.

anderszijds valt ook over deze naam te discussieren, overeenstemming van de leden is vereist.

Finalement, vergeet niet dat naast dit streven naar perfectie altijd ruimte gemaakt moet worden voor vreugde, liefde & plezier.. dingen die elke mens nodig heeft om sterk te blijven in deze harde wereld.

perfectie valt hier niet los van te koppelen.
commentaar is altijd welkom, ideeen en suggesties ook :roll:

mvg,
Karsten.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

alinda

alinda

• >25 berichten
  • 91 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 11:21

de leden hun id van perfectie naast elkaar leggen & zo tot het best ogende eindresultaat komen

Dit lijkt me problematisch zonder leiderfiguur. Omdat iedereen een ander idee heeft over wat perfect is, zal iedereen ook een ander eindresultaat het best vinden ogen. Zonder iemand die de doorslag kan geven (die door iedereen geaccepteerd zal worden) lijdt dit tot meningsverschillen, wat natuurlijk verre van ideaal is.

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 11:31

problematisch jawel, maar het leven is ťťn & al problematisch!

het is de bedoeling dat we samen de doorslag geven.
samen de problemen overwinnen, tis een mooi streven & ik wil me er ook graag voor in zetten.

die meningsverschillen zijn juist de uitdaging, elkaar overtuigen, elkaar overhalen, dat is ook iets wat het leven spannend maakt.

Als iedereen dezelfde mening deelde, dan zou de wereld behoorlijk saai & eentonig zijn.

*Update*

ik heb een forum aangemaakt @ http://s15.invisionfree.com/Ideologie/inde...php?act=idx[/b]a>

Arn0

Arn0

• >250 berichten
  • 268 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 12:33

Ik kan me helemaal aansluiten bij je opvattingen Original.
Het is wel zo'n beetje de manier zoals ik in het leven sta.

Pas geleden is het me duidelijk geworden wat ik (i.i.g. voor mezelf) moet doen: mijn leven leiden zoals ik dat wel en niet zoals de maatschappij dat mij probeert op te leggen. Overigens wel met een positieve insteek.

Binnenkort ga ik dan ook 'een reis' maken om te laten zien dat het mogelijk is volledig jezelf te zijn (gelukkig te zijn) zonder je te laten beperken door de regels van de huidige maatschappij. Hiermee wil ik de maatschappij niet ontkrachten, maar verrijken. Laten zien dat er meer manieren zijn om van punt A naar punt B te gaan. Op het moment ben ik voorbereiding aan het treffen en zodra die klaar zijn begin ik met deze 'reis'. Al mijn ervaringen zal ik vastleggen op een website, zodat iedereen die erin geÔnteresseerd is mijn 'reis' kan volgen. Mijn doel is die mensen te stimuleren gelukkig te zijn.

Ik zal zeker eens van tijd tot tijd een bezoekje brengen aan je forum, lijkt me heel interessant.
Het antwoord is 4

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 12:38

en ik zal met spanning w8en op jouw ervaringen :roll:

maak dan ff een accountje aan opt forum,

dan geef ik je gelijk admin rechten.

je zou je reisverhaal ook op mijn forum kunnen bijhouden?

alinda

alinda

• >25 berichten
  • 91 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 13:41

Als iedereen dezelfde mening deelde, dan zou de wereld behoorlijk saai & eentonig zijn.

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar misschien zou hij dan wel perfect zijn volgens iedereen. :wink:

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 14:33

nee hoor,

dan zou ik 'm niet perfect vinden :roll:

The Don

The Don

• >1k berichten
  • 1259 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 januari 2006 - 15:34

Is dit nu een oproep om een nieuwe beweging te beginnen? en wat is het doel/streven van die beweging? Ik kan er niet veel duidelijkheid in vinden.

ik bedoel:

Deze stroming die zich zoveel mogelijk probeert te richten op perfectie, begrip & respect & uitgaat van een constant streven naar verbetering van de bestaande omgangsvormen

uhm??
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 15:46

Dit is pas de eerste stap, het vorm geven aan de 'beweging'

het doel/streven naar een betere wereld natuurlijk.

belangrijk om te weten is, de basis van de 'beweging' is er, maar de rest moet nog ingevuld worden door de (toekomstige) leden.

ik persoonlijk weet nl dat ik in mijn eentje nooit een waterdicht plan voor een stroming zou kunnen bedenken, daarom laat ik dit aan de leden zelf over (inclusief ik).

To be Original, or not to be.

The Don

The Don

• >1k berichten
  • 1259 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 januari 2006 - 15:49

uh ja, je wilt dus een stroming beginnen maar je hebt geen idee wat het specifieke doel is of hoe je daar wilt komen.
Zou je misschien aankunnen geven waarom je dit op het wetenschapsforum tracht te doen? Ik zie niet echt de mogelijkheid voor een leuke wetenschappelijke discussie.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 15:57

het specifieke doel is een betere wereld!

en daar wil ik komen met de hulp van andere begripvolle en verstandige mensen.

tis een poging om mensen dichter bij elkaar te brengen.

ik probeer het hier te doen, omdat dit een plek is waar mensen rond hangen die net zo veel nadenken over het leven als ik... (en ongeveer op dezelfde manier)

ik d8 dat de wetenschap open stond voor nieuwe ideeen...

(weten)schap, ik wil graag in dit leven te 'weten' komen of mijn id van een stroming succesvol kan zijn & van betekenis kan zijn voor (een deel van) de samenleving.

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 16:05

Ik denk dat zo'n verfrissend idee als de wereld verbeteren een succesformule is.
Waarom ben ik daar nooit opgekomen?
Ach, ja we kunnen niet allemaal Original heten. :roll:

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 16:12

het gaat niet om het verbeteren van..

het gaat om de manier waarop.

er zijn vele andere mensen geweest en opt moment zijn er vele mensen die proberen om de wereld beter te maken, maar al die mensen gaan uit van een bepaalde hoofgedachte die bijna alles bepaald/specifieke richtlijnen die bijna alles bepalen.

ik probeer het dus cker wel op een originele manier.. en ook al weet ik dat veel mensen geen begrip zullen tonen voor mijn ideeen,
opgeven zal ik ook niet doen, dat zou gelijk staan aan het opgeven van mijn levensdoel.

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 16:53

het gaat niet om het verbeteren van.. het gaat om de manier waarop.

Verbeter de wereld, en begin bij jezelf...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 17:14

wat moet ik volgens jou aan mezelf verbeteren zpiderman?

ik ben nl ook maar een mens & niet in staat om al mijn mankementen te herkennen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures