Indoor vliegtuigjes

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 121

Indoor vliegtuigjes

Op wikipedia vond ik het volgende:
Indoor modellen

Dit zijn kleine en zeer lichte (enkele grammen) modellen, meestal aangedreven door een rubbermotor welke een grote langzaam draaiende propeller aandrijft. Met dit type modellen kan alleen in gesloten ruimtes, welke nagenoeg vrij zijn van turbulentie, worden gevlogen. Vluchttijden van meer dan 30 minuten zijn in deze klasse geen uitzondering. Deze modellen zijn niet in de handel verkrijgbaar, zelfs niet als bouwdoos, en moeten dus eigenhandig worden gebouwd. Gezien de fragiele constructie vereist dit een grote vaardigheid van de bouwer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Modelvliegtuig

Weet iemand misschien waar ik over dit soort vliegtuigjes meer informatie kan vinden?
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Berichten: 43

Re: Indoor vliegtuigjes

www.modelbouwforum.nl al geprobeerd ? :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 393

Re: Indoor vliegtuigjes

Tijdens het Lustrum van Technisch Natuurkundige studievereniging Arago hebben we ook een dag "indoor modelvliegtuigbouwen" gedaan. Dat was van balsa hout en een elastiekje die als motor diende.

Dus als dit (zie foto) is wat je bedoelt, dan zou je informatie kunnen vinden op www.kottenparkmodelbouwclub.com

(dit is ook de groep die destijds op kopspijkers is geweest)

Afbeelding
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Indoor vliegtuigjes

Vanavond op TV in Het Klokhuis gaat het over deze vliegtuigjes.

Allemaal kijken dus. :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Indoor vliegtuigjes

Bedankt voor de links en het klokhuisprogramma, hier kan ik wel eens even verder kijken en vragen.
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Reageer