Testpersoon bloedverdunners

Moderators: jkien, Xilvo

Testpersoon bloedverdunners

Ik kan van de zomer als testpersoon aan de slag, moet dan een maand lang bloedverdunners testen. Ik zou wel eens willen weten of dit niet schadelijk is voor m'n gezondheid en/of dat nog bepaalde kwalen met zich meebrengt.

Wie kan/wil mij hier antwoord op geven?

Berichten: 14

Re: Testpersoon bloedverdunners

Ik geloof dat je bloed dan veel minder snel stolt als je een wonde oploopt, maar ben 't niet zeker

Berichten: 46

Re: Testpersoon bloedverdunners

Het medicijn moet dus getest worden dat geeft dus aan dat er onbekende bijwerkingen op kunnen treden die niet voorzien zijn. Bij bloedverdunners stolt je bloed minder snel. Dus als er bloedingen op treden bloedt je langer (dat kan een korte tijd zijn maar ook een lange tijd zijn). Die bloeding kan een blauwe plek op je arm zijn tot in het extreme geval van een hersenbloeding met alle enge gevolgen van dien.

Aan de andere kant als er getest wordt moet er ook gecontroleerd worden anders krijg je geen gevens. Dus ze houden je echt wel goed in de gaten. Die medijnen hebben al een heel testtraject achter de rug (inclusief dierproeven) dus er is een zekere mate van veiligheid. Doch er zijn medicijnen op de markt die pas na jaren niet te accepteren/tolereren bijwerkingen geven en alsnog van de markt verdwijnen.

Vaak gaat het goed maar 100% zekerheid heb je niet.

Laat je dus goed voorlichten over de gevolgen/gevaren en blijf kritisch. vertrouw je het niet: kappen. Die keuzes zul jezelf meoten maken.

Succes

Re: Testpersoon bloedverdunners

Dennis schreef:Ik kan van de zomer als testpersoon aan de slag, moet dan een maand lang bloedverdunners testen. Ik zou wel eens willen weten of dit niet schadelijk is voor m'n gezondheid en/of dat nog bepaalde kwalen met zich meebrengt.

Wie kan/wil mij hier antwoord op geven?
Hoe kom je aan dat werk? Ik wil namelijk zelf ook als testperoon gaan werken, maar ik kan alleen Pharma Bio Research vinden en die hebben op het moment maar 1 onderzoek waaraan ik (vrouw, 19, niet-roker, aan de pil) zou kunnen deelnemen en dat is 3x een lange tijd intern terwijl ik dan naar de universiteit moet.

Volgens mij moeten er meerdere bedrijven zijn die medicijnen testen op proefpersonen, weet jij (of iemand anders) hiervan namen/adressen/sites?

Hartelijk dank!

Berichten: 159

Re: Testpersoon bloedverdunners

Hoe kom je aan dat werk? Ik wil namelijk zelf ook als testperoon gaan werken
Op universiteiten met een medische faculteit hangen vaak genoeg affiches waar proefpersonen worden gezocht. Maar wat tegen Dennis al gezegd werd; blijf altijd kritisch, hoeveel je gezondheid je waard is. Er zijn namelijk ook genoeg experimenten die wat minder verdienen, maar waar je bijvoorbeeld alleen wat oefeningen hoeft te doen of zo. Lijkt me een stuk prettiger/veiliger!

Re: Testpersoon bloedverdunners

Ik studeer zelf geneeskunde, maar er hangen bij ons op de faculteit weinig van zulke oproepen, en als ze er zijn vragen ze meestal vrouwen die gesteriliseerd zijn ofzo... Bovendien zijn dat vaak onderzoekjes die weinig geld opleveren, en ik wil wel een passende beloning.

Re: Testpersoon bloedverdunners

Maar iig bedankt voor je tip!

Re: Testpersoon bloedverdunners

testpersonen worden héél goed betaald, maar moeten er de risico's en ongemakken bijnemen.

ik kon ooit als universiteitsstudent 1.500 euro opstrijken in 2 weken maar heb het toch maar niet gedaan.

Re: Testpersoon bloedverdunners

ik heb een maand bij PBR (pharma bio research) in Assen gezeten, en heb het heel erg leuk gehad. Het medicijn was tegen ontstekings ziekten. (O.a. Reuma.)

Het ergste wat ik eraan overgehouden heb waren 3 puistjes in mijn gezicht. (dat is toch 1000 euro per puistje...)

Je moet het natuurlijk voor jezelf beslissen, maar ik zou het zo weer doen. (bovendien zullen er niet ontzettend veel risico's aan zitten, want we zitten wel in Nederland, toch?)

Re: Testpersoon bloedverdunners

Zijn er websites van instituten en/of universiteiten waar ze dit doen?

Re: Testpersoon bloedverdunners

Zijn er ook bedrijven die proefpersonen zoeken om mensen om te bouwen in Cyborgs? :wink: Denk bijv aan inspector gadget of Robocop :shock: Toch ook best interessant.

Re: Testpersoon bloedverdunners

Ik zou graag ook aan de slag willen als testpersoon. Weet iemand een adres waar ik terecht kan.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Testpersoon bloedverdunners

Kijk in de krant (spits of metro), daar staan vaak wel oproepen in. Je moet natuurlijk wel met het onderzoek mee kunnen doen. Stel ze zoeken mannen, maar je bent een vrouw dan is het natuurlijk vrij onzinnig om mee te doen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 2.746

Re: Testpersoon bloedverdunners

eventjes onder het mes, en das in orde, als je dan toch al bezig bent je lichaam aan de wetenschap uit te lenen

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Testpersoon bloedverdunners

Zorgt een bloedverdunner er niet voor dat je een hoge (of lage) bloeddruk krijgt ? Of heeft het daar niks mee te maken ?

Reageer