Bericht aan Elmo, de moderator

Reageer
Berichten: 7

Bericht aan Elmo, de moderator

Hey, macho, geef mij eens één grondige reden waarom op mijn artikel “hoge dosis vitamine doodt selectief kankercellen” een slotje komt?

Gelieve uw ondernomen actie te motiveren en te beargumenteren.

Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Bericht aan Elmo, de moderator

Een reden die ik zou kunnen bedenken:

Dit forum is een plaats voor discussie, of om te praten over bepaalde problemen/zaken waar je weinig van af weet. Jij post gewoon een tekst, gekopieert van uw website, waar verder niks mee ondernomen kan worden. Laat staan dat er een discussie uit voort vloeit. Topics die die weg opgaan worden meestal gesloten.

Ps: Als een moderator een topic sluit zijn ze geen 'macho' en weten ze zeker wat ze doen :wink:

Berichten: 718

Re: Bericht aan Elmo, de moderator

Cycloon schreef:Een reden die ik zou kunnen bedenken:

Dit forum is een plaats voor discussie, of om te praten over bepaalde problemen/zaken waar je weinig van af weet. Jij post gewoon een tekst, gekopieert van uw website, waar verder niks mee ondernomen kan worden. Laat staan dat er een discussie uit voort vloeit. Topics die die weg opgaan worden meestal gesloten.

Ps: Als een moderator een topic sluit zijn ze geen 'macho' en weten ze zeker wat ze doen  :wink:
Ik vraag me af of Elmo het in dit geval wel bij het rechte eind heeft als hij schrijft:
We gaan hier geen niet-standaard therapieen aanbevelen. Er zijn al genoeg Jomanda's etc. in deze wereld.
Het hele artikel (waarvan op Medscape, toch een hele respectabele site, een uitgebreidere versie te vinden is) maakt duidelijk dat het hier niet gaat om een niet-standaard therapie maar om wetenschappelijk onderzoek aan individuele cellen. Een onderzoek waar wel of niet uiteindelijk een positief resultaat komt voor de behandeling (voorbehoud van de auteurs zelf) maar dat geldt voor elk onderzoek.

Misschien dus terecht op slot gedaan om de door cycloon aangegeven redenen maar mijns inziens niet om de door Seppe aangegeven reden die erg op een allergische reactie lijkt voor alles wat niet regulier lijkt te zijn.

Berichten: 7

Re: Bericht aan Elmo, de moderator

We gaan hier geen niet-standaard therapieen aanbevelen. Er zijn al genoeg Jomanda's etc. in deze wereld.  

-slotje-
Alleen reguliere medicijnen en behandelingsmethode zijn getest en goedgekeurd? Dus alleen die methode is perfect?

Wel, snotneus, de overheid bezit geen laboratorium en heeft geen wetenschappers in dienst die onderzoek doen op geneesmiddelen. De kennis van overheidsambtenaren stoelt op onderzoeksresultaten die verschaft worden door de fabrikanten. De fabrikanten maken zelf uit welke onderzoeksresultaten zij aan de overheid bekend maken. De goedkeuring van een middel door de overheid is evenveel een kwestie van politiek onderhandelen als van wetenschappelijk oordelen.

We gaan dus hier geen niet-standaard therapieën aanbevelen. Er zijn al genoeg duizenden mensen die jaarlijks sterven door medicijngebruik.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Bericht aan Elmo, de moderator

Seppe: je dient je hier aan de regels van het forum te houden: Niet toegestaan zijn ... denigrerende taal. Het lijkt me duidelijk dat jouw gebruik van "macho" en "snotneus" hier duidelijk niet aan voldoen. Gelieve je postgedrag aan te passen!

In het verleden hebben we hier veel mensen gehad die vitamine C als 'wondermiddel' voor elke ziekte aanbevolen, tot vervelens toe (letterlijk: tientallen berichten). Dat willen we hier niet, want dat zou wel eens vreselijke gevolgen kunnen hebben, bovendien is er nog helemaal geen medische consensus dat je het gebruiken moet. Ik zal de thread open zetten, maar onder de zeer duidelijke randvoorwaarde dat het me ongewenst lijkt dat mensen gaan roepen dat dit onderzoek dus bewijst dat je veel vitamine C moet slikken: die correlatie heb ik nog niet gezien. Als dat wel gaat gebeuren, dan gaat de thread weer dicht. Dat is niet macho, maar dat is wat ik denk dat het veiligste is. Tenslotte zijn we hier geen medici...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Re: Bericht aan Elmo, de moderator

We gaan dus hier geen niet-standaard therapieën aanbevelen. Er zijn al genoeg duizenden mensen die jaarlijks sterven door medicijngebruik.
Ja, want medicijnen werken destructief in plaats van constructief! Leve Houtsmuller! Leve vitamine C! Leve Sylvia Millecam!

Reageer