Springen naar inhoud

Heilige huisjes

• Log in om te kunnen reageren

Menheffrin

Menheffrin

• >250 berichten
  • 545 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2006 - 22:12

Er bestaat een waarheid en de verkondiger daarvan. Deze beide begrippen dient men los van elkaar te beschouwen.

Vier jaar geleden was ik op uitnodiging van de Counsel of Mormons gevraagd een lezing te geven in Salt Lake City. Toen ik in SLC aankwam werd ik vrijwel direct rond geleid door een groep van ‘elderly’ die er op stonden mij kennis te laten maken met de ‘laatste profeet’.

Na het eind van de dag bezochten we gezamenlijk het Museum en ik dwaalde van de eerste verdieping tot de derde verdieping en verbaasde mij er over dat ik slechts grote schilderijen had gezien van taferelen die voor elke Christen herkenbaar waren. Maar waar was dat typische Mormoonse, zo vroeg ik me af.

“In de kelder” antwoordde een van de elderly. “Het geloof kent vele dimensies en wij moeten er voor waken de vele Christenen die hier komen niet voor het hoofd te stoten met de openbaringen van de laatste profeet Joseph Smith”, zo vervolgde de elderly.

Mohammed (circa 622) zou de laatste profeet zijn, wel nu, Joseph (circa 1830!) claimt precies hetzelfde. De islam kent de Koran, de Mormonen “The Book of Mormon”. Beide staan zij zich voor op Vrede en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw.

Maar dan blijkt dat de Mormonen geen aanslagen plegen in naam van God, geen dwang kennen zich onderscheidend te kleden, alleen munt-thee drinken en niet roken, dezelfde angsten kennen als ieder mens, maar één ding niet doen: het schoppen tegen ‘heilige huisjes’. De islam gaat er prat op te ‘weten’ dat Jezus nimmer aan het kruis is gestorven. Waarmee zij een aanval pleegt op de ziel van het Christendom. De Mormonen wier empathie vele male groter is ten opzichte van de anders gelovigen, heeft in die zin meer gewonnen aan zelfrespect dan de bewustzijnsvernauwing waar moslims zichzelf aan onderwerpen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2006 - 22:16

Wat is jouw doel van deze topic. Reclame maken voor de Mormonen of iets anders.

Menheffrin

Menheffrin

• >250 berichten
  • 545 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2006 - 22:26

Wat is jouw doel van deze topic. Reclame maken voor de Mormonen of iets anders.

Jezus! Wat ben jij dom! Of nee, zalig zijn de armen van geest. Pascal, zover ik hem ken, laat ook hier Hartmans los.

Ger, jouw schets was volkomen en ik doe er een schepje boven op, nee sterker, J2KK volg mij, ik val aan (vrij naar Doorman).

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 27 januari 2006 - 22:36

Dit keer moet ik AH toch nageven dat hij een punt heeft in de zin dat er een stelling ontbreekt. Je geeft redelijk eenzijdige informatie over de mormonen, maar je zegt eigenlijk niets en je vraagt ook niets. Dus, wat is je doel?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Fujaro

Fujaro

• >250 berichten
  • 646 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2006 - 22:42

Maar dan blijkt dat de Mormonen geen aanslagen plegen in naam van God, geen dwang kennen zich onderscheidend te kleden, alleen munt-thee drinken en niet roken, dezelfde angsten kennen als ieder mens, maar één ding niet doen: het schoppen tegen ‘heilige huisjes’. De islam gaat er prat op te ‘weten’ dat Jezus nimmer aan het kruis is gestorven. Waarmee zij een aanval pleegt op de ziel van het Christendom. De Mormonen wier empathie vele male groter is ten opzichte van de anders gelovigen, heeft in die zin meer gewonnen aan zelfrespect dan de bewustzijnsvernauwing waar moslims zichzelf aan onderwerpen.

Alles is interpretatie.

Voor moslims is Jezus een profeet maar niet de profeet. Dit staat in hun heilige geschrift de Koran. Het christendom ontkent dat en negeert het belang van Mohammed. Waarom is die ontkenning geen belediging voor de Islam? Van de wereldgodsdiensten is de Islam de enige die het bestaan van Jezus erkent. Focus eens op de overeenkomsten in plaats van de verschillen. Neem een voorbeeld aan de Mormonen! Wellicht dat we dan wat minder terrorisme overhouden aan het eind van de rit.
Skeptic by nature

Menheffrin

Menheffrin

• >250 berichten
  • 545 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2006 - 23:57

God kan zich niet ergeren. Dus waar maakt u zich druk over? Ik fantaseerde ook maar wat.

Fujaro

Fujaro

• >250 berichten
  • 646 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 00:10

God kan zich niet ergeren. Dus waar maakt u zich druk over? Ik fantaseerde ook maar wat.

Ja menheffrin, maar ik ben god niet he? Het klopt dus dat alleen ergernis van mensen onderling relevant is.
Skeptic by nature

-Frankenstein-

-Frankenstein-

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 01:02

Heilige huisjes...

De Bijbel is vervalst beweren de Moslims en de Koran is het enige ware boek. De Koran is vervalst hoor ik anderen zeggen omdat Mohammed een praktiserend pedofiel was, zo'n persoon kan nooit in contact hebben gestaan met God.

Wie is er schuldig aan deze ?

Zover ik weet heeft Joseph Smith er verstandig aan gedaan door niet te beweren dat de Bijbel vervalst is, dat scheelt een hoop ellende.

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 12:10

.... dat er een stelling ontbreekt. .  

Hoezo geen stelling?
Uit Menheffrin:
"....dan blijkt dat de Mormonen geen aanslagen plegen in naam van God, geen dwang kennen zich onderscheidend te kleden, alleen munt-thee drinken en niet roken, dezelfde angsten kennen als ieder mens, maar één ding niet doen: het schoppen tegen ‘heilige huisjes’. De islam gaat er prat op te ‘weten’ dat Jezus nimmer aan het kruis is gestorven. Waarmee zij een aanval pleegt op de ziel van het Christendom. De Mormonen wier empathie vele male groter is ten opzichte van de anders gelovigen, heeft in die zin meer gewonnen aan zelfrespect dan de bewustzijnsvernauwing waar moslims zichzelf aan onderwerpen."

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 12:15

Terug naar de wijze woorden van Frankenstein

Heilige huisjes...

De Bijbel is vervalst beweren de Moslims en de Koran is het enige ware boek. De Koran is vervalst hoor ik anderen zeggen omdat Mohammed een praktiserend pedofiel was, zo'n persoon kan nooit in contact hebben gestaan met God.

Wie is er schuldig aan deze ?

Zover ik weet heeft Joseph Smith er verstandig aan gedaan door niet te beweren dat de Bijbel vervalst is, dat scheelt een hoop ellende.

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 13:24

De Grijze Muis heeft vanzelfsprekend gelijk. Wij leven sinds enige tijd in een wereld waarin het enige nut van heilige huisjes er nog in lijkt te bestaan dat zij dienen afgebroken te worden.

Jood noch christen zullen moorden omdat een van zijn heilige symbolen wordt bestudeerd door gelovigen of ongelovigen. Christenen en Joden, of mensen met een christelijke of joodse traditie, zijn daar reeds enkele honderden jaren mee bezig. Over het al dan niet historische bestaan van Jesus Christus is intussen reeds een hele bibliotheek volgeschreven. Het Oude en het Nieuwe Testament werden letter voor letter geanalyseerd en tegen het licht van de geschiedenis gehouden.

Het blijft echter levensgevaarlijk van hetzelfde te doen met de symbolen van de mohammedaanse leer. Wie onderzoek wil doen over hun hun heilige drievuldigheid, de zwarte steen, Mohammed en de koran, loopt gevaar het niet al te lang te zullen overleven.

Het meest recente boek over dit onderwerp is:
Karl-Heinz Ohlig / Gerd-Rüdiger Puin (Hg.)
Die dunklen Anfänge
Neue Forschungen zur frühen Geschichte des Islam
408 S. Gb. € 58,00
ISBN 3-89930-128-5

Ik heb het voor enkele weken gekocht op amazon.de maar intussen is het daar niet meer te vinden ... Het is nog wel te vinden op de site van de uitgever: http://www.tell-onli...lg-schiler.html

Dit boek over de duistere ontstaansgeschiedenis van het Mohammedanisme bevat artikelen van zeer bekende autoriteiten:
- Karl-Heinz Ohlig: "Wieso dunkle Anfaenge des Islam"
- Volker Popp: "Die fruehe Islamgeschichte nach inschriftlichen und numismatischen Zeugnissen"
- Christoph Luxenberg: "Neudeutung der arabischen Inschrift im Felsendom zu Jerusalem"
- Claude Gilliot: "Zur Herkunft der Gewaehrsmaener des Propheten"
- Alfred-Louis de Prémare: "Abd al-Malik b. Marwan et le Processus de Constitution du Coran"
- Ibn Warraq: A Personal Look at Some Aspects of the History of Koranic Criticism in 19th and 20th Centuries"
- Pierre Larcher: "Arabe Préislamique -- Arabe Coranique -- Arabe Classique: Un Continuum?"
- Sergio Noja Noseda: "From Syriac to Pahlavi: The Contribution of the Sassanian Iraq to the Beginning of the Arabic Writing"
- Alba Fedeli: "Early Evidences of Variant Reading in Qu'ranic Manuscripts
- Gerd-R. Puin: "Leuke Kome / Layka, die Arser / Ashad al-Rass und andere vorislamische Namen im Koran: Ein Weg aus dem 'Dickicht'?"
- Mondher Sfar: "Raisons d'espérer
- Karl-Heinz Ohlig: "Das syrische und arabische Christentum und er Koran"

Afgezien van het feit dat men zeker reeds drie talen moet meester zijn om het hele boek te lezen, is het vaak technische literatuur waarvan men slechts kan genieten indien men met de diverse onderwerpen min of meer vertrouwd is.

Verder is het opvallend dat minstens twee van deze mensen onder een pseudoniem moeten schrijven. En waarom vind ik het boek nu niet meer op www.amazon.com?
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre
Ni de réussir pour persévérer
(Guillaume le Taciturne)

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 18:45

De Grijze Muis heeft vanzelfsprekend gelijk. Wij leven sinds enige tijd in een wereld waarin het enige nut van heilige huisjes er nog in lijkt te bestaan dat zij dienen afgebroken te worden.

Jood noch christen zullen moorden omdat een van zijn heilige symbolen wordt bestudeerd door gelovigen of ongelovigen. Christenen en Joden, of mensen met een christelijke of joodse traditie, zijn daar reeds enkele honderden jaren mee bezig. Over het al dan niet historische bestaan van Jesus Christus is intussen reeds een hele bibliotheek volgeschreven. Het Oude en het Nieuwe Testament werden letter voor letter geanalyseerd en tegen het licht van de geschiedenis gehouden.

Het blijft echter levensgevaarlijk van hetzelfde te doen met de symbolen van de mohammedaanse leer. Wie onderzoek wil doen over hun hun heilige drievuldigheid, de zwarte steen, Mohammed en de koran, loopt gevaar het niet al te lang te zullen overleven.

Het meest recente boek over dit onderwerp is:
Karl-Heinz Ohlig / Gerd-Rüdiger Puin (Hg.)  
Die dunklen Anfänge  
Neue Forschungen zur frühen Geschichte des Islam  
408 S. Gb. € 58,00  
ISBN 3-89930-128-5

Ik heb het voor enkele weken gekocht op amazon.de maar intussen is het daar niet meer te vinden ... Het is nog wel te vinden op de site van de uitgever: http://www.tell-onli...lg-schiler.html

Dit boek over de duistere ontstaansgeschiedenis van het Mohammedanisme bevat artikelen van zeer bekende autoriteiten:
- Karl-Heinz Ohlig: "Wieso dunkle Anfaenge des Islam"
- Volker Popp: "Die fruehe Islamgeschichte nach inschriftlichen und numismatischen Zeugnissen"
- Christoph Luxenberg: "Neudeutung der arabischen Inschrift im Felsendom zu Jerusalem"
- Claude Gilliot: "Zur Herkunft der Gewaehrsmaener des Propheten"
- Alfred-Louis de Prémare: "Abd al-Malik b. Marwan et le Processus de Constitution du Coran"
- Ibn Warraq: A Personal Look at Some Aspects of the History of Koranic Criticism in 19th and 20th Centuries"
- Pierre Larcher: "Arabe Préislamique -- Arabe Coranique -- Arabe Classique: Un Continuum?"
- Sergio Noja Noseda: "From Syriac to Pahlavi: The Contribution of the Sassanian Iraq to the Beginning of the Arabic Writing"
- Alba Fedeli: "Early Evidences of Variant Reading in Qu'ranic Manuscripts
- Gerd-R. Puin: "Leuke Kome / Layka, die Arser / Ashad al-Rass und andere vorislamische Namen im Koran: Ein Weg aus dem 'Dickicht'?"
- Mondher Sfar: "Raisons d'espérer
- Karl-Heinz Ohlig: "Das syrische und arabische Christentum und er Koran"

Afgezien van het feit dat men zeker reeds drie talen moet meester zijn om het hele boek te lezen, is het vaak technische literatuur waarvan men slechts kan genieten indien men met de diverse onderwerpen min of meer vertrouwd is.

Verder is het opvallend dat minstens twee van deze mensen onder een pseudoniem moeten schrijven. En waarom vind ik het boek nu niet meer op www.amazon.com?

Zou het niet meer bij Amazon te vinden zijn vanwege bedreigingen uit de hoek van de aanhangers van de Mohammedaanse ideologie? Waarom zou Amazon het anders niet meer aanbieden, als de uitgeverij het wel op voorraad heeft.
Ibn Warraq en Luxenberg, die er aan mee hebben gewerkt onder pseudoniem worden immers met de dood bedreigd, zo erg zelfs, dat Luxenberg geen engelse uitgever kan vinden, meen ik.
Die dunklen Anfaenge, zou in het arabisch vertaald behoren te kunnen worden en in het Perzisch en Turks. Ik vrees dat er niemand te vinden is, die dat aandurft en mocht er een moedig mens zijn die dat toch doet, zal er geen uitgever gevonden kunnen worden.

Geen mohammedaans onwelgevallige filmpjes en toneelstukjes, schrijvers die onder pseudoniem moeten schrijven, mensen die uit de Mohammedaanse wereld gevlucht zijn en hier bodyguards nodig hebben, boekhandels die bepaalde werken niet zichtbaar op de planken hebben staan, men is er al aan gewend geraakt, erger men heeft het geaccepteerd.
Op elke warlord mag kritiek worden uitgeoefend vanwege de vele gruweldaden door hem begaan of de aanzetting daartoe, behalve op warlord mohammed.(PbuH)
Ook heilige huisjes als de drieeenheid, Mohammed, de koran en de meteoriet zullen gefileerd, geanalyseerd en tegen het licht van de geschiedenis gehouden behoren te worden.

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2006 - 23:01

Ere wie ere toekomt en daarmee bedoel ik deze keer de NMO. Na de verhitte discussies met sloperhamers om enkele heilige huisjes van de Mohammedaanse ideologie te slechten, te vinden in een ouder topic: ‘Dialoog met Mohammed’, nu een pluim op de hoed van de volgelingen van de Warlord.
Die heilige huisjes kwamen voor in een uitzending van de NMO. Een uitzending was getiteld: ’toen de wereld arabisch sprak’, de andere ging over de schepping van de hond en hoe duivels dit dier als huisdier is.

De uitzending van vanochtend echter was wonderschoon. Het is te hopen dat er nog 98 van dit soort wonderschone uitzendingen zullen volgen.
Het is te vroeg om te constateren dat deze uitzending misschien wel eens een gevolg zou kunnen zijn van de concurrentie van de nieuwere, conservatievere moslimomroep.

De NMO trakteerde ons vanochtend op een buitengewoon mooi filmpje van dezelfde grote artisticiteit als Submission.
Het filmpje speelde zich af in Mali in Djenna. Bouba, een ijverig jongetje bestudeerde elke dag de koran, maar vond geen antwoord op de vraag: ‘wat is het grootste deel van alle kennis’? De alleraardigste imaam had die vraag gesteld en Bouba werd door hem op pad gestuurd, de stad in, om het juiste antwoord te vinden. Hij kreeg er 6 dagen de tijd voor.
Ieder dag ontmoette hij andere mensen en dacht steeds het antwoord te weten, iedere keer stuurde de imam hem weer terug. Totdat een meisje hem het antwoord influisterde: het hart . De imaam zei glimlachend tegen Bouba dat dat het juiste antwoord was. Het grootste deel van de kennis is dat deel, wat wij nog niet weten. Bouba gaat over naar de volgende klas.
Een prachtig filmpje met een mooie inhoud.
De afsluitende koranverzen waren weliswaar voor een geboren Nederlander of Vlaming niet om aan te horen, maar het lezen zeer waard. Ze zouden zo uit elk ander ‘heilig’ boek kunnen komen.
Het filmpje had nmm niets met de Mohammedaanse ideologie van doen, het leek mij een mooi volksverhaal, zoals dat in elk land zou kunnen ontstaan.
Ik heb ervan genoten, het was schitterend gefilmd en inhoudelijk vertederend mooi.
.

lngr

lngr

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2006 - 23:27

God kan zich niet ergeren.

De Heilige Vader kan alles.
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!
Homer Simpson

Menheffrin

Menheffrin

• >250 berichten
  • 545 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2006 - 07:02

De Heilige Vader kan alles.

Gisteren werd ik ongelukkig geraakt door een steen tegen mijn schedeldakje. Wat denkt u? Nota bene ook nog gegooid door iemand die zonder zonde is! Schande, spreek ik er van!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures