Springen naar inhoud

Hoe weet je dat...

• Log in om te kunnen reageren

Fuzzy Logic

Fuzzy Logic

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 09:54

Ik vroeg me af, hoe weet je bepaalde dingen dat media e.d je vertelt. Hoe kunnen wij nou precies weten dat bepaalde dingen aan de andere kant van de wereld gebeurt zijn. Waarom geloof je mij niet als ik je vertel dat ik een monster ben, en de media wel als die je vertelt dat duizenden mensen in afrika aan honger lijden?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kpil

kpil

• >25 berichten
  • 84 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 10:54

Ik geloof je wel hoor als je zegt dat je een monster bent ...

Fuzzy Logic

Fuzzy Logic

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 10:57

En waarom geloof je dat dan?

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 12:31

Veel mensen zijn monsters.

TwistedMind

TwistedMind

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2006 - 13:50

Vertrouwen, dat een bron of media in voorgaande keren wel de waarheid zei.

Sinds niet zo lang (enige eeuwen) kan de mens niet alles weten of beredeneren wat er te weten valt. Zelfs 150 jaar terug kon een wetenschapper met moeite wel alles te weten komen wat er te weten valt over natuurkunde, scheikunde, etc. Dat is nu natuurlijk onmogelijk, zelfs van een vakgebied.

De media moet je je trouwens ook wantrouwen. Beste is altijd meerdere nieuwsbronnen te gebruiken. Met internet is dat wel wat makkelijker - hoewel veel berichten gewoon van dezelfde bron komen.
(-% Twistedmind %-)

Anna

Anna

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 februari 2006 - 20:55

Als de media er zin in zou hebben, en ze zou zeggen dat je een monster bent, dan zouden de meeste mensen het wel geloven....hangt er vanaf hoe je het brengt.
Eigenlijk is dan niets waar tot het tegendeel bewezen is :roll:

tiana

tiana

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 februari 2006 - 11:55

soms geloof mensen niet dat een naaste persoon van hen een vreselijk persoon is. omdat ze zien wat de persoon ze altijd had willen laten zien en nu dat hij echt laat zien wie hij echt is, is het gewoon moeilijk te bevaten.
en de media elke dag je ziet dezelfde mensen je raakt vertrouwd aan die zender of persoon die de informatie geeft. en ze laat je de situati zien met foto enz.

wombat

wombat

• >250 berichten
  • 582 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2006 - 14:20

Ik vroeg me af, hoe weet je bepaalde dingen dat media e.d je vertelt. Hoe kunnen wij nou precies weten dat bepaalde dingen aan de andere kant van de wereld gebeurt zijn. Waarom geloof je mij niet als ik je vertel dat ik een monster ben, en de media wel als die je vertelt dat duizenden mensen in afrika aan honger lijden?

Dat weten we niet.
Journalisten worden gecensureerd. Andere journalisten dikken het verhaal juist aan om meer nieuwswaarde te creeren. En sommige zaken komen gewoon niet eens aan het licht.
M.a.w. je moet je altijd blijven afvragen of het nieuws wel waar is.

Gr,
Henk
Het eerste wiel was echt niet rond

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures