Tien Zwaarden van Damocles

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Tien Zwaarden van Damocles

TIP (Binnenkort verkrijgbaar):

Afbeelding
"...geeft de ongeoefende maar geinteresseerde lezer een ongekende blik in de wereld van de klassieke en moderne  

natuurkunde..."

"...overzichtelijk, helder en chronologisch behandeld, van de eerste filosofen tot en met de nieuwste ontwikkelingen in de snaartheorie..."

"Dit is een boek dat niet in uw boekenkast mag ontbreken!"
Het boek geeft een goed en duidelijk inzicht in de speciale en algemene relativiteitstheorie, de quantumfysica (QED, QCD, etc.), ontwikkelingen in de relativistische en quantumkosmologie, de toepassing van symmetrie in voorgenoemde fysica, de snaartheorie en de M-theorie.

Meer info op www.tienzwaarden.nl.

Vergeet niet, om voor de inschrijfkorting in aanmerking te komen, vrijblijvend je e-mailadres achter te laten.

[edit door Miels: lees aub ook (vanaf) dit waarschuwingsbericht]
All men by nature desire knowledge - Aristotoles

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Tien Zwaarden van Damocles

Hij staat op mijn verlanglijstje....

dank voor de tip [wortel]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Tien Zwaarden van Damocles

Valt het aan te raden als je nog niet over de nodige kennis beschikt ? [wortel]

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Tien Zwaarden van Damocles

"...geeft de ongeoefende maar geinteresseerde lezer een ongekende blik in de wereld van de klassieke en moderne  

natuurkunde..."


tenzij dit een leugen is...... [wortel]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Tien Zwaarden van Damocles

tenzij dit een leugen is...... [wortel]


De meeste boeken die willen verkopen zeggen dat wel :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Tien Zwaarden van Damocles

Inderdaad, het zijn typische verkoopteksten. Is er iemand die al meer inside information heeft?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: Tien Zwaarden van Damocles

Op de website van het boek kun je door op het kleine boek aan de linkerkant te klikken delen van het boek inzien...

Zoals je kunt zien in de inhoudsopgave en een deel van index (laatste pagina) zijn alle gebieden die met regelmaat onderwerp van discussie op dit forum zijn, behandeld en het boek is geschreven voor een doelgroep zonder natuurwetenschappelijke achtergrond, met middelbare school natuurkunde, zeg maar. Desalniettemin zie je in de index dat toch onderwerpen als fysische symmetrie niet geschuwd worden.

Over inside information: ask and you shall recieve.
All men by nature desire knowledge - Aristotoles

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Tien Zwaarden van Damocles

Ik heb me op de lijst gezet.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 624

Re: Tien Zwaarden van Damocles

Uhm, ik wil niet lullig doen enzo, maar is er al niet een overkill aan zulke boeken op de markt? Ik bedoel, je hebt van 't Hooft "de bouwstenen van de schepping", van Hawking "het heelal", van Brian Greene "de kosmische symfonie", etc etc. En om nou te zeggen dat die boeken allemaal zo anders zijn...

Ik ga binnenkort denk ik maar "the road to reality" kopen van Penrose. Dat boek heeft me erg nieuwsgierig gemaakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Tien Zwaarden van Damocles

Ik wil graag over een aantal jaar zelf zo'n soort boek gaan kopen, dus ik hoop dat het dan niet meer zo is. (Of anders gezegd: shut up, je verziekt mijn toekomstige markt. [wortel] ).
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: Tien Zwaarden van Damocles

Ik wil graag over een aantal jaar zelf zo'n soort boek gaan kopen...
Ik neem aan dat je schrijven bedoeld?
All men by nature desire knowledge - Aristotoles

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Tien Zwaarden van Damocles

StrangeQuark schreef:Ik wil graag over een aantal jaar zelf zo'n soort boek gaan kopen...
Ik neem aan dat je schrijven bedoeld?


ZUCHT DOH ARGH. Nou ik kan er maar beter mee stoppen voordat ik er aan begin. Dankjewel. Komt dat IQ van 140 toch nog van pas. [wortel]
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 624

Re: Tien Zwaarden van Damocles

Nou ja, ik heb het idee dat een willekeurig geinteresseerd persoon zo'n boek kan schrijven tegenwoordig: pak de grote massa popi boeken erbij, en je kunt aan de slag. Heb je natuurlijk wel wat schrijfvaardigheid voor nodig. Daarvoor hoef je de ideeen niet eens volledig te doorgronden. Ik ben altijd wel benieuwd naar hoe diep het begrip van bijvoorbeeld een persoon als Govert Schilling gaat. Hij kan er mooi over schrijven, maar in hoeverre begrijpt hij bijvoorbeeld de algemene relativiteitstheorie? Als je altijd hetzelfde verhaal afsteekt over gekromde rubberen sheets enzo, dan hoef je toch echt de theorie niet begrijpen om er toch een leuk stukje voor het grote publiek ervoor te schrijven.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Tien Zwaarden van Damocles

Nou ja, ik heb het idee dat een willekeurig geinteresseerd persoon zo'n boek kan schrijven tegenwoordig: pak de grote massa popi boeken erbij, en je kunt aan de slag. Heb je natuurlijk wel wat schrijfvaardigheid voor nodig. Daarvoor hoef je de ideeen niet eens volledig te doorgronden. Ik ben altijd wel benieuwd naar hoe diep het begrip van bijvoorbeeld een persoon als Govert Schilling gaat. Hij kan er mooi over schrijven, maar in hoeverre begrijpt hij bijvoorbeeld de algemene relativiteitstheorie? Als je altijd hetzelfde verhaal afsteekt over gekromde rubberen sheets enzo, dan hoef je toch echt de theorie niet begrijpen om er toch een leuk stukje voor het grote publiek ervoor te schrijven.


Nou prima toch, hoe populairder de wetenschap hoe beter. Als er nou maar een paar mensen door Govert geraakt worden, en daardoor beta wetenschappen gaan studeren, dan is dat toch alleen maar goed?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 59

Re: Tien Zwaarden van Damocles

Rudeoffline schreef:Uhm, ik wil niet lullig doen enzo, maar is er al niet een overkill aan zulke boeken op de markt? Ik bedoel, je hebt van 't Hooft "de bouwstenen van de schepping", van Hawking "het heelal", van Brian Greene "de kosmische symfonie", etc etc. En om nou te zeggen dat die boeken allemaal zo anders zijn...

Ik ga binnenkort denk ik maar "the road to reality" kopen van Penrose. Dat boek heeft me erg nieuwsgierig gemaakt.
Heej de Road To Reality is echt een aanrader, maar wel gigantisch dik + het is nog niet in het Nederlands te verkrijgen (vwrijwilligers om het te vertalen? :wink: ). Het telt 1000+ bladzijden. Ik heb het in augustus gekocht en zit aan p. 250. Het is een boek die bij mij echt bij iedere pagina nieuwsgierigheid opwekt en dan sla ik andere boeken open en dan lees je niet zo snel (je moet weten dat Penrose in 1000 paginas van de stelling van pythagoras naar snaartheorie gaat, dus kan het boek niet helemaal compleet zijn). Er staan ook vraagstukken in, in drie moeilijkheidsgraden. (prove this en prove that). Het is zeker een aanrader voor wie een beetje geduld heeft.

Wat het probleem is met een aantal van die populair wetenschappelijke werken over moderne natuurkunde is dat ze soms niet geschreven zijn door natuurkundigen. Daardoor zijn ze niet altijd even betrouwbaar. Zo las ik een tijdje terug 'De Dansende Woe-Li Meesters" van Gary Zukav. Op een engels forum zeiden ze me dat ik direct moest stoppen; dat het boek een aantal verkeerde interpretaties meegeeft. Dat is natuurlijk wel mindere koek.

Aan de andere kant bestaan er toch een heel aantal boeken die wel zeer betrouwbaar zijn. Ik dacht maar aan boeken van Gerard 't Hooft (zoals reeds vermeld dacht ik), Martin Rees, Paul Davies, Simon Singh, Isaac Asimov, Ian Stewart, Gerard Bodifée,.... Er is ook een goed boek van Laurence M. Krauss (De levens van een atoom), Ed Regis (Wie zit er op Einsteins stoel?). Er zijn er ontelbaren. Ik raad gewoon aan eerst wat meer info over de schrijver op te zoeken vooraleer een boek over dit onderwerp te lezen. Nuja, ik moet niet zeggen wat jullie moeten doen hé :wink:

groenten
tijd is een truc van de Natuur om te voorkomen dat alles op het zelfde moment gebeurt - John A. Wheeler

Reageer