Springen naar inhoud

Staya erusa

• Log in om te kunnen reageren

Satyr

Satyr

• >100 berichten
  • 139 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 20:45

Hier iets leuks gevonden oordeel zelf en kijk naar filmpje;

http://www.d2-brothe...video_width=480

Het belang van inzicht in het Bewustzijn, in de mens, is nooit eerder van zo’n groot belang geweest als in de tijd waarin we nú leven! Alles zal anders worden als we onze werkelijke afkomst, bestaan en wie we Zijn gaan ontdekken. Alle dingen waarin we nu nog nauwelijks inzicht hebben of geen raad mee weten zoals; euthanasie, zelfmoord, orgaandonatie, schizofrenie, psychosen, lichamelijke of Geestelijke afwijkingen, religie, depressie, het z.g. ‘mediumschap, ontstaan van de mens, geboorte, overlijden, hiernamaals, bewustzijn, opwarming van de aarde zal met behulp van beelden en computeranimaties in de film verklarend aan bod komen. De drie basis elementen - tekst, muziek en beelden - zorgen voor een indringende en inspirerende kijk- en denkervaring.

WETENSCHAP
Het wordt van groot belang dat de nieuwe denkbeelden uit Staya Erusa mede worden onderbouwd door de wetenschap. Als de wetenschap hoort wat 'the big picture' is, kan al hun expertise worden ingezet om datgene aandacht te geven wat belangrijk is. Het team van Staya Erusa staat klaar om samen met open-minded-wetenschappers het nieuwe ‘denken’ handen en vooral voeten te geven. Om samen met wetenschappers uit verschillende landen en verschillende disciplines (astronomie, neurologie, kwantumfysica, wiskundige, biologie, psychologie, etc.) aan tafel te gaan zitten, om de puzzel verder uit te werken. Onder het toeziend oog van de wereld, omdat er ook onderzoeksjournalisten bij zullen zitten, zodat iedereen op de hoogte gehouden wordt. Want het is iets van iedereen, en op deze manier kan iedereen erin meegroeien ....

voor mensen die het wille zien;

STAYA ERUSA: 26-01-2006 in premiere

Vanaf 26 januari 2006 zal de film STAYA ERUSA te zien zijn
in 13 Nederlandse bioscopen met digitale projectie. Tegelijkertijd
wordt de film door Warner Home Video (Benelux) op DVD uitgebracht
en zal de consument de film digitaal kunnen downloaden via de site
www.FreeDownloadShop.nl van Free Record Shop.

Betaling daarvan kan o.a. geschieden door de bij elk Free-filiaal
verkrijgbare Pre-Paid download card.

Dit multiple bioscoop/DVD/Download event kan beschouwd worden
als een wereldpremiere. Het is voor het eerst dat de consument
tegelijkertijd op drie manieren een film kan ervaren.

ULTIEME BIOSCOOPERVARING
Ruud Lamers (Warner Home Video) zegt: “De bijzondere inhoud
en boodschap van Staya Erusa is bij uitstek geschikt om op een groot scherm
in met Dolby Surround geluid in een bioscoop te bekijken. Op die manier komt
de belangwekkende informatie optimaal bij de kijker binnen. Wij zijn dan ook
bijzonder verheugd dat deze belangrijke boodschap in meer dan een dozijn
digitale bioscopen te zien zal zijn”.

Ronald Jan Heijn (een van de makers van de film, naast Harry Beckers
en Claudia Bredewold) vult aan: “Na het zien van de film staat vast dat de kijker
met veel vragen blijft zitten. Daarom achten wij het belangrijk dat de consument
de film direct op DVD kan verkrijgen om de film thuis, in de juiste ambiance,
nog vele malen te kunnen zien. Staya Erusa is misschien wel de grootste
onthulling ooit in de geschiedenis van de mensheid.

De juiste “ervaar-ambiance is belangrijk”. Op de hoes van de DVD
staan daar aanbevelingen voor en als extra is er een “Niet Storen”
deurhanger aan elke DVD toegevoegd.

Hans Breukhoven (Free Record Shop) deelt mee: “Naast het feit dat Staya Erusa
vanaf 26 januari in alle winkels van Free Record Shop en Van Leest in het gehele
land regulier verkrijgbaar is, hebben wij nog extra mogelijkheden. In de eerste
plaats krijgt elke consument die naar een bioscoopvertoning van Staya Erusa
is geweest op vertoon van het bioscoopkaartje een kassakorting van € 2,50
bij aankoop van de Staya Erusa DVD. Daarnaast biedt Free Record Shop
de film aan via www.FreeDownloadShop.nl. Het gebruik van onze pre-paid
download card, die ook in de winkels voor € 5 en € 10,-- te koop zijn, maakt
de betaling extra gemakkelijk.”

DIGITALE PROJECTIE
“CinemaNet Nederland maakt via digitale apparatuur in 28 filmtheaters
mogelijk dat kleinere producties een groot publiek kunnen bereiken,
“alsdus Henne Verhoef (CinemaNet).

“CinemaNet Nederland is er op gericht om op een kwalitatief hoogwaardige
en financieel aantrekkelijke manier documentaires, korte en artistieke films
in vele filmtheaters te kunnen vertonen. Het uitgangspunt is dus eerder
Cultural Cinema dan Digital Cinema.”

“Nieuw is live streaming hetgeen het mogelijk maakt om door middel
van een live verbinding in filmtheaters films een context te geven.
We staan hierbij aan het begin van een verruiming van
het begrip naar de film gaan.

Te denken valt aan de mogelijkheid dat de maker na de film
met het publiek kan communiceren. Live registraties kunnen worden
vertoond en er kan een virtueel landelijk debat gevoerd worden. In maart 2006
zal de benodigde apparatuur en verbindingen in de theaters geïnstalleerd zijn.”

STAYA ERUSA zal in de navolgende bioscopen worden vertoond:
- Alphen a/d Rijn, Parkfilmhuis www.parkfilmhuis.nl/ - Amsterdam, Het Ketelhuis www.ketelhuis.nl - Arnhem, Filmhuis Arnhem www.filmhuisarnhem.nl - Breda, Chassé Cinema www.chasse.nl/ - Den Bosch, Verkadefabriek www.verkadefabriek.nl/ - Den Haag, Filmhuis Den Haag www.filmhuisdenhaag.nl - Maastricht, Lumiere www.lumiere.nl/- Middelburg, Filmtheater ’t Schuttershof www.schuttershoftheater.nl- Nijmegen, Stichting Lux www.lux-nijmegen.nl- Tilburg, Filmfoyer www.theaterstilburg.nl/filmfoyer- Zwolle, FIlmtheater Fraterhuis www.filmtheaterfraterhuis.nl - Deventer, Filmhuis De Keizer www.filmhuisdekeizer.nl- Hilversum Filmtheater hilversum www.filmtheaterhilversum.nl
=========
Als je iets sleur en pleurt, doe het dan wel netjes.
Als

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 21:21

probleem hierbij is wel dat ze erg commercieel gericht zijn..

k denk btw dat ze op veel gebieden niet serieus genomen zullen worden ^^

ze zijn nl op sommige gebieden nogal 'fanatiek' in hun uitspraken & soms erg zweverig :roll:

Johan2

Johan2

• >1k berichten
  • 1780 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 26 januari 2006 - 22:27

Vanaf 26 januari 2006 zal de film STAYA ERUSA te zien zijn in 13 Nederlandse bioscopen met digitale projectie.

Bedankt voor de waarschuwing!
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Satyr

Satyr

• >100 berichten
  • 139 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2006 - 22:55

probleem hierbij is wel dat ze erg commercieel gericht zijn..^^

ze zijn nl op sommige gebieden nogal 'fanatiek' in hun uitspraken & soms erg zweverig  :roll:

sja wie/wat niet huh 8)

Johan2

Johan2

• >1k berichten
  • 1780 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 26 januari 2006 - 23:18

probleem hierbij is wel dat ze erg commercieel gericht zijn..^^
ze zijn nl op sommige gebieden nogal 'fanatiek' in hun uitspraken & soms erg zweverig  :roll:

sja wie/wat niet huh 8)

Nou, Ronald Jan Heijn wel heel, heeel, heeeeel erg.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Satyr

Satyr

• >100 berichten
  • 139 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 12:26

[wortel] dat mag jij zeer zeker vinden ieder zijn ding,maar wat hij zegt is niet uit te sluiten en hoort ook netzoals vele theorien,oa het geloof,magie,bewustzijn,spiritueel ontwikkelen op 1 lijn.Maar het zou idd veel goed doen als mensen alleen al eens ruimer zouden denken,daar is niets mis mee.Net als ik en ieder ander kan er iets van leren,ieder op zijn manier,want we zijn allen individuen.Je moet het natuurlijk voor jezelf weten of je makkelijker wilt leven of dat je geleeft wilt worden.Ieder moet doorgaan in zijn eigen manier van denken,maardenk ook eens verder.Dat is het voornaamste lijkt me,en wat je dan gelooft is aan jezelf. omdat immers jijzelf je eigen bewustzijn schept.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 januari 2006 - 12:50

Hmmja, bij de naam Ronald Jan Heijn gaan er bij mij ook wel een paar scepsis-alarmbelletjes rinkelen, maar deze documentaire lijkt me toch best interessant. Zelfs al blijkt het een zweverige tegenvaller, het doet vast geen kwaad om eens kennis te nemen van andere (nieuwe?) standpunten over deze onderwerpen die me op zich erg interesseren, dus het zullen vast niet de meest zinloze 75 minuten zijn die ik ooit in een bioscoop heb doorgebracht. Hij draait bij mij in de buurt zo te zien, als ik in de gelegenheid ben ga ik er wellicht wel heen. Satyr, bedankt voor de tip.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Maeon

Maeon

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 15:27

Zag Staya Erusa woensdag jl. Eerlijk gezegd viel de schokkende inhoud wel mee, ik zag vrij veel van mijn eigen ideeën terug, mooi in beeld gevat en voorzien van fraaie muziek.
Om mij heen breekt een Staya Erusa epidemie uit. Iedereen wil 'm zien, kaartjes voor het Parkfilmhuis in Alphen waren supersnel uitverkocht (klein zaaltje), extra voorstellingen ook. Vrienden hebben 'm al gehaald op dvd en gezien. Allemaal enthousiast.

En commercieel? Doe me 'n lol. Welke film waarin is geïnvesteerd wordt op filantropische basis gemaakt? Laat die film asjeblieft snel veel geld opbrengen, zodat we niet te lang hoeven te wachten op het vervolg. Naar mijn idee is het hoog tijd dat dit soort films verschijnen, na alle -niks op tegen want helemaal leuk- Harry-Potter en Lord-of-the-Rings-magie.
Zijn we langzamerhand niet beu van alle gefilterde teksten van dominees, priesters of imams en wordt het niet gewoon tijd om voor jezelf te gaan besluiten hoe het allemaal in elkaar zit? Staya Erusa noemt voor zover ik weet niet één keer het woord God, en laat zo alles aan jezelf over.
En zo moet het ook.

Ben ik een fan?
Jazeker. Als ik uit een theater kom en ik voel me van binnen heel blij, dan wil ik best even fan zijn.

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 17:38

Ik heb op een andere site een interview met die Ronald Jan Hein gezien, waarin hij iets vertelde over de film. O.a. dat je bewustzijn schuinboven je hoofd zweeft en dat informatie uit die film (over hoeveel % van de doden nog op aarde blijft, en hoeveel % aan alcohol blijft denken, etc.) afkomstig was van een medium dat met de doden communiceert en dus op die manier een enquete uitgevoerd had. Al met al klonk het net wat te zweverig voor me, maar ik wil die film wel zien.

Satyr

Satyr

• >100 berichten
  • 139 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2006 - 20:30

Ik heb deze docu inmiddels ook gezien,en inderdaad;zeer goed in elkaar gezet,niet te overdreven zweverig maar eerder wetenschappelijk en duidelijk,mooie beelden. Kort om hij krijgt van mij een dikke 9.
En over goden werd in het begin wel even iets gezegt;'slechts een verzindsel van de mens omdat deze niet kon bevatten dat alles wat is gebeurt door de mens zelf komt'en ja dat lijkt me vrij duidelijk. En mensen scheppen immers met hun eigen gedachte dus als miljoenen mensen iets geloven krijgt het zeker in bep. mate vorm.Maar nogmaals berust slechts op zelfbeeld.In ieder geval ik heb enorm genoten :roll:

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2006 - 20:35

Zegt de film ook nog wat over dieren?
Of zijn alleen mensen bijzonder?

En wat wordt er over atlantis gezegd?

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2006 - 21:19

Atlantis.. Plato schreef er ooit over.. waarheid of fictie..

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 februari 2006 - 10:51

Ik ben er ook heen geweest v/d week, maar ik vond hem eigenlijk een beetje tegenvallen. De onderwerpen die aan bod kwamen waren op zich wel interessant, maar er werd niets uitgelegd of onderbouwd. Voor ieder onderwerp, waar je per stuk al uren over zou kunnen uitweiden, werd er een paar minuten van alles voorgeschoteld van "zo zit het", maar geen hoe of waarom.

Terwijl dat zeker wel op z'n plaats zou zijn geweest. Bij het horen van kreten als "rode energie" en "de 7 fasen of stadia van het bewustzijn" had ik graag enige toelichting gehoord.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 februari 2006 - 13:38

Ik ben er ook heen geweest v/d week, maar ik vond hem eigenlijk een beetje tegenvallen. De onderwerpen die aan bod kwamen waren op zich wel interessant, maar er werd niets uitgelegd of onderbouwd. Voor ieder onderwerp, waar je per stuk al uren over zou kunnen uitweiden, werd er een paar minuten van alles voorgeschoteld van "zo zit het", maar geen hoe of waarom.  

Terwijl dat zeker wel op z'n plaats zou zijn geweest. Bij het horen van kreten als "rode energie" en "de 7 fasen of stadia van het bewustzijn" had ik graag enige toelichting gehoord.

Heb de dvd toevallig vorige week gekocht en gekeken (dankzij een frs-bon van 10 euro :P)...

Vooral wat jij hier op het einde zegt, kan ik mee inkomen. Het was zeer zeker wel interessant en het komt overeen met een aantal zaken welke ik uit wat boeken heb gehaald, maar echt bewijs is het inderdaad nog niet. Maar dat er een bewustzijnsverschuiving plaatsvindt, ja daar kan ik me wel in vinden. In ieder geval op persoonlijk gebied. Het leuke vind ik wel dat het theoriën als string theory en dergelijke niet uitsluit (als ik het tenminste goed heb gevolgd), aangezien wij deze theorie zelf hebben bedacht.. Ik vergelijk het leven wel eens met een droom, waarin we wakker moeten worden. Als het echt zo is, dat wij onze eigen werkelijkheid creëren, dan heeft de mensheid al een aardige tijd 'slaap' er op zitten en dan wordt het nu pas echt interessant. Of dit nou bedoeld werd door de Maya's met hun voorspellingen voor 2012, ik weet het niet, maar ik moet toch zeggen dat het project geslaagd is voor mij, aangezien ik weer aan het denken ben gezet. En daar gaat het mij eigenlijk allemaal om; dat ik alles kan betwijfelen en er zelf goed over na moet denken.. Daarnaast probeer ik - in het licht van bewustzijn - gewoon te zijn. Want daar gaat het ook zeker wel over, deze film. Ontwaken, leven in het nu, zijn..
Nu idd alleen nog even die 7 stadia van bewustzijn proberen te vinden, want een aantal dingen uit de docu/film heb ik min of meer op soortgelijke manier meegemaakt. Geen schokkende dingen, maar wel kleine subtiele zaken welke je toch scherp houden/maken..

Ik ga em zeker nog wel een paar keer bekijken, aangezien ik de komende tijd vast weer nieuwe ideeën op doe, waardoor de inhoud verandert. Oh nee, mijn kijk op de inhoud verandert :roll:
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Benthor

Benthor

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 februari 2006 - 16:49

Is de booschap uit deze film te vergelijken met de boodschap uit ´what the bleep do we (k)now´?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures