Springen naar inhoud

Venusovergang live

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

tex

tex

• >25 berichten
  • 38 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 juni 2004 - 19:42

Je kan de venusovergang van morgen live volgen op de site van urania.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juni 2004 - 19:56

Hoe laat begint hij juist? En hoe kan je hem best bekijken, met zo'n eclypsbrilletje waarschijnlijk, maar dat heb ik vast niet meer. Zijn er nog andere manieren om je ogen te beschermen?

doemdenker

doemdenker

• >250 berichten
  • 589 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juni 2004 - 19:58

Ik denk gewoon een zonnebril want het is geen totale zonsverduistering.
How will it end?

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 juni 2004 - 20:11

Een zonnebril biedt absoluut geen bescherming!!!!!!

een zonnebril is NOOIT veilig. bij een totale eclips mag je wel je eclipsbril afzetten tijdens de totaliteit, maar daar is hier geen sprake van!!

een eclipsbril is veilig, een zeer sterke laserbril, projectie van de zon.

het begint rond 8.00 en eindigt rond 12.00 meer details vind je op www.urania.be en andere sites

als je kijkt met een instrument (verrekijker, telescoop), NOOIT je eclipsbril gebruiken als bescherming: deze is enkel voor met het blote oog. je kan wel aangepaste folie of oculairs gebruiken (wel oppassen met die laaste, want die durven nogal eens scheuren als het te warm wordt). projectie op een wit blad is ook 100% veilig, enkel oppassen dat je instrument niet te warm wordt!

klik hier om venus al heel dicht bij de zon te zien. voor de ufo: freaks: ja het is een planeet, neen het zijn geen groene mannetjes :shock:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juni 2004 - 21:42

Ik heb het vanavond aan een vriend gevraagd die zei dat hij de vorige eclips gevolgd had door een CD-schijfje (;)) maar dat hij daarna gehoord had dat het geen volledige bescherming bood. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

:shock: Toevoeging: Na checken op de site van Urania over veiligheid blijkt dat een CD inderdaad niet voldoende bescherming biedt, niet doen dus!!

Hallo1979

Hallo1979

• >1k berichten
  • 1172 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 juni 2004 - 07:01

volg het live! ook via deze site
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent
the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 juni 2004 - 08:06

ik heb het echt live gezien :shock: het is mooi weer en venus is aan de onderkant van de zon als je met het blote oog kijkt!

best wel mooi!!!
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Hallo1979

Hallo1979

• >1k berichten
  • 1172 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 juni 2004 - 13:09

helaas, helaas het is weer voorbij!! Live kijken heeft geen zin meer. Daarom gaat dit onderwerp dicht. Wil je napraten over de venusovergang, dan kan dat, want er was al een onderwerp hierover.

namelijk: Venusovergang 8juni

Daar dus verder!
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent
the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures