Industriele vormgeving

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 742

Industriele vormgeving

Het CD-doosje. Ik vind dit een zeer slecht ontwerp. Het is zo gemakkelijk stuk. Vergelijk dat eens met het DVD-doosje dat we nu kennen. Ik denk niet dat het duurder is om CD's in DVD doosjes aan te bieden, waarom houden ze dan vast aan dat stomme CD-doosje?

Ook: waarom zijn DVD-doosjes zo hoog? dat is toch je reinste verspilling. Uit twee van de huidige DVD doosjes zou je er misschien wel drie kunen maken.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Industriele vormgeving

Over die DVD-doosjes ben ik het eens, maar ik ben eigenlijk zeer tevreden over de huidige cd-doosjes.

Ik denk dat ik ook niet goed begrijp waarin de DVD-doosjes zoals we die nu kennen zoveel verschillen van het cd-doosje?

Gebruikersavatar
Berichten: 87

Re: Industriele vormgeving

Marketing, ze proberen alles een eigen imago te geven. Daarom veranderen ze 't cd doosje ook niet. De grootte vd dvd doos is denk ik om hem herkenbaarder te maken als video en dat de verwarring niet ontstaat met een audio cd. De grootte vd dvd zal ongeveer gelijk zijn aan de vhs dozen, lekker herkenbaar. Dat het dvd hoesje sterker is dan t cd hoesje is ook logisch, het is immers nieuwer...

Ook mijn cd hoesjes sneuvelen regelmatig, dat komt niet door t hoesje, je moet ze gewoon niet laten flikkeren :wink:

Reageer