Invloed van de media

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 14

Invloed van de media

Ik vraag me eigenlijk af wat nu de invloed van de media is op de huidge Westerse maatschappijen en overige wereld delen.

Bijvoorbeeld het is toch beangstigend dat mensen bijvoorbeeld precies kunnen na vertellen waarover een bepaald programma ging 25 jaar geleden. Of dat als bijvoorbeeld het acht uur journaal een andere studio kiest er hierover een nationale discussie ontstaat.

En dat wereldbeelden en percepties van mensen voor 60% bestaan uit dingen die ze in de media horen of lezen en zien?

Ik bedoel hoe zou de maatschappij eruitzien als op een dag tv, krant, radio, en internet verboden zouden worden?

Het is toch heerlijk om niks van de beslommeringen van anderen te weten , en je gewoon met je eigen omgeving bezig te houden. Ik denk dat depressies als sneeuw voor de zon verdwijnen , dat de tolerantie t.o.v elkaar enorm zal toenemen.

Ik weet dat iedereen de keuze zelf heeft , maar media is net zoiets als alchohol mensen zijn eraan verslaafd.

De Media heeft ons in de greep i.p.v wij de media.

Wat denken jullie hiervan^.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Invloed van de media

Hier bestaat al een topic over: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=12381. Graag daar verder.

-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gesloten