Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 36

Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Als je in Nederland met een schep begint met graven,en het zou mogenlijk zijn om dwars door de aarde te graven,hoe kom je er dan aan de andere kant uit? Ik bedoel zien ze dan eerst je hoofd,of eerst je schoenen!?

*Ik weet dat het niet kan,maar stel nou

Ik heb er een prachtige tekening van gemaakt,maar ik weet niet hoe ik die op deze site krijg[/img]

[/list]
Napoleon,Ghandi en Einstein vroegen zich ook weleens dingen af hoor!



Ik vroeg me weleens af hoe het was om met een raketje door het einde van het heelal te steken.......brokkelt er dan gips naar beneden?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

voor belgie hebben ze mij altijd gezegd: nieuw-zeeland

geen idee of dit geld voor nederland, maar neem eens een wereldbol en kijk.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Zowel voor Nederland als voor Belgie geldt dat er aan de andere kant zee is, wel in de buurt van Nieuw Zeeland dat klopt.

En hoe kom je er aan de andere kant uit? DOOD!!
How will it end?

Berichten: 8

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Als je er al in zou slagen om levend de andere kant te bereiken, zou je er eerst met je hoofd uitkomen aangezien de zwaartekracht hier op aarde vanuit het middelpunt werkt. Halverwege zou je dus even gewichtloos zijn!

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Nietwaar je zou er eerst met je voeten uitkomen, aangezien je er ook eerst met je voeten ingegaan bent. Tenzij je je halverweg omgedraait hebt, wat je misschien beter zou doen anders sta je eenmaal het middelpunt voorbij ondersteboven en dat graaft wat moeilijker!

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Tenzij je je halverweg omgedraait hebt, wat je misschien beter zou doen anders sta je eenmaal het middelpunt voorbij ondersteboven en dat graaft wat moeilijker!


Ik denk niet dat je nog kunt staan als je eenmaal het middelpunt voorbij bent, want dan graaf je namelijk naar boven (maakt niet uit of je omgedraait bent of niet).
How will it end?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

ja na het middelpunt wordt het een soort graaf/klimmen. In het begin is dit nog makkelijk, want de zwaartekracht is dan nog laag, maar gaandeweg twijfel ik of je het oppervlak haalt. Als je met een spade naar beneden gaat!
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Jahaaaa,maar als je blijft graven,en het mogenlijk zou zijn,kom je er in principe eerst met je voeten uit. Hahaha je zou maar rond lopen daar en opeens twee schoenen uit de grond zien komen,MAar als je na denkt... dan schep je op een gegeven moment voor je gevoel op zijn kop. (Alleen is er geen onderkant en boven kant in het heelal)..dus zou je zodra je de laatste schep aarde hebt weg geschept...weer naar beneden moeten vallen.... Als we nou eens een buis graven dwars door de aarde en je wordt afgeschoten met je voeten uit het kanon hangend...dan kom je eerst met je voeten aan de andere kant uit!

Gebruikersavatar
Berichten: 175

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Je begint hier dus met graven.....de eerste paar meters gaat nog wel, maar waar wil je daarna al de aarde naar toe gooien ? ik neem niet aan dat je het 100 meter naar boven gooit :shock:

Eenmaal voorbij de kern valt de aarde naar boven en aangezien je nergens op kan staan wanneer je je om zou willen draaien..... Dus je komt er eerst met je voeten uit en vanaf de helft valt al het aarde dat je losschept naar boven.

Berichten: 8

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Als je voorbij het middelpunt bent, moet je boven je macht werken en een soort van trap graven zodat je niet weer terugvalt.

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Als je voorbij het middelpunt bent, moet je boven je macht werken en een soort van trap graven zodat je niet weer terugvalt.


Dan hoef je je tenminste niet meer druk te maken over het afgegraven grond :shock:
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Gebruikersavatar
Berichten: 175

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Als je voorbij het middelpunt bent, moet je boven je macht werken en een soort van trap graven zodat je niet weer terugvalt.


Ja das waar ook...even geen rekening mee gehouden :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Er zijn wel meer dingen waar we geen rekening mee houden :shock:
How will it end?

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

in het midden van de aarde is de materie zo vast op elkaar gepakt zodat deze vrijwel alles aantrekt je kan dit vergelijken met kwik de dichtheid is heel hoog het is heel zwaar en het trekt zichzelf aan gooi maar eens een druppel op de grond dan begrijp je wat ik bedoel.

materie trekt materie aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Wat is er aan de andere kant van de wereld?

Anonymous schreef:in het midden van de aarde is de materie zo vast op elkaar gepakt zodat deze vrijwel alles aantrekt je kan dit vergelijken met kwik de dichtheid is heel hoog het is heel zwaar en het trekt zichzelf aan gooi maar eens een druppel op de grond dan begrijp je wat ik bedoel.

materie trekt materie aan.
Ja, dat heet zwaartekracht :shock:
Appareo decet nihil munditia?

Reageer