help met huistaak !

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 6

help met huistaak !

hey,

weet er iemand misschien antwoord op deze vragen want ik heb die nodig voor een huistaak chemie

1.Waarom helpt melk tegen brandend maagzuur

2.Om een slecht werkende maag te stimuleren moet je cola drinken. Waarom ?

3. wat doet zure regen zoal met het gesteente in de bodem ?

alvast bedankt voor jullie antwoorden

sven

Berichten: 198

Re: help met huistaak !

1 en 2: geen idee

3: verwering van de gesteenten, vooral van kalkgronden

+ verzuring grondwater

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: help met huistaak !

1. Omdat melk een lichte base is en omdat dat het zuur in de maag gedeeltelijk lichtjes neutraliseerd.

2. Heb ik geweten.

3. Is al beantwoord.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: help met huistaak !

1) Melk is een zwak zuur (pH= ongeveer 6), dus het neutraliseert het sterke maagzuur een beetje.

2) Cola is een zeer krachtig zuur (pH= 2) en versterkt dus eerder het maagzuur (HCl).

3) Zuur regen komt doordat er bijvoorbeeld te veel CO2 in de lucht zit. Deze reageert met water tot het zuur H2CO3 als ik me niet vergis. Zo'n relatief zwak zuur kan toch gemakkelijk door krijt, mergel, zwakke stenen bijten van bijvoorbeeld monumenten, oude mergel kerken, etc.

Verder zou ik toch meer gerelateerde titels gebruiken voor je topics.

Berichten: 6

Re: help met huistaak !

bedankt dit helpt me al veel verder, maar kunnen jullie dit misschien iets uitgebreider uitleggen ofzo ? want ik zou wel een taak hier rond moeten opbouwen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: help met huistaak !

wat bedoel je met een taak opbouwen hier rond? Hoe moet dat er uitzien dan?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 6

Re: help met huistaak !

wij moesten die vragen oplossen en goed verklaren. dat was de opdracht maar ik kan moeilijk een huistaak van 5 zinnen afgeven he :roll: :P

greetz sven

Berichten: 81

Re: help met huistaak !

prophed schreef:hey,

weet er iemand misschien antwoord op deze vragen want ik heb die nodig voor een huistaak chemie

1.Waarom helpt melk tegen brandend maagzuur

2.Om een slecht werkende maag te stimuleren moet je cola drinken. Waarom ?

3. wat doet zure regen zoal met het gesteente in de bodem ?

alvast bedankt voor jullie antwoorden

sven
1. Maagzuur is heel zuur, melk een stuk minder en legt een soort van film rond de maag, zodat het minder brand...

2. Geen idee, cola heeft wel een Ph-waarde van twee dacht ik? Heel erg zuur dus ...

3. Ik kan me moeilijk voorstellen dat daar iets anders mee gebeurt als met het gesteente op de bodem: erin bijten?

Ik denk dat je beter eerst zelf een beetje uitzoekt adhv je cursus/ je eigen kennis en desnoods adhv internet hoe dat kan komen en het een beetje uitwerkt.

Hier kan je dan zien als je oplossing in essentie juist is/op het juiste neerkomt. Ik bedoel ... ik denk niet dat je kan verwachten dat iemand hier je hele huistaak zal maken, een beetje zelf die hersentjes laten werken kan nooit kwaad hé. :roll:

(Ik weet het ... hoor wie 't zegt. :P )

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: help met huistaak !

Als je antwoord 1 een beetje wil uitbreiden: google eens met rennie en alka-seltzer

Als je antwoord 3 wil uitbreiden: google eens op druipsteengrotten.

:roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 6

Re: help met huistaak !

ik snap het 2de niet, helpt het dan de voedingsmiddelen mee afbreken ? of..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: help met huistaak !

dat is in het algemeen de hoofdfunctie van maagzuur, ja :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 6

Re: help met huistaak !

jah zover was ik ook, maar cola helpt dit dus doen ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: help met huistaak !

rov schreef:
Cola is een zeer krachtig zuur (pH= 2)


met dat krachtig ben ik het niet helemaal eens, maar dat de pH van cola laag is is wel bekend, en een lage pH betekent zuur.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 6

Re: help met huistaak !

ik heb nu wel genoeg denk ik, bedankt voor al jullie hulp he :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: help met huistaak !

rov schreef:
Cola is een zeer krachtig zuur (pH= 2)


met dat krachtig ben ik het niet helemaal eens, maar dat de pH van cola laag is is wel bekend, en een lage pH betekent zuur.
Cola bevat een sterk zuur.

En dit sterke zuur 'helpt' het maagzuur met het afbreken van voedingsstoffen.

Reageer