Springen naar inhoud

Waarschuwing

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 februari 2006 - 17:39

Ik heb een waarschuwing ontvangen van Don, namens de mods,

omdat ik bij sommige posts niet op alle inhoud in ga & offtopic bezig ben.

deze topics zijn verwijderd & ik zie geen enkele mogelijkheid om mijn gedrag te analyseren & op basis daarvan mijn post-gedrag aan te passen naar de normen & waarden van het forum.

kunnen jullie me miss wijzen op mijn fouten, zodat ik me beter aan kan passen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 februari 2006 - 19:15

Zoals je ook in je pB te horen hebt gekregen:

Een post moet bijdragen aan de discussie  
Vermijd dus posts in de trend van "Vind ik ook" of "Nee, natuurlijk niet!". Op deze manier willen we een discussie laten draaien om feiten in plaats van meningsverschillen. Een post om enkel een onderwerp opnieuw onder de aandacht te brengen is ook niet toegestaan. Verder is dit een wetenschapsforum, zaken die niet (genoeg) met wetenschap te maken hebben kunnen derhalve worden verwijderd.  

"Meep meep meep." Beaker

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 01 februari 2006 - 19:19

deze topics zijn verwijderd & ik zie geen enkele mogelijkheid om mijn gedrag te analyseren

Bij deze een een greep uit posts die zijn verwijderd:

figuurlijk oogpunt..

had je zelf wel kunnen bedenken, ofniet

wat een mooie vergelijking Laughing
ik ben het hier volkomen mee eens.  

(...)

wat een mooie man is Hansje Teeuwen toch ook

genoeg mensen hebben ook opgeschreven dat de bijbel een verzonnen verhalenbundel is. nu kan ik voortaan mensen zeggen dat de alles in de bijbel verzonnen is, het staat geschreven!

er is geen ruimte voor religie,

wetenschap gaat niet samen met onzin.

mwah k heb genoeg van dit ondewerp,

dag kloontjes

Allemaal posts die niet bijdragen aan de discussie.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 februari 2006 - 19:27

En je uitermate verontrustende borderline racistische opmerking over waarom negers op elkaar zouden lijken gaan we hier maar helemaal niet herhalen denk ik. :roll:
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Bert

Bert

• >250 berichten
  • 718 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 februari 2006 - 20:12

En je uitermate verontrustende borderline racistische opmerking over waarom negers op elkaar zouden lijken gaan we hier maar helemaal niet herhalen denk ik.  :roll:

Waar slaat die aanduiding "borderline" op? Borderline stoornis is een hele nare aandoening voor degenen die er aan lijden (en hun omgeving niet te vergeten), ik vind dit daarom niet erg passend, zeker niet in het kader van kritiek op racistische uitlatingen.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 februari 2006 - 20:43

En je uitermate verontrustende borderline racistische opmerking over waarom negers op elkaar zouden lijken gaan we hier maar helemaal niet herhalen denk ik.  :roll:

Waar slaat die aanduiding "borderline" op? Borderline stoornis is een hele nare aandoening voor degenen die er aan lijden (en hun omgeving niet te vergeten), ik vind dit daarom niet erg passend, zeker niet in het kader van kritiek op racistische uitlatingen.

Van Dale Handwoordenboek Engels-Nederlands Derde Druk, Van Dale Lexicografie Utrecht/Antwerpen.
Borderline1: (zn.) 0.1 grens(lijn) ==> scheidingslijn, demarcatie.
Borderline2: (bn.) 0.1 grens-==> dubieus 0.2 net (niet) acceptabel ==>Op het kantje

(het wordt hier gebruikt als 2: het bijvoegelijke naamwoord, voor zijn opmerking)

Het zou zeker niet passend zijn als ik een eikel was geweest, en als je mijn posts een beetje naleest zul je niet heel veel heftig cynische opmerkingen tegenkomen. (lees misschien 3) Cynisme kan ik prima in real-life, op non-verbale fora moet je daarmee erg oppassen.

Maar goed dat je er iemand op wijst als je verdenkt dat hij/zij zo'n opmerking in dat daglicht zou maken. (Dit is niet cynisch, dit is een compliment, alleen ga er vanuit dat ik redelijk genuanceerd ben over het algemeen, vandaar dat ik er toch ff op in ga dat mensen niet de verkeerde impressie over me hebben.)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Bert

Bert

• >250 berichten
  • 718 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 februari 2006 - 22:12

OK, had niet in de gaten dat je het zo bedoelde. Mogelijk wist je niet dat de term borderline in Nederland doorgaans voor een aandoening met die naam wordt gebruikt.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44821 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 februari 2006 - 22:21

Bert schreef:

Mogelijk wist je niet dat de term borderline in Nederland doorgaans voor een aandoening met die naam wordt gebruikt.

Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, van die aandoening wil ik zeggen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 01 februari 2006 - 23:19

Ik ook niet. Ik ken borderline alleen als grenslijn, scheidingslijn, de rand, etc. Zoals de Van Dale het beschrijft dus. Van een aandoening met die naam heb ik nog nooit gehoord.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Napoleon Dynamite

Napoleon Dynamite

• >250 berichten
  • 778 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 februari 2006 - 23:24

Nochtans is de aandoening een hype aan het worden zoals ADHD.
Men kan psychische stoornissen onderverdelen in psychoses en neuroses (angst- en stemmingsstoornissen). Patiënten met verschijnselen die niet goed pasten binnen deze indeling, werden borderline genoemd. Borderline is dus de grens tussen psychose en neurose.
Maar ik had het wel verstaan (ik ken beide betekenissen :roll: )
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 februari 2006 - 11:02

Ik ken de nare aandoening, en ook iemand die het heeft.

Maar ik stel voor dat we dit topic nu weer on-topic krijgen. Eventueel kunnen we een nieuw topic erover openen, maar het hoort hier niet echt thuis.

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 februari 2006 - 16:30

toch niet die van de inteelt he.

het zal wel om die nogal kinderachtige post gaan, had ik ook meteen spijt van achteraf..
dat was ook 1 v/d redenen van mijn namechange.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 februari 2006 - 16:45

Nou het is goed om te horen dat je het achteraf ook niet zo netjes vond, maar je wilde redenen horen waarom wij jou een waarschuwing hebben gegeven. Dit zijn ze dus. Denk eerst een beetje na, hoe iemand je post zou lezen zonder intonatie en zonder jouw gedachtegangen ga dan nog eens kijken of het echt wat toevoegt aan de discussie, anders dan dat je laat blijken dat je her ergens wel of niet mee eens bent, en post dan pas. Dan moet het wel goed komen.

Nog een klein extra voorbeeldje:

ik moet zeggen dat je bijna het bloed onder mijn nagels vandaan haalt,

Je kan jezelf afvragen wat dat andere persoon eraan heeft dat je dit zegt. Verder heeft het erg weinig toegevoegde waarde aan de discussie. Dit is niet iets wat we snel weg zouden halen omdat de rest van je post wel ok is, maar als je je afvraagt wat nou grensgevallen zijn, dan zijn dit ze. Geloof me iedereen, ook ik, heeft wel eens een ergernis naar een mede gebruiker toe. Vaak berust dit op misverstanden, of wat dan ook, je hoeft het niet allemaal op te schrijven, dan wordt het meer een dagboek van wie je vervelend vind en wie niet. Het is een wetenschapsforum, probeer mensen te overtuigen middels wetenschappelijke argumenten.

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 februari 2006 - 17:38

jah maar kijk,

door dat te typen kon ik mezelf juist onder controle houden,

indien ik dat achterwege gelaten had, dan zou ik misschien juist heel mijn gevoel in de strijd gegooid hebben, nu heb ik me redelijk ingehouden, voor mijn doen iig.

maar je gaat mij toch niet vertellen dat wetenschap zonder gevoel kan..

wetenschappers die iets ontdekt/onderbouwd hebben stonden ook onder grote invloed van hun gevoelens,

als ze zich misère gevoeld hadden, dan zouden ze die bep ontdekking misschien nooit gedaan hebben.

gevoel is toch wel een belangrijk iets & ik moet zeggen dat bij mij het gevoel toch best wel overheersend is in bepaalde situaties, k weet niet wat ik daar tegen kan doen.

mijn MBTI zal ook wel niet voor niets op INFP (Dominant Introverted Feeling) zijn uitgekomen, dat in tegenstelling tot de vele vermeende INTP'ers die hier rond hangen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44821 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 februari 2006 - 17:57

@Original

Laat jezelf eens de les lezen via getypte letters op een beeldscherm, en laat jezelf diezelfde les eens lezen in een gezellige bar met een handje nootjes en een pilsje voorhanden, inclusief de knipoog en het klapje op je schouder om je te laten voelen dat het allemaal niet zo kwaad gemeend is.

Dat komt hééél anders over. Letters zijn niet geschikt om emoties over te dragen, omdat het zo moeilijk nuanceren is.

Anderzijds zijn letters weer wel geschikt om je emoties een beetje te bedwingen. Je hebt tijd nodig om te typen, en vervolgens kun je nog even een rustmoment inlassen voordat je op de "verzend"knop drukt.
En voordat je op OK klikt, geldt: bezint eer gij begint....... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures