Springen naar inhoud

Stemmen uit het Hiernamaals

• Log in om te kunnen reageren

angels

angels

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2004 - 10:56

Er zijn mensen die onderzoek en experimenteren met opgenomen stemmen van overledenen( bandstemmen fenomeen).
In Nederland is dit fenomeen niet zo bekend als in vele andere landen waar dit onderzoek op grotere schaal plaatsvind.
Ik heb enkele sites in Nederland gevonden die onderzoek doen naar dit fenomeen.
Een site die ik regelmatig bezoek en best wel interessant vindt is

http://www.evp-voices.com

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Doc

Doc

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2004 - 12:16

Bandstemmen zijn niet meer dan afdrukken van de vorige bandopname.

Tommiesfeestjes

Tommiesfeestjes

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2004 - 16:05

Het is wel heel makkelijk te zeggen dat het uit het hiernamaals komt zeg!
Napoleon,Ghandi en Einstein vroegen zich ook weleens dingen af hoor!

Ik vroeg me weleens af hoe het was om met een raketje door het einde van het heelal te steken.......brokkelt er dan gips naar beneden?

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 juni 2004 - 15:53

Mocht men kunnen bewijzen dat het stemmen uit het hiernamaals zijn, zo de vraag over leven na de dood ook opgelost zijn. vermits dit niet het geval is....
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Lexorcist

Lexorcist

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2004 - 12:22

Dit lijkt mij geen veronderstelling die op waarheid is gebasseerd omdat :

1. Bandstemmen ook opgenomen kunnen worden op de personal computer met behulp van Cool Edit dus digitaal??

2. Bandstemmen ook opgenomen worden via de Mini Disc die je echt volledig met een druk op de knop kan wissen.

Mocht men kunnen bewijzen dat het stemmen uit het hiernamaals zijn, zo de vraag over leven na de dood ook opgelost zijn. vermits dit niet het geval is....

Mensen weten niet af van het bandstemmen fenomeen en stellen dan ook vaak vragen over het "leven na de dood", ik zelf geloof zeker in een leven na de dood omdat ik door middel van het bandstemfenomeen in contact ben gekomen met mijn vroegere werk collega's en zelf ook de mensen mijn eigen naam "alex" heb horen roepen,

ga eens de stemvoorbeelden op www.evp-voices.com beluisteren http://www.evp-voice.../20stemmen.html of anders het archief.. zat stemmen.

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 augustus 2004 - 15:09

vreemde stemmen op een tape zijn voot mij niet echt een overweldigd bewijs van leven na de dood. het kan makkelijk gemanipuleerd zijn door de mens.

als een geest in staat is om iets in te spreken in een bandje, waarom is hij dan niet in staat het even rechtstreeks te zeggen?
Contacten met de doden moeten altijd via een omweggetje...

op internet kan je inderdaad enorm veel bewijzen en foto's, geluiden en beelden terug vinden van geesten,...
de grote vraag is: in hoeverre is het waarheid.
Ik kan, mocht ik een beetje kennis hebben met foto manipuleerbare programmas, makkelijk 100'den bewijzen op het internet zetten dat ik in contact kom met de doden. velen zullen het geloven spijtig genoeg...

de mens wil graag geloven dat er een leven na de dood is en wil daar oook kost wat kost bewijzen voor hebben om ziochzelf gerust te stellen...
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2004 - 16:51

Mensen weten niet af van het bandstemmen fenomeen en stellen dan ook vaak vragen over het  "leven na de dood", ik zelf geloof zeker in een leven na de dood omdat ik door middel van het bandstemfenomeen in contact ben gekomen met mijn vroegere werk collega's en zelf ook de mensen mijn eigen naam "alex" heb horen roepen,

ga eens de stemvoorbeelden op www.evp-voices.com beluisteren http://www.evp-voice.../20stemmen.html of anders het archief.. zat stemmen.

...

Soms vraag ik mij toch wel af of we internet niet beter gewoon aan CERN zouden teruggeven. Die doen er nog wat nuttig mee. :shock: ;)
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Lexorcist

Lexorcist

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 augustus 2004 - 19:11

vreemde stemmen op een tape zijn voot mij niet echt een overweldigd bewijs van leven na de dood. het kan makkelijk gemanipuleerd zijn door de mens.

je gebruikt een radio, een entiteit lees geest: veranderd deze golf van geluid, stemmen bestaan dus eigenlijk inderdaad uit veranderde stemmen, ze geven de "geluidsgolf" een duwtje.

als een geest in staat is om iets in te spreken in een bandje, waarom is hij dan niet in staat het even rechtstreeks te zeggen?

entiteiten (netter woord voor geesten) kunnen inderdaad makelijk met jou praten, je moest eens weten hoeveel mensen entiteiten horen...

Contacten met de doden moeten altijd via een omweggetje...

onzin

op internet kan je inderdaad enorm veel bewijzen en foto's, geluiden en beelden terug vinden van geesten,...
de grote vraag is: in hoeverre is het waarheid.

als je er maar zelf in geloofd, en geloof je er niet in dan maar niet, maar sta er niet raar van te kijken als er inderdaad iets raadselachtig gebeurd en jij naast je bed een overleden familielid ziet staan opeens die met jou praat!

Ik kan, mocht ik een beetje kennis hebben met foto manipuleerbare programmas, makkelijk 100'den bewijzen op het internet zetten dat ik in contact kom met de doden. velen zullen het geloven spijtig genoeg...

de meeste zijn ook echte bewijzen, niet alles op het internet is BULLSHIT

de mens wil graag geloven dat er een leven na de dood is en wil daar oook kost wat kost bewijzen voor hebben om ziochzelf gerust te stellen...

bullshit

het heet Bandstemmen, maar wordt het ook alleen maar opgenomen op de band? nee, het kan ook digitaal via cool edit of via de minidisc, dus jou antwoord slaat als een ... op een drumstel. DOC

Soms vraag ik mij toch wel af of we internet niet beter gewoon aan CERN zouden teruggeven. Die doen er nog wat nuttig mee.  

Bovenstaande is jou mening niet die van anderen, trouwens er is nog wel ergere BULLSHIT te vinden, ...

edit by moderator: beledigende taal naar medeforumgebruikers verwijderd. een beetje beleefd blijven aub

heb de layout ook aangepast zoals je kan zien, want het was een soepje: je kan via de functie quote zelf quotes maken en de quote sluiten, typen en dan een nieuwe openen. maakt het overzichtelijker en duidelijker voor de medeforumgebruiker

Boaz

Boaz

• >250 berichten
  • 717 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 augustus 2004 - 11:51

Bandopnames... Ik had er zelf nog nooit van gehoord, heb ook geen flauw idee wat er van waar is of wat ik er van denken moet. Dus zover, geen mening. Entiteiten/geesten zijn andere koek. Daar heb ik een paar jaar, geheel tegen mijn zin, ervaring mee. Ik verwacht van niemand dat mijn verhaal gelooft wordt, aangezien ik het eerst weken zelf moest meemaken voor ik mezelf uberhaupt wilde geloven. Toch is er iets eigenaardigs waar we (als mens) maar weinig vat op hebben. Wat die entiteiten dan ook zijn, ze zijn er wel. Of dat per se overledenen zijn, dat weet ik niet, ze hebben dan ook niet met me gepraat of anderzins met me gecommuniceerd. Ja in die zin, dat deuren klappen, voetstappen voorbij komen, dingen omvallen/wegrollen, gerommel, spiegels vallen van muren, maar geen gepraat, geen muziek, geen gezang niets van dat alles. Het vervelende aan deze entiteiten is dat ze nauwelijks wetenschappelijk onderzocht (kunnen) worden. Als je al iemand vindt die dat wil doen (liefst een gerenommeerd wetenschapper), dan zijn altijd nog de meetmethodes te bekritiseren. Is de uitslag van deze wetenschapper toch wel opzienbarend, dan is het een koud kunstje hem belachelijk te maken en is het nog steeds maar één onderzoek dat eigenlijk niet te herhalen is. Entiteiten blijven ook niet eeuwig op hun plek. Na 4 jaar waren ze verdwenen op de plek waar ik (en met mij vele anderen) ze jaren hebben ervaren.

Ik denk dat dit argument ook omgedraaid kan worden. Voor velen zal de gedachte dat er iets is na de dood of dat er meer is zeer beangstigend zijn. Alles wat je kent of weet schud daarmee op zijn grondvesten. Ook vrij eng en daarmee een goede reden voor net zoveel tegenstanders (critici) om elke gedachte in die richting te negeren of belachelijk te maken.

Om een idee te geven hoe wetenschappers met ongewenste info omgaan, lees het boek over de dode-zee rollen van uitgeverij Tirion eens. Zeer ontluisterend en toonaangevend hoe met ongewenste resultaten omgesprongen wordt....

Bandstemmen? Tsja, meemaken om te geloven vrees ik...

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 augustus 2004 - 17:03

Om een idee te geven hoe wetenschappers met ongewenste info omgaan, lees het boek over de dode-zee rollen van uitgeverij Tirion eens. Zeer ontluisterend en toonaangevend hoe met ongewenste resultaten omgesprongen wordt....

Ik weet niet waar je precies aan refereert maar ik meen eruit te kunnen opmaken dat in dat boek een aantal wetenschappers betrapt geworden is op onfaire omgang met onderzoeksresultaten die hun niet aanstonden. Dat geeft je echter nog niet het recht om het voor te stellen alsof deze gang van zaken in de wetenschap normaal en aanvaard is.

Het mooie aan de wetenschap is dat het zichzelf controleert, als er individuele wetenschappers een scheve schaats rijden - wat onvermijdelijk is, we zijn tensollte allemaal maar mensen - dan is de rest van de wetenschappers er nog steeds om hun fouten te verbeteren. Dit is de reden waarom onderzoek herhaalbaar moet zijn, waarom artikels peer reviewed moeten zijn en waarom er niet van zinloze (want definitieloze) woorden als "entiteiten" of "geesten" gebruik gemaakt wordt. Het voorbeeeld dat je elders
gebruikt hebt om een "misstap" van de wetenschap aan te kaarten, over het jarenlange uitstel van het aanvaarden van valwinden, bewijst dat de wetenschap alsnog zijn werk gedaan heeft: de valwinden zijn na aanbrengen van voldoende bewijs alsnog aanvaard. Natuurlijk, over wat "voldoende bewijs" heet, daar valt nog lang over te discussieren.

Bij para- en pseudo-zwetsers (die stemmetjes op kinternet zwieren bijvoorbeeld) daarentegen, heb je geen enkele garantie over de waarde van een uitspraak omdat iedereen gelijk wat kan zeggen, zonder dat er enige consequentie aan gesproken of zelfs geschreven woorden vasthangt. Ik denk dat hetwel duidelijk is waarin je best je vertrouwen stelt.

En beste Lexorcist, je reacties op Noortjes bezwaren hebben al wel voldoende aangetoond wat je aan argumenten voor je bandstemmetjes in huis hebt. Niet genoeg om mijn vingers moe aan te maken in ieder geval.
Ik stel voor dat je met je bandstemmetjes naar UFOplaza.nl loopt, daar kun je ze misschien nog kwijt als gechannelde boodschappen van buitenaardsen! :shock: :?:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Boaz

Boaz

• >250 berichten
  • 717 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 augustus 2004 - 17:29

Ik weet niet waar je precies aan refereert maar ik meen eruit te kunnen opmaken dat in dat boek een aantal wetenschappers betrapt geworden is op onfaire omgang met onderzoeksresultaten die hun niet aanstonden. Dat geeft je echter nog niet het recht om het voor te stellen alsof deze gang van zaken in de wetenschap normaal en aanvaard is.

Niet zozeer betrapt. Er wordt door enkele tientallen zeer ervaren doch behoorlijk katholieke wetenschappers 'onderzoek' gedaan naar de dode zee rollen. De uitkomst van dit onderzoek is waarschijnlijk zeer schokkend aangezien er nauwelijks enige info wordt prijsgegeven. Er wordt de grootste moeite gedaan om de teksten uit te leggen binnen de gewenste context. Wetenschappers die de strijd aanbinden met deze vooraanstaande wetenschappers wordt niet al te zachtzinnig het zwijgen opgelegd. Er wordt vrij hard met ongewenst commentaar en kritiek omgesprongen. Ook wetenschappers zijn maar mensen. Dit geldt natuurlijk niet voor alle wetenschappers, maar het geeft wel aan hoe gevoelige/ongewenste onderzoeksresultaten kunnen worden weggemoffeld.

Het mooie aan de wetenschap is dat het zichzelf controleert, als er individuele wetenschappers een scheve schaats rijden

Zou kunnen controleren. In ieder geval controleert de wetenschap op deze manier individuen. In je eentje haal je weinig uit. Maar het wordt anders als we over een groep wetenschappers spreken.

De eerder aangehaalde misstap is ook hier op zijn plaats. Uiteindelijk heeft iedereen het bestaan van die valwinden geaccepteerd, maar dat is nog een vrij 'normaal'/verklaarbaar/voorstelbaar/natuurlijk fenomeen. Dat kost al 20 jaar. Iets wat minder goed voorstelbaar/verklaarbaar is zal in mijn ogen meer tijd nodig hebben.

Bij para- en pseudo-zwetsers (die stemmetjes op kinternet zwieren bijvoorbeeld) daarentegen, heb je geen enkele garantie over de waarde van een uitspraak omdat iedereen gelijk wat kan zeggen, zonder dat er enige consequentie aan gesproken of zelfs geschreven woorden vasthangt. Ik denk dat hetwel duidelijk is waarin je best je vertrouwen stelt.

Tsja zwetsers, ik hang er liever geen waarde oordeel aan. Het tegendeel is ook niet bewezen. Hoeveel moeite zou het nou kosten daar eens een serieus onderzoek aan te wijden zodat voor eens en voor altijd duidelijk is dat het (on)zin is. Nogmaals, meemaken is geloven...

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 augustus 2004 - 07:43

Het mooie aan de wetenschap is dat het zichzelf controleert, als er individuele wetenschappers een scheve schaats rijden

Zou kunnen controleren. In ieder geval controleert de wetenschap op deze manier individuen. In je eentje haal je weinig uit. Maar het wordt anders als we over een groep wetenschappers spreken.

Waar baseer je deze mening op? Ik ken genoeg voorbeelden van groepen wetenschappers die experimenten van andere groepen herhalen. Ookal hebben die andere groepen een heel goede naam (Nobelprijsniveau)... Een beroemd voorbeeld is dat van Jan Hendrik Schon

Ik krijg de indruk dat jij (volgens mij ben je geen wetenschapper?) eigenlijk niet goed op de hoogte bent hoe peer-review en wetenschappelijk onderzoek in het algemeen werkt...
Never underestimate the predictability of stupidity...

• Gast

Geplaatst op 17 december 2004 - 17:42

ik geloof wel dat het allemaal waar is. sterker nog ik weet het.
het enige probleem is dat het moeilijk vastgesteld kan worden, als voorbeeld stel nou dat je er zelf meewerkt en stemmen hebt gehoord en dus ook hebt vastgelegd. JE KAN DAN IN DAT GEVAL NOOIT AAN ANDERE BEWIJZEN DAT HET GEEN OPLICHTERIJ IS! verzin maar eens een mogelijkheid om dat wel te doen. dat kan bijna niet. er zijn veel wetenschappers die het echt bewezen hebben, nouja ze kwamen met bewijs materiaal maar ook hun konde natuurlijk niet bewijzen dat het echt is. dat komt omdat het niet te meten is en dus niet vastgesteld kan worden . iets wat onverklaarbaar is kan zowat niet bewezen worden omdat de verklaring onbreekt. en de verklaring is meestal ook het bewijs. de wetenschap moet het gewoon acepteren zoals het is. en dat doen ze ook. maar iets wat niet verklaard (en dus bewezen) kan worden blijft een mening onder de mens omdat het zoiets wazigs is. paranormaal para maar toch normaal :shock:

• Gast

Geplaatst op 21 december 2004 - 15:01

Maar als dit alles echt waar is dan kunnen we toch een arsenaal aan voorbeelden en opnamens hier vinden.
restrictie:
Geen slechte band opnames in het moderne digitale tijdperk, aub
liefst geen radio(ruis) opnames, want de stemmen die je dan hoort kunnen afkomstig zijn van een radio station.
Dit is zowiezo het risico bij gebruik van hoge versterking, een versterker kan dan als (radio)ontvanger gaan werken, voordat je het weet ontvang je radio Moscow.

Plaats echte goede bewijzen aub hier op deze topic.
en liefst een aanneemlijke conversatie.

Ik ben benieuwd, Groetjes

Mivak

Mivak

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 december 2004 - 00:20

Tja de bandstemmen, het houdt de gemoederen goed bezig. Ik lees hier een aantal zaken waar ik bij merk dat bepaalde mensen elkaar niet in elkaars waarde laten, en dat is jammer. Al geloof je er niet in, wil dat nog niet zeggen dat het niet bestaat. En dat merk ik nou vaak. Men gelooft zelf iets niet en gaat het daarom naar het land der fabelen verwijzen, of gaat een ander afkraken die zich met bandstemmen (EVP) bezig houdt. Ik weet zeker dat 80% van de mensen die zeggen dat het niet bestaat, zelf nog nooit ook maar één poging hebben gedaan om zelf eens een opname te maken.

Ik was in het begin ook ongelovig. Maar door zelf te onderzoeken heb ik antwoord gekregen op mijn vraag, en die is voor mij: Ja het bestaat! Het is iets te makkelijk om te zeggen dat bandstemmen bijvoorbeeld afdrukken zijn van een vorige opname, want dan zou je bij een digitale opname echt niets horen. Het is ook vreemd als je zit op te nemen en de stem roept je naam of geeft antwoord op een vraag die je stelt. Maar bij een hoop mensen is het de angst voor het onbekende, waardoor zij zeggen dat iets niet bestaat.

Noortje schreef: 'vreemde stemmen op een tape zijn voor mij niet echt een overweldigd bewijs van leven na de dood. het kan makkelijk gemanipuleerd zijn door de mens.' Einde Quote.

Als dat zo zou zijn Noortje, dan neem je dus jezelf en anderen in de maling, en kun je er beter mee stoppen. Je gaat dus een website bouwen, en een hoop moeite doen. En dan ineens denk je: Wacht ik zet er gemanipuleerde stemmen op? Yeah right Noortje!

info:
De laatste tijd neemt het bandstemmenfenomeen of EVP (Electronic Voice Phenomena) weer aardig toe in populariteit. Bandstemmen zijn stemmen van overledenen die worden opgenomen met een casetterecorder, een minidisk, en tegenwoordig zelfs met de computer. Het fenomeen werd bij toeval ontdekt door de Zweed Friedrich Jürgenson toen hij het gezang van vogels opnam op zijn landgoed. Toen hij de opname afluisterde, hoorde hij stemmen van vrienden die hem riepen en de stem van zijn overleden moeder. In Amerika is het EVP zo populair dat er nu zelfs een film over gemaakt is door Universal Pictures met Michael Keaton. De film heet White Noise (witte ruis) en komt in 2005 uit in de Nederlandse bioscoop.

Meer info kun je vinden op mijn site.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures